[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

connection timed out. 7 försöket av 7 möjliga...Är EA lika kass här vad gäller servrar som på nhl etc?

EDIT:

Holy shit. Får nog spela lite mer singleplayer och hitta knapparna

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Överdrivet mycket lagg, men kul ändå ju. In på mumble med er nu!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av el_genius:

Överdrivet mycket lagg, men kul ändå ju. In på mumble med er nu!

Sitter där och administrerar redan. Ser dig allt där uppe i Charlie kanalen, ska bara fixa lite på forumet först men jag håller öga på servern så länge. Det blir spel om en strax för mig med.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

haha, vilket köttande på bazaren! Zombiehög!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Hedersmedlem

Startade precis om servern p g a något konstigt lagg, får se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Skulle joina gamet nu men tydligen måste man ha Back to Karkand eller? :/

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FireFox:

Skulle joina gamet nu men tydligen måste man ha Back to Karkand eller? :/

Vi kör varannan karta från Back to Karkand, så du måste inte, men det blir ju definitivt roligare och mer konsekvent spel om du har det.

Permalänk
Medlem

Varför har sweclockers servern gått från 64p till 8p?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mempatch:

Varför har sweclockers servern gått från 64p till 8p?

Vi har lagt in ett serverscript som heter "Adaptive Size", tillsammans med "Adaptive Tickets" så gör det uppstarter av servern lättare. Den är fortfarande 64 pers egentligen.

Kartor och tickets kan dimensioneras efter hur många spelare vi har för tillfället - alltså ansluter det 8 personer så ökar antalet på servern till nästa storlek och antalet tickets också, det gör att de som är på den ändå kan spela och ha roligt istället för en massivt lång uppstartsrunda som ofta blir fallet annars.

Vi har också en ny idle gräns, när vi är nere på 8 pers så kan dröjer idle kick längre än om servern är över 8 personer.

Dessa inställningar är nya och prövas just nu, kan komma att ändras, vi la in det nu i helgen så feedback uppskattas!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Håller på att försöka starta upp den, 3 pers inne än sålänge. Kom igen nu.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man inte kan spela på severn längre om man inte har Back to Karkand - Är inte intresserad av att betala mer för ett spel jag redan köpt :/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Tråkigt att man inte kan spela på severn längre om man inte har Back to Karkand - Är inte intresserad av att betala mer för ett spel jag redan köpt :/

Det är seine crossing nu

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Det är seine crossing nu

Tror inte den släpper in mig i alla fall längre...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Man kan inte ändra med Adaptive Size så att även kartorna blir bara Conquest ist för Conquest Large när man är färre än 8?

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Trexpsy:

Man kan inte ändra med Adaptive Size så att även kartorna blir bara Conquest ist för Conquest Large när man är färre än 8?

Det ska vara möjligt, vi ville först testa att det är stabilt och det verkar det vara. WidL, kikar du på att lägga in variationerna vid olika spelarantal?

Det kommer väl innebära en riktig pop cap på x spelare under den rundan men vi får skala upp vid ett visst antal spelare innan vi når cap så det finns utrymme att joina upp utan att kön blir omöjligt lång. En runda snittar väl 15 minuter nu?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte har något bättre för sig och vill lira en runda?
Sugen på köra med jetsen och öva lite på skillsen nu när det är så tomt

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

En ide för servern är också att den automagiskt byter till en populär map så fort den blir tom vilket borde öka chanserna att folk joinar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sluta använda B2K kartor!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Sluta använda B2K kartor!

Bara för att du inte vill lägga ner pengar ska det drabba oss som köpt BtK?
Och ja, jag vet att det blir tvärtom för er som inte har det! Går inte att få alla nöjda, tyvärr!

Permalänk
Medlem

Bara på swecs server får jag och många andra rubber banding (lagg). Är det servern som är överbelastad eller vad?

Samt att för mig fastnar den nästan alltid i kartbytet, det är bara svart "LOADING. SAVING." trots att jag meckar med fönsterläge.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Skrivet av davyp3:

Bara på swecs server får jag och många andra rubber banding (lagg). Är det servern som är överbelastad eller vad?

Samt att för mig fastnar den nästan alltid i kartbytet, det är bara svart "LOADING. SAVING." trots att jag meckar med fönsterläge.

Loadingbuggen händer för mig på andra servrar också, då och då.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det ska vara möjligt, vi ville först testa att det är stabilt och det verkar det vara. WidL, kikar du på att lägga in variationerna vid olika spelarantal?

Det kommer väl innebära en riktig pop cap på x spelare under den rundan men vi får skala upp vid ett visst antal spelare innan vi når cap så det finns utrymme att joina upp utan att kön blir omöjligt lång. En runda snittar väl 15 minuter nu?

Är det fixat? Har bara spelat ikväll under "helgkrigandet" Då va det ju många spelare

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Orici:

Sluta använda B2K kartor!

B2K väl värt de kronor som den kostar.

Skrivet av davyp3:

Bara på swecs server får jag och många andra rubber banding (lagg). Är det servern som är överbelastad eller vad?

Samt att för mig fastnar den nästan alltid i kartbytet, det är bara svart "LOADING. SAVING." trots att jag meckar med fönsterläge.

Är det någon speciell karta eller speciella tider och antal spelare när du upplever att det är laggigt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

B2K väl värt de kronor som den kostar.

Är det någon speciell karta eller speciella tider och antal spelare när du upplever att det är laggigt?

Ja, det är endast när det är rätt fullt på servern, närmare 64 spelare, och på samtliga banor.
Jag brukar quitta då. Det är "rubber banding" som jag upplever.

När det inträffar brukar det vara flera i chatten som säger samma sak.

Btw har jag dragit ned "network smoothing factor" till typ 10% då det funkar utmärkt på övriga servrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Skön grej att ni varierar B2K och "vanliga" banor joinar imorrn!

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Hedersmedlem

In och kriga nu!

Permalänk
Medlem

jag har inte sett en lirare inne på 2-3 dar, är det nått som hänt? :S

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem

Jag tycker jämt det gapar tomt på servern och när det väl är folk på servern så är den sällan full. Ändå tycks hysterin kring spelet vara ganska högt här på swec. Känns inte som om matematiken stämmer riktigt.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Vardagar är det svårt att fylla servern då många jobbar och går i skolan, helg-kvällar brukar det dock vara fullt ös från 8-9 tiden.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Personligen ser jag inte riktigt poängen med adaptive size om det fortfarande är conquest large. Jag är ofta med och drar igång servern men det finns inget tråkigare än att springa omkring 3v3 på Wake Island.

Vore väl i så fall roligare för alla om man körde SQDM när det är färre än 16 spelare. När rundan tar slut byter man till conquest och därefter till conquest large.

Eller något liknande.