Varför är Windows 8 bättre än Windows 7? Få svaren här.

Permalänk
Skrivet av Cwittler:

Så du menar att du fortfarande kör Windows XP? Helt ofattbart! Du är nog bra tappad grabben, det finns så mycket nyheter i Win7 att man tappar hakan allting fungerar minst 100 gånger bättre.

Jajjemen. Och det skall så förbli. Jag antar att du inte vet vad prestanda egentligen innebär. Jag jobbar mycket med ljud, ljud kan vara en extremt svår börda för operativet och datorn, och nu är det faktisk så att det inte finns något mer effektivt, snabbare eller mindre buggigt operativ än xp. Du skulle skita ner dina blöjor om du såg midijittret 7 levererar. + minst en miljon andra saker som det gör sämre. vista/7/8 är ett skämt. And the joke is on you!

Alla operativ sen xp har varit: "hur ska vi göra det här systemet mer kompatibelt för efterblivna". Så är det faktiskt.

Det ENDA som vista/7/8 har på xp är att xp64 suger, men har man inte behov av mer än 3,7gig och/eller dx10/11 så suger allt nyare än xp. Så är det.
Du tror väl inte ens själv jag hade suttit på ett os som var sämre om jag kunde få bättre? För bengan på ica kanske 7 är bättre men för mig, jag som använder os:et på mitt sätt så är den nya skiten sämre för den är skit rakt igenom. Så enkelt är det med det. Whatever floats ure boat.. Men det här börjar luta mot lyteskomik om jag ska vara ärlig.

Jag skiter i "nyheter i w7" för dom gör exakt 0,0% för mig, fatta! Det kanske är användbart för dig, vem vet liksom. Om klamydia hade varit en av nyheterna hur hade du ställt dig till det? Bra nyhet va? För mig är hela vista/7/8 klamydia, elakartad klamydia. Och det är inget jag behöver, speciellt inte när mina fina datorer inte är telefoner! w8 är nämligen ett telefonOS. Det är bara att inte du förstått detta än.

Jag har aldrig haft problem med xp, inte en bluescreen på minst 5 år, men jag optimerar och moddar mitt OS som fan för att det ska fungera precis så som jag vill och prestera på topp.
Vet du vad jag gör? Jag stoppar i skivan, installerar, installerar sp3. KLAR! Sen gör jag inte ett skit mer. Det är optimeringen, och inget beter sig efterblivet efter den gigantiska OS-manglingen = WIN!

Ja det är optimeringsprocessen, sen fungerar allt minst 500% bättre än 7 och vista, och troligtvismellan 6-7000% bättre än 8.

Svårt va.

Det finns ett ordspråk. Don't fix it if it aint fucked. Du kanske borde lära dig innebörden av det?
RetardOS har man kunnat få från ubuntu nu en längre tid, varför ska man acceptera ett från microsoft?

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

till en laptop ,surfplatta osv ja men till en speldator är det värt det ?`ja tvivlar starkt det bara OSAR surfplatta om win8 så för mig blir det inget vägrar slanta upp på mer dynga från dem

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Jajjemen. Och det skall så förbli. Jag antar att du inte vet vad prestanda egentligen innebär. Jag jobbar mycket med ljud, ljud kan vara en extremt svår börda för operativet och datorn, och nu är det faktisk så att det inte finns något mer effektivt, snabbare eller mindre buggigt operativ än xp. Du skulle skita ner dina blöjor om du såg midijittret 7 levererar. + minst en miljon andra saker som det gör sämre. vista/7/8 är ett skämt. And the joke is on you!

Alla operativ sen xp har varit: "hur ska vi göra det här systemet mer kompatibelt för efterblivna". Så är det faktiskt.

Det ENDA som vista/7/8 har på xp är att xp64 suger, men har man inte behov av mer än 3,7gig och/eller dx10/11 så suger allt nyare än xp. Så är det.
Du tror väl inte ens själv jag hade suttit på ett os som var sämre om jag kunde få bättre? För bengan på ica kanske 7 är bättre men för mig, jag som använder os:et på mitt sätt så är den nya skiten sämre för den är skit rakt igenom. Så enkelt är det med det. Whatever floats ure boat.. Men det här börjar luta mot lyteskomik om jag ska vara ärlig.

