Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Air Force Two

På en tysk satellit tv kanal. Naturligtvis inte på originalspråket men i alla fall. Tycker handlingen stannar av lite emellanåt och intrigen känns lite tunn så jag ger den bara 6-7 av 10.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

The Shawshank Redemption - 9.5/10

Kan inte med ord förklara hur fantastiskt bra denna film är, herregud. Se den!

Det är en riktigt bra film, men samtidigt den mest överskattade filmen som finns. Tilltalar väl så många för att den följer "ramarna" med lyckligt slut. Dock inga anmärkningsvärda skådespelarinsatser eller annorlunda vändningar, i mina ögon då självklart

Skrivet av zebrra3:

Warrior - 8/10. Bra film med lite halvtöntig fighting. Tycker snarare relationerna, framförallt mellan bröderna, var intressant. Tom Hardy är grym.

Filmen börjar riktigt lovande, dock får de rent ut sagt usla fightingscenerna filmen att sjunka. Slutet är riktigt uselt dessutom. 8.3 är alldeles för högt för denna filmen kan jag tycka :/

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Vilken film såg du senast?

Laddad för en filmkväll.

Nä, den var då ingen höjdare. Iallafall inte om man har sett den svenska versionen först. Den svenska är klart mycket bättre.
Trodde någonstans att den skulle vara bra, den här. Har hört att den skulle vara det. Så det var väl en himla tur att man inte gick och la ner några pengar för att se den.

Nä, så den får 2/10 i betyg.

"Bästa amerikanska skräckfilmen på 20 år". Javisst. Hur tänkte du här, Mr King ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Vilken film såg du senast?

"Bästa amerikanska skräckfilmen på 20 år". Javisst. Hur tänkte du här, Mr King ?

Antagligen som han brukar tänka, $$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Antagligen som han brukar tänka, $$$

Jo. Lättförtjänta pengar. Direkt in på kontot.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

The big year

Jack black, Steve martin & Owen wilson skådar fåglar. Lite småunderhållande. 6/10

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

A Very Harold & Kumar 3D Christmas

Man måste verkligen älska stoner filmer

Permalänk
Medlem

Drive!

Effekterna när folk blev mördade var MIND BLOWING

Får 8/10 bildäck av mig

Permalänk
Medlem

Fast Times at Ridgemont High-1982

6.5/10

Typisk High School 80tals rulle.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kickade på Good Morning Vietnam.

Det var längesedan sist. Men fyfan vad bra den var. Bra blandning av humor, allvar, krig och kulturkrockar. Kan starkt rekommenderas till er som inte sett den, eller inte sett den på 10år eller nått.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Forrest Gump 9/10

Skrivet av Nightcrawl:

Kickade på Good Morning Vietnam.

Två sanna klassiker.

Men appopå klassiker. Tillbringade Söndagen, mer eller mindre i sängen och såg Jan Troells "Utvandrarna och Nybyggarna".
Tack gode gud för textning finns att ta till, även på svenska filmer. Annars så hade det varit tufft att överhuvudtaget förstår handlingen.

Citat:

"Jan Troell filmatisering av Vilhelm Moberg böcker Utvandrarna / Nybbygarna. Historien om Karl-Oscar och Kristina tar sin början i Småland i mitten av 1800-talet i fattigbygden kallad "stenriket" och avslutas i det stora landet i väster närmare bestämt i Ki-Chi-Saga/Stillwater."

En fantastisk resa om människors olika öden under 1800-talets Sverige och deras sökande efter ett nytt liv."

Utvandrarna nominerades till en Oscar 1972 (bästa utländska film), och efter att ha distribuerats i USA så nominerades den till ytterligare fyra Oscar 1973 (Bästa film, Bästa regi, Bästa kvinnliga huvudroll och Bästa manus baserat på tidigare publicerat verk). Den är en av få filmer som alltså varit nominerad till Oscar två år i följd!"

Kan inte annat få 10/10 möjliga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Kan inte annat få 10/10 möjliga.

