Hur rootar man sin androidlur?

Permalänk
Medlem

Hur rootar man sin androidlur?

Hej! är de någon som kan berätta hur i #%&¤@% man rootar en mobiltelefon?

Min nuvarande telefon är en xperia arc s, dens androidsystem uppdaterades till 4.0.3. Innan uppdateringen var det 3.?.?

Min fråga är : Hur rootar man sin androidlur? Är det någon som vet och kan vara schysst o förklara?
Har sökt på på google och på youtube hur man gör men vet fortfarande inte hur man gör :(.. Så de inte lönt o be mig o söka på internet istället

Det är inte så att jag ska göra det eftersom jag har hört att det finns risker, men vill fortfarande veta hur man gör

Tacksam för förklaring

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Om du verkligen vill försöka dig på så tycker jag att du ska bli medlem här: http://forum.xda-developers.com
Dem har allt inom Android lurar, Root och Custom Roms.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

swedroid.se

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

som båda ovan sagt, dock håller jag mer för xda mycket stort forum om alla android lurar och tablets klart swedroid är bra men tycker dock fortfarande XDA är mycket bättre med all info.

P.S. skriv aldrig frågor i DEVELOPER trådarna du kan riskera ban från XDA i så fall leta up din valda rom/root Q&A tråd etc

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Citat:

Har sökt på på google och på youtube hur man gör men vet fortfarande inte hur man gör .. Så de inte lönt o be mig o söka på internet istället

Har du ju definitivt inte gjort. Första som kom upp på google var precis hur man rootar den.

"Root xperia arc s" tadaaa XDA kommer upp och all info står där.

Permalänk
Medlem

Det är olika för varje lur. Jag har haft två Android's och båda var Nexus vilket gör det lätt. Nu finns det dock många "One click root"program som folk satt ihop för diverse lurar. Men som överstående sagt, googla kolla xda och swedroid så lär du dig fort.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||