Jag skiter i "nyheter i w7" för dom gör exakt 0,0% för mig, fatta! Det kanske är användbart för dig, vem vet liksom. Om klamydia hade varit en av nyheterna hur hade du ställt dig till det? Bra nyhet va? För mig är hela vista/7/8 klamydia, elakartad klamydia. Och det är inget jag behöver, speciellt inte när mina fina datorer inte är telefoner! w8 är nämligen ett telefonOS. Det är bara att inte du förstått detta än.

Jag har aldrig haft problem med xp, inte en bluescreen på minst 5 år, men jag optimerar och moddar mitt OS som fan för att det ska fungera precis så som jag vill och prestera på topp.
Vet du vad jag gör? Jag stoppar i skivan, installerar, installerar sp3. KLAR! Sen gör jag inte ett skit mer. Det är optimeringen, och inget beter sig efterblivet efter den gigantiska OS-manglingen = WIN!

Ja det är optimeringsprocessen, sen fungerar allt minst 500% bättre än 7 och vista, och troligtvismellan 6-7000% bättre än 8.

Svårt va.

Det finns ett ordspråk. Don't fix it if it aint fucked. Du kanske borde lära dig innebörden av det?
RetardOS har man kunnat få från ubuntu nu en längre tid, varför ska man acceptera ett från microsoft?

Du kör massa antaganden bara känns det som, poppade in Win8 på min HDD och det flyter på i princip lika bra som Win7 på SSD.
Sen om jag kommer att uppgradera på en gång är en annan historia jag väntar normalt på 1-2 service packs innan jag byter OS, bortsätt från Vista och Win7. Jag skippade Vista helt och hållet och började köra Win7 när den första stabila betan kom då OSet redan då var stabilt som fan.
Har tryckt in Win7 på flera gamla Xp datorer och det känns fan som det är en nya burkar.

Du kan köra ditt nostalgi OS hur mycket du än vill men det betyder inte att det är bättre än Win7, visst om du har 2 program öppna och kanske 1-2 webbsidor men om du kör flera skärmar, flera program så har inte XP en chans.
Att systemet är mycket säkrare, hanterar filer bättre och har bättre stöd för nya applikationer är skäl nog för att uppgradera.
Sedan mina vänner och dylikt uppgraderat kan jag ju säga att jag inte behövt agera support mycket alls eftersom att allting bara fungerar.

Edit -

Dessutom så körs Win8 precis på samma sätt som Win7 den enda skillnaden bortsätt från optimeringar är avsaknaden av Startmenyn, vilket är ett lättare sätt för majoriteten att starta program.

Permalänk
Avstängd

Njae, W8 funkade inte för mig. Det hängde sig varje gång jag öppnade HWmonitor så har gått tillbaka till W7 istället.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Win8 hör ej hemma på desktops men jag har insett vad den optimala terminalen är för ms nya OS, asus transformer prime. alltså är Win8 till för någon blandning mellan dator och surfplatta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd

""" Språk. Äntligen slipper man bry sig om språk när man köper, gratis att ladda hem vilket språk som helst på vilken version som helst.
http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2...-you-want.aspx""""

samma med win7, kan ladda hem otaliga språk till mitt win7..

""""Gratis antivirusprogram följer med. Skönt att slippa lägga in Microsoft Security Essentials direkt efter installation eftersom att det redan är förinstallerat."""

Kanske redan installerat i #8, men gratis har det alltid varit. Tar max någon minut att ladda ner med en ok uppkoppling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Vaah? Menar du att RDP finns bara i Windows 8?

Nä, men enligt MIG så är det enklare!

Skrivet av jocke92:

Går lika snabbt i Windows 7. Skulle säga att det blivit krångligare då det är en metro app nu istället.

Krångligare..? Öppna "appen" och skriv in datorns namn. Har man redan gjort det en gång så är det bara att: Öppna appen klicka på namnet. När man lärt sig Metro är det löjligt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

""" Språk. Äntligen slipper man bry sig om språk när man köper, gratis att ladda hem vilket språk som helst på vilken version som helst.
http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2...-you-want.aspx""""

samma med win7, kan ladda hem otaliga språk till mitt win7..