Jag har rätt traumatiska minnen av böckerna och filmerna från svenskan i högstadiet

Taxi 8/10

Klassiker, lagom korkad komedi dock är inte karaktärerna nåt speciellt att hänga i julgranen och lite faller från iom att jag inte pratar franska och jag antar att en del försvinner i översättningen. Handlingen är dock rätt bra i tempo och den blir aldrig seg.

Den totala ironin är dock att dvdn hade ett valbart dubbat engelskt spår, jag kan inte sluta le åt det

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Tinker, Tailor, soldier, spy: Troligen det värsta sömnpillret jag sett.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

John Carter i 3D.
Filmen var helt okej inget som jag direkt störde mig på mer än att den var lite seg på vissa ställen, samtidigt som många områden gick för allt snabbt. De skulle enligt mig ha splittrat filmen i två filmer och berätta mer, men det kommer kanske uppföljare.

Annars kom filmen med inget direkt nytt, men det finns samtidigt inte så många nya filmer inom denna scifi-genre. -Utomjordingar ihop med klassisk äventyrsfilm med sagoliknande figurer eller vad man ska kalla det.

Nå jag rekommenderar folk att se filmen, betyg har jag svårt att sätta mer än klart godkänt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Tittade på 'Inception' på Plu-Rejs igår. Tycker den är bra. 8/10 totemar får den

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

John Carter i 3D.
Filmen var helt okej inget som jag direkt störde mig på mer än att den var lite seg på vissa ställen, samtidigt som många områden gick för allt snabbt. De skulle enligt mig ha splittrat filmen i två filmer och berätta mer, men det kommer kanske uppföljare.

Jag ska kolla den också, gillar pulp och klassisk sf/fantasy (första boken kom ut redan 1917).

Synd att nya Conan-filmen inte var något bra, hade hoppats den skulle ge genren en liten "revival" men nu blev det dödsstöten istället. Speciellt med tanke på att den bombade ekonomiskt också. Går inte John Carter bra så dröjer det nog innan man får se fler pulp-action filmer.

Permalänk
Medlem

Band of Brothers
En mini serie på 10 delar som utspelar sig under andra världskriget. Man får följa de amerikanska fallskärmshopparna ifrån E-Kompaniet under kriget.

Skitbra serie som helt enkelt måste ses.
9/10

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

The Detective (2007)

Skitskön film som utspelar sig i Bangkok tror jag. Introt är RIKTIGT skön, fyfan lyssnar den nonstop i principen
9/10

Skrivet av HoBb3:

Band of Brothers
En mini serie på 10 delar som utspelar sig under andra världskriget. Man får följa de amerikanska fallskärmshopparna ifrån E-Kompaniet under kriget.

Skitbra serie som helt enkelt måste ses.
9/10

Helt klart! Dock är den FÖR KORT ! :cry: Till och med extra cdn är bra ^^ . Ser den varenda månad i principen ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Helt klart! Dock är den FÖR KORT ! :cry: Till och med extra cdn är bra ^^ . Ser den varenda månad i principen ^^

Helt klart, känslan när man lägger sig till rätta innan man ska sova och hör det underbara introt.
Blir till att se fler gånger, många fler gånger

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

A Dangerous Method: 6/10
Jag hade höga förhoppningar inför den, då jag tyckt mycket om Cronenberg's tidigare filmer i hans nya stil. Men denna film föll mig inte i smaken.
Är man intresserad av psykologi så kan den säker vara sevärd. Men för mig som inte är så intresserad av psykologi så var det mest en lång film där jobbiga personer, som var svåra att tycka om eller identifiera sig i, talar om ointressanta saker tills filmen plötsligt är slut utan någon form av vettigt slut på filmen. Jag brukar inte vara en person som har problem med lågt tempo, men denna var för seg och ointressant för mig.
Jag hoppas nu att Cosmopolis trots Robert Pattinson blir bra, men jag är inte så säker...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Helt klart, känslan när man lägger sig till rätta innan man ska sova och hör det underbara introt.
Blir till att se fler gånger, många fler gånger