""""Gratis antivirusprogram följer med. Skönt att slippa lägga in Microsoft Security Essentials direkt efter installation eftersom att det redan är förinstallerat."""

Kanske redan installerat i #8, men gratis har det alltid varit. Tar max någon minut att ladda ner med en ok uppkoppling.

Är inte det bara i Ultimate?

----

Här är en lite video med hur man kan använda musen i Win8

http://www.winbeta.org/news/microsoft-shows-mouse-and-keyboar...

Permalänk
Medlem

Har testat på Win 8 ett antal timmar, och nej detta kommer inte in i nån dator som jag har, windows 7 är ljusår bättre på alla vis, metro och windows 7 är nått av det värsta jag sett i OS väg, och inte finns det nån startmeny, var det första man fick rätta till, genom vistart, tyvärr inte hittat nått sätt att få bort eländet metro.
Sedan är det massa tjat om appar, och till och med en hemsk låsskärm som man ska dra upp med musen, japp mocrosoft vill verkligen driva folk till vansinne med windows 8 verkar det som, man tror nästan dom driver med en, så odugligt är det.

Gud ske lov så behöver man inte använda online konto, och inte heller skydrive tramset med mera, utan en vanlig lokal inloggning går bra, självklart nått man måste fixa i efterhand.

Ska följa Windows 8 och se om det blir några förbättringar kommande månader, men denna utgåva hör hemma i papperskorgen!
Skaffar hellre (gud förbjude) en mac än använder detta

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Har testat på Win 8 ett antal timmar, och nej detta kommer inte in i nån dator som jag har, windows 7 är ljusår bättre på alla vis, metro och windows 7 är nått av det värsta jag sett i OS väg, och inte finns det nån startmeny, var det första man fick rätta till, genom vistart, tyvärr inte hittat nått sätt att få bort eländet metro.
Sedan är det massa tjat om appar, och till och med en hemsk låsskärm som man ska dra upp med musen, japp mocrosoft vill verkligen driva folk till vansinne med windows 8 verkar det som, man tror nästan dom driver med en, så odugligt är det.

Gud ske lov så behöver man inte använda online konto, och inte heller skydrive tramset med mera, utan en vanlig lokal inloggning går bra, självklart nått man måste fixa i efterhand.

Ska följa Windows 8 och se om det blir några förbättringar kommande månader, men denna utgåva hör hemma i papperskorgen!
Skaffar hellre (gud förbjude) en mac än använder detta

Du behöver inte dra upp inloggningskärmen med musen, tryck på vilken tangent som helst på tangentbordet så åker den upp snabbt. Varför skulle man vilja använda ett lokalt konto? Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Har du läst mitt första inlägg? "Tänkte skapa en ny tråd där var och en skriver det som dom tycker är det bästa med Windows 8. Inget negativt här tack!"

Märkligt att det ska vara så svårt att förstå. Skriv i en annan tråd om ni vill klaga!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du behöver inte dra upp inloggningskärmen med musen, tryck på vilken tangent som helst på tangentbordet så åker den upp snabbt. Varför skulle man vilja använda ett lokalt konto? Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Har du läst mitt första inlägg? "Tänkte skapa en ny tråd där var och en skriver det som dom tycker är det bästa med Windows 8. Inget negativt här tack!"

Märkligt att det ska vara så svårt att förstå. Skriv i en annan tråd om ni vill klaga!

1. Fråga: Motivera varför det överhuvudtaget finns en skärm vars funktion enbart är att vara ivägen?
2. Svar: Därför att man inte vill skriva in ett lösenord varje gång?
3: Observation: Kritiskt tänkande är själva grunden i vårt fria samhälle. När man förbjuder kritiskt tänkande så får man ensidig propaganda istället för debatt.

Permalänk
Medlem

En nyhet som vi missat är möjligheten till flera aktivitetsfält likt man kan få nu med programmeet ultramon. Bra om man har fler skärmar.

Virtuella hårddiskar ska gå att montera direkt i Windows. Likaså ska virtual pc vara inbyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Svar: Därför att man inte vill skriva in ett lösenord varje gång?

control userpasswords2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Windows 8 verkar var om möjligt ännu mer retarderat i hjärnbarken än 7 och vista. Slöare också.

Kräver mer RAM, kräver mer CPU, och nu ett ett jävla telefonOS i din desktop! Man ska vara bra bakom flötet för att tycka att det här på något sätt är en förbättring, men jag gissar på att har man lite ADD, ADHD och släng DAMP så är det här helt optimalt. Ritalin för själen. Det är faktiskt mer idiotiskt (vilket i sig är en riktig bragd jag inte trodde var möjlig) än när ubuntu gick över till sitt buggiga skitinterface som alla verkligen hatade. More shit for the masses!! Öppna munnarna till bredden!

Det enda som hänt av godo efter xp är dx10 och 11, thats it. Allt annat är skit med dessa varianter. Ja äntligen någon som vågar säga sanningen.
Jag kör nog xp 10 år till. Jag tycker om OS som är snabbjobbade, logiska och produktiva och inte OS som är helt efterblivna, och speciellt inte OS som får mig att bli efterbliven efter ca 7 minuters användande. Hade jag velat ha ett telefonOS så hade jag köpt en telefon!

Microsoft får fan skärpa till sig tycker jag. Det börjar gå lite långt nu faktiskt, och jag är nog knappast ensam om att tycka det.

Allt nytt är inte bra, det mesta nya är faktiskt ren skit. Förstår inte varför dom ska dumma ner och förenkla operativen, och i samma veva göra dom minst 100% slöare. Ritalin for the masses...

Vista dricker mer kräm än XP ja. Men Windows 7 dricker mindre kräm än XP och Vista. Har du ens testat sjuan?
Desutom kommer Windows 8 dricka ännu mindre kraft än de andra tre OS.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av airhead:

1. Fråga: Motivera varför det överhuvudtaget finns en skärm vars funktion enbart är att vara ivägen?
2. Svar: Därför att man inte vill skriva in ett lösenord varje gång?
3: Observation: Kritiskt tänkande är själva grunden i vårt fria samhälle. När man förbjuder kritiskt tänkande så får man ensidig propaganda istället för debatt.

1. Microsoft tycker nog att det gör ens dator mer personlig. Jag har satt mina Windows 8 maskiner på automatisk inloggning så jag ser den inte alls.

2. Ok, du tror att man får logga in färre gånger om man inte använder inloggning i molnet? Du får läsa på lite och återkomma. Tack vare inloggning med Microsoft Account är tanken att du sen aldrig behöver logga in fler gånger i den sessionen. Alla siter, program m.m. som idag kräver inloggning ska du kunna bli inloggad på automatiskt om du vill. Detta gäller förstås inte om du loggar in med ett lokalt konto.

3. Jag förbjuder inte dig att vara kritisk, men jag ber dig snällt att vara det någon annanstans istället för i denna tråd. Tack.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Vista dricker mer kräm än XP ja. Men Windows 7 dricker mindre kräm än XP och Vista. Har du ens testat sjuan?
Desutom kommer Windows 8 dricka ännu mindre kraft än de andra tre OS.

Dricka kraft? Är det ungefär som bumbibärssaft?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du behöver inte dra upp inloggningskärmen med musen, tryck på vilken tangent som helst på tangentbordet så åker den upp snabbt. Varför skulle man vilja använda ett lokalt konto? Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Har du läst mitt första inlägg? "Tänkte skapa en ny tråd där var och en skriver det som dom tycker är det bästa med Windows 8. Inget negativt här tack!"

Märkligt att det ska vara så svårt att förstå. Skriv i en annan tråd om ni vill klaga!

Jag vet att man kan trycka på vilken tangent som helst,

Nu ska jag inte vara avig mer men nått som jag hoppas kommer i dom skarpa versionerna tänka i första hand för vanliga datorer är låsskärmen, behövs verkligen ingen sådan blir en grej för mycket, på surfplatta skulle jag uppskatta mycket av windows 8, men man verkar ha stirrat sig lite blind från MS på dessa surfplattor för att det verkar vara "hippt" och coolt men mycket av IU funkar inget vidare för en vanlig dator, blir bara omständligt med ibland mycket klickande för att gå än hit än dit.