Hehe jo

Om du vill ha ett film tips, som liknar Band of Brothers, Flykten Från Sobibor. Grymt undehållande !!
Ett gäng judar som ska fly från ett arbetsläger/dödsläger, det kommer några ruska soldater som är judar och dem planerar att rymma tillsammans.
Av 600(!) totalt så lyckas 300 av dem fly efter ett RIKTIGT bra teamwork (eller vad man ska kalla det) att ta kål på några SS soldater, få hjälp av dem som hjälper tyskarna (dem är också judar)

Du MÅSTE kolla den

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Hehe jo

Om du vill ha ett film tips, som liknar Band of Brothers, Flykten Från Sobibor. Grymt undehållande !!
Ett gäng judar som ska fly från ett arbetsläger/dödsläger, det kommer några ruska soldater som är judar och dem planerar att rymma tillsammans.
Av 600(!) totalt så lyckas 300 av dem fly efter ett RIKTIGT bra teamwork (eller vad man ska kalla det) att ta kål på några SS soldater, få hjälp av dem som hjälper tyskarna (dem är också judar)

Du MÅSTE kolla den

Låter kanon, tack för tipset

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Satt och kollade på två filmer igår.

Bubblare:
One night in Paris:
Väldigt bra film, romantisk komedi kallas den. Men det är inte notting hill precis. Se den! 7/10

Hmm... Vet inte om jag skulle kalla "one night in paris"för en romantisk komedi.
kanske är midnight in paris du menar?

Permalänk
Medlem

Jägaren 2
http://www.imdb.com/title/tt1560671/

Klart godkänd efterföljare. Med råge skulle jag nog våga säga. Peter Stormare, alltid lika bra.
8/10

Paranormal activity 3
http://www.imdb.com/title/tt1778304/

Överraskande bra. Inte lika bra som första filmen. Men klart mycket bättre än tvåan. Den hade man kunnat hoppat över.
8/10

Hade tänkt säga att nu får man väl hoppas att det inte kommer någon mer film i serien. Men har hört att man visst redan håller på att spela in "Paranormal activity 4". Men är den lika bra som den här tredje filmen så har jag då inget att invända. Tvärtom.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Var tvungen att kika på Gone in 60 seconds! Så underbar film, klar 10 av 10 möjliga.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Såg "Safe house" på bio igår.
Actionrulle med agenter, biljakter och våld enligt standardmall 1A. Förutsägbar, men ändå en stunds trevlig underhållning.
6 av 10 i betyg från mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

Philosophy of a Knife - lite långtråkig.. men jag gillade den tryckande känslan av musiken och bakgrundssorlet samt intervjuerna med den ryske översättaren/läkaren.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Martyrs - jävligt mysig rulle. Jag är litta besatt i Lucie, hon är underbar.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Cell 211
Ingen vanlig action rulle där en är ond och en är god och det skjuts överallt osv.

7/10

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Senast jag såg film var i helgen på TV:n blev terminator den sista. mitt betyg är 3/5
Gillar Christian Bale och mycket special effekts däremot berättelsen väldigt simpel. Mer en film man ser när det inte finns något annat vettigt.

The Missing har jag för mig den heter som också gick på TV:n
Bra skådisar som Tommy Lee Jones och Kate Blanchet har jag för mig den kvinnliga heter.Lite små seg i början. Sedan när den kommer igång är den väldigt bra. 4/5 eftersom jag gillar Tommy:s roll prestation

DVD
Se om jag kommer ihåg.
Filmen med massa kändisar och ett virus. Contagion har jag för mig. 3/5
Gillade Matt Damon roll prestation som kan få vilken film som helst att glimra till. Tyckte filmen var väldigt skärmande. Eftersom historien är väldigt verklighets förankrad. Däremot gillade jag inte vissa av Kändisarna. Lite seg handling.

Mr Poppers Pengviner
Skön film med Jim Carey. Mer skön rulle än rolig. Stark 3/5