Det finns en hel del som är avigt, tex för att starta program, japp säger program inte apps som är ett ord som MS missbrukar ordentligt i denna CP
först gå till hörnet sen få upp Metro sen visa allt via högerklick, har man sen många program så blir det en vägg med dessa, och MS har lagt in horisont scrollning istället för det mer vana vertikala, är man sen helt grön med windows 8 kan det nog ta ett bra tag innan man fattar hur man ska komma nånstans i win 8, bara en sån sak som att få upp enheter och leta rätt på tex nerladdade filer i tex vanliga downloads katalogen tar från början en väldans massa klickande med både väster och höger musknapp, i win 7 2 eller max 3 klick.

Men förhoppningsvis kommer dom skarpa versionerna få det mer valbart, räcker ju om man har option Metro/ribbon on/off samt vanliga hederliga startmenyn on/off så blir alla nöjda i det.

Skydrive kan vara bra för en del, men MS låser in användaren mer eller mindre till deras tjänst 95% kommer bara använda denna, samt vad är det man får jo lagringsplats i molnet, men man kanske ska fråga sig hur det är med säkerheten, är filer och kommunikation krypterade eller inte, kan finnas vissa risker med att lägga filer hur som haver i skydrive, finns ett flertal tjänster som erbjuder samma till lika bra eller bättre villkor med kanske bättre säkerhet och utrymme.

Synka vissa inställningar över flera datorer kan vara bra för vissa.

Märkte att med microsoft konto inloggat fick man en del sorts spam, direkt i Metro, andra saker var att MS mail snurra jämt, jag har ingen användning av det mail programmet eller nått av dom övriga som ingår i den sviten.

Det finns en del bra saker med windows 8, men som det är i CP så är det fler nackdelar än fördelar med det hela.
Som sagt ska följa utvecklingen men som det är nu avstår jag från windows 8.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

bara en sån sak som att få upp enheter och leta rätt på tex nerladdade filer i tex vanliga downloads katalogen tar från början en väldans massa klickande med både väster och höger musknapp, i win 7 2 eller max 3 klick.

Högerklicka (Win+X) -> Windows Explorer? (Favorites -> Downloads)
Eller Win+E.

Skrivet av ggustavsson:

Skydrive kan vara bra för en del, men MS låser in användaren mer eller mindre

Vilken molntjänst gör i princip inte detta?

Skrivet av ggustavsson:

men man kanske ska fråga sig hur det är med säkerheten, är filer och kommunikation krypterade eller inte

Skydrive använder SSL för authenticering och kryptering av kommunikation. Det finns inga kända intrång till Live tjänsten.

Skrivet av ggustavsson:

kan finnas vissa risker med att lägga filer hur som haver i skydrive

Som?

Skrivet av ggustavsson:

finns ett flertal tjänster som erbjuder samma till lika bra eller bättre villkor med kanske bättre säkerhet och utrymme.

Bättre villkor och utrymme kan det mycket väl göra. Men jag känner rakt av inte till några med bättre utrymme. iCloud, S3, samt Dropbox har lägre kapacitet, och Dropbox/iCloud är betydligt dyrare per gigabyte av extrakapacitet jämfört med Skydrive och S3.

Jag har inte tittat allt för noga för att jämföra specifika villkor.

Skrivet av ggustavsson:

Märkte att med microsoft konto inloggat fick man en del sorts spam, direkt i Metro

Spam?

Permalänk
Skrivet av airhead:

1. Fråga: Motivera varför det överhuvudtaget finns en skärm vars funktion enbart är att vara ivägen?
2. Svar: Därför att man inte vill skriva in ett lösenord varje gång?
3: Observation: Kritiskt tänkande är själva grunden i vårt fria samhälle. När man förbjuder kritiskt tänkande så får man ensidig propaganda istället för debatt.

Angående 3: Att sitta och skriva kritik i en tråd som är startad för att man ska ta upp det man GILLAR med Windows 8 är väl dock väldigt off topic? Känner man för att skriva om allt man ogillar med operativsystemet så finns det garanterat trådar att göra det i denna forumdel också. Det är fruktansvärt irriterande att sitta och plöja igenom tråd efter tråd som fylls med massa trollande och bråk om oväsentligheter istället för att diskutera gällande ämne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Angående 3: Att sitta och skriva kritik i en tråd som är startad för att man ska ta upp det man GILLAR med Windows 8 är väl dock väldigt off topic? Känner man för att skriva om allt man ogillar med operativsystemet så finns det garanterat trådar att göra det i denna forumdel också. Det är fruktansvärt irriterande att sitta och plöja igenom tråd efter tråd som fylls med massa trollande och bråk om oväsentligheter istället för att diskutera gällande ämne.

Nja tråden är skapad av en som räkna upp ett antal saker som denne gillar med windows 8, väldigt många håller inte med trådskaparen om att det som räknas upp är nått som är fördel eller gillas

Det finns saker som ÄR bra med Windows 8, men balansen bra/dåligt har kraftig slagsida åt det dåliga (för en desktop dator)
Själv avskyr jag windows 8 åtminstone på en vanlig dator, och förutspår en ett kraftigt fiasko för Microsoft om dom håller fast vid CPs funktioner till dom skarpa versionerna.

Dom flesta använder och vill inte anväda ett OS som Microsoft vill att dom ska använda det

Har låtit min son min dotter och mitt X testa windows 8, dottern begrep sig inte på win 8 alls och kom ingenstans, hon bara svor och gav upp
Grabben kom nånstans men avskydde win 8 och vägra använda det mer än 20 minuter.
Exet gorde som dottern bara svor efter 5 minuters fruktlösa försök att begripa sig på win 8

Ingen använder eller har en aning om div olika tangetbordkombinationer man kan använda, och vill heller inte använda ett OS på det sättet
jo windows knappen enbart användes ibland, men thats it.... när windows knappen bara resultera i det käcka metro UI haglade svordomarna friskt kan jag lova

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Nja tråden är skapad av en som räkna upp ett antal saker som denne gillar med windows 8, väldigt många håller inte med trådskaparen om att det som räknas upp är nått som är fördel eller gillas

Det finns saker som ÄR bra med Windows 8, men balansen bra/dåligt har kraftig slagsida åt det dåliga (för en desktop dator)
Själv avskyr jag windows 8 åtminstone på en vanlig dator, och förutspår en ett kraftigt fiasko för Microsoft om dom håller fast vid CPs funktioner till dom skarpa versionerna.

Dom flesta använder och vill inte anväda ett OS som Microsoft vill att dom ska använda det

Har låtit min son min dotter och mitt X testa windows 8, dottern begrep sig inte på win 8 alls och kom ingenstans, hon bara svor och gav upp
Grabben kom nånstans men avskydde win 8 och vägra använda det mer än 20 minuter.
Exet gorde som dottern bara svor efter 5 minuters fruktlösa försök att begripa sig på win 8

Ingen använder eller har en aning om div olika tangetbordkombinationer man kan använda, och vill heller inte använda ett OS på det sättet
jo windows knappen enbart användes ibland, men thats it.... när windows knappen bara resultera i det käcka metro UI haglade svordomarna friskt kan jag lova

Nu slutar jag be snällt eller försöker vara trevlig.

Helt.... jälva... otroligt vad korkade en del människor är. För tionde gången, vi vill inte ha erat gnäll här. Begrips? Det finns ju till och med en annan tråd som heter "Vad vi tycker om Windows 8". Är det jättesvårt att gnälla där istället?

Finns det några moderatorer här som kan hjälpa till, tack?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Nja tråden är skapad av en som räkna upp ett antal saker som denne gillar med windows 8, väldigt många håller inte med trådskaparen om att det som räknas upp är nått som är fördel eller gillas

Det finns saker som ÄR bra med Windows 8, men balansen bra/dåligt har kraftig slagsida åt det dåliga (för en desktop dator)
Själv avskyr jag windows 8 åtminstone på en vanlig dator, och förutspår en ett kraftigt fiasko för Microsoft om dom håller fast vid CPs funktioner till dom skarpa versionerna.

Dom flesta använder och vill inte anväda ett OS som Microsoft vill att dom ska använda det

Har låtit min son min dotter och mitt X testa windows 8, dottern begrep sig inte på win 8 alls och kom ingenstans, hon bara svor och gav upp
Grabben kom nånstans men avskydde win 8 och vägra använda det mer än 20 minuter.
Exet gorde som dottern bara svor efter 5 minuters fruktlösa försök att begripa sig på win 8

Ingen använder eller har en aning om div olika tangetbordkombinationer man kan använda, och vill heller inte använda ett OS på det sättet
jo windows knappen enbart användes ibland, men thats it.... när windows knappen bara resultera i det käcka metro UI haglade svordomarna friskt kan jag lova

själv kan jag skriva under på att allt i första inlägget är fördelar. Metro nämns inte en gång.

Själva metrogeggan får nog svordomar över sig. Många vill bara att det ska fungera som vanligt. Många som normalt sett har det svårt blir nog ganska snurriga. Själv försöker jag i w7 få folk att söka för att starta program, men det vill heller inte riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Ingen använder div olika tangetbordkombinationer man kan använda

Öh, jo. Kanske inte konsumenter/nybörjare, men användning av tangentbords genvägar är standard bland erfarna användare i både OS och individuella program. Detta är lika dumt som att säga "ingen bryr som om touchtyping".

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Angående 3: Att sitta och skriva kritik i en tråd som är startad för att man ska ta upp det man GILLAR med Windows 8 är väl dock väldigt off topic? Känner man för att skriva om allt man ogillar med operativsystemet så finns det garanterat trådar att göra det i denna forumdel också. Det är fruktansvärt irriterande att sitta och plöja igenom tråd efter tråd som fylls med massa trollande och bråk om oväsentligheter istället för att diskutera gällande ämne.

Skrivet av strejf:

Nu slutar jag be snällt eller försöker vara trevlig.

Helt.... jälva... otroligt vad korkade en del människor är. För tionde gången, vi vill inte ha erat gnäll här. Begrips? Det finns ju till och med en annan tråd som heter "Vad vi tycker om Windows 8". Är det jättesvårt att gnälla där istället?

Finns det några moderatorer här som kan hjälpa till, tack?

En diskussion innebär ett meningsutbyte, vilket förutsätter olika åsikter, eller åtminstone en förmåga att inta olika ståndpunkter. Självklart kan man ha en censurerad diskussion som endast tar upp positiva aspekter, men det brukar bli rätt trist, och framförallt slutar det ofta i ohämmad inbördes beundran.

DU som trådskapare vill inte ha en diskussion. JAG som trådläsare vill det gärna. Ingen av oss kan säga att denne företräder "oss". Det vackra med en riktig diskussion är att den inte nödvändigtvis landar i en på förhand given slutsats (i detta fall "OMG! Must has Win8!").

Jag ogillar iOS vs. Android-"diskussioner" lika mycket som alla andra, men det är för att det inte sker något utbyte alls; det vill säga som denna tråd skulle se ut om alla höll med varandra. Nej, väx upp och ta diskussionen!

Visa signatur

Stationär: Asus P8Z68-V Gen 3; 2500K; GTX460; 650W Newton R2; 2x4 GB 1600MHz + 2x2 GB 1333 MHz A-data; Plextor SSD M3 Pro 128GB i ett Fractal Design R3, kopplad till en 24" Syncmaster Rose Black.
Laptops: Thinkpad TP43p; Thinkpad X200.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråden börjar spåra ur ganska ordentligt och vi låser den innan det blir allmän pajkastning. Självfallet är det tillåtet att kommentera andras ståndpunkter och åsikter, men det gäller även att inläggen håller sig inom trådens ämne.

Till trådskaparen
Om du vill kan du skapa en ny tråd med samma innehåll, dock måste diskussion om de påstådda fördelarna vara tillåten. T.ex. om någon påstår att Windows 8 startar snabbare så är det helt okej att komma med motargument.

Mer allmänna åsikter om Windows 8 (bra eller dåliga) kan med fördel placeras i denna tråd, alternativt i en egen tråd om det verkar lämpligt.