val av mobil och abonnemang

Permalänk
Medlem

val av mobil och abonnemang

Hej har under alla år haft kontantkort pga av inget intresse och tycker att det var dags att göra sig en uppgradering med abonnemang och mobil.

Har kollat runt på lite olika samsung telefoner och fastnat för 3 stycken

Samsung Galaxy Ace
Samsung Galaxy s plus
Samsung Galaxy W

tycker alla dem telefoner är mycket trevliga utseendemässigt, vet att acen är klart slöast och minst mellan dem mobilerna.

Någon som har erfarenhet av dessa mobiler som vill dela med sig, då jag har sån beslutsångest.

Sen vilket abonnemang som är billigt och passar mig bra, de jag har kollat upp är
(det jag vill är sms och surfa samt ringa några samtal kan variera stort per månad)

Telia max 25 surf lite vilket man får 5000/3000 fria sms vilket är klart mer än vad jag behöver, men dock så har den bara 0.5gb/mån. Är verkligen 0.5 gb/mån tillräckligt om man hade tänkt kolla facebook, webradio, spotify osv.

Telia max 25 surf mellan vilket låter bra med 3 gb/mån men det känns lite väl mycket för mig då jag inte vet ett smack om mobil surf och hur mycket olika saker drar.

Telenor pott med surf 199 vilket låter bra med fria sms och mycket surf samt man får ringa för månadsbeloppet vilket är helt onödigt då jag inte alls ringer för 200 kr/mån.

halebop,tele2 blir jag bara förvirrad av och fattar noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1ghz:

Hej har under alla år haft kontantkort pga av inget intresse och tycker att det var dags att göra sig en uppgradering med abonnemang och mobil.

Har kollat runt på lite olika samsung telefoner och fastnat för 3 stycken

Samsung Galaxy Ace
Samsung Galaxy s plus
Samsung Galaxy W

tycker alla dem telefoner är mycket trevliga utseendemässigt, vet att acen är klart slöast och minst mellan dem mobilerna.

Någon som har erfarenhet av dessa mobiler som vill dela med sig, då jag har sån beslutsångest.

Sen vilket abonnemang som är billigt och passar mig bra, de jag har kollat upp är
(det jag vill är sms och surfa samt ringa några samtal kan variera stort per månad)

Telia max 25 surf lite vilket man får 5000/3000 fria sms vilket är klart mer än vad jag behöver, men dock så har den bara 0.5gb/mån. Är verkligen 0.5 gb/mån tillräckligt om man hade tänkt kolla facebook, webradio, spotify osv.

Telia max 25 surf mellan vilket låter bra med 3 gb/mån men det känns lite väl mycket för mig då jag inte vet ett smack om mobil surf och hur mycket olika saker drar.

Telenor pott med surf 199 vilket låter bra med fria sms och mycket surf samt man får ringa för månadsbeloppet vilket är helt onödigt då jag inte alls ringer för 200 kr/mån.

halebop,tele2 blir jag bara förvirrad av och fattar noll

Personligen skulle jag inte tagit någon av de tre. Hur jag än vrider och vänder på saker lyckas jag inte få något bra flyt i en Android mobil av modell billigare. Om man köper en dyrare är det inga problem, men som sagt så hänger inte det billigare (slöare) riktigt med.
Vill du ha en billigare telefon som flyter på bra ska du satsa på Windows Phone, där snackar vi flyt utan dess like. Lite mer inlåst, men betydligare mer lättkört och optimerat. Min LG Optimus 7 flyter på bättre än farsans SGSII som ändå har dual-core kablaam yo mega specs.

Här har du en liten riktlinje vad du skulle kunna ta, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1008524,964342,1014358,7....
Ja, jag har personlig erfarenhet av alla nämnda mobiler. Inget jag har hittat på. Då skulle det ju vara onödigt av mig att skriva det hära inlägget.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Personligen skulle jag inte tagit någon av de tre. Hur jag än vrider och vänder på saker lyckas jag inte få något bra flyt i en Android mobil av modell billigare.

Så upplever jag också det i den prisklassen. Varför inte Windows phone? Vad är det i android som tilltalar dig? Iphone är tyvärr inte och tänka på.

Permalänk
Medlem

galaxy s plus hade jag tagit.

Permalänk
Medlem

http://www.rangy.se/
Kolla upp hur mycket du ringer och smsar.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Avstängd

Jag har själv gått över Till Windows Phone från Android. Allt flyter på bättre tycker jag. Så jag ångrar inte bytet.
Många tror att det är lite appar till Windows Phone, det var det säkert i början.
Inte nu längre:
http://allaboutwindowsphone.com/news/item/14554_Windows_Phone...

Samsung Omnia 7 kanske vore något?
http://www.samsung.com/global/microsite/omnia7/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Personligen skulle jag inte tagit någon av de tre. Hur jag än vrider och vänder på saker lyckas jag inte få något bra flyt i en Android mobil av modell billigare. Om man köper en dyrare är det inga problem, men som sagt så hänger inte det billigare (slöare) riktigt med.
Vill du ha en billigare telefon som flyter på bra ska du satsa på Windows Phone, där snackar vi flyt utan dess like. Lite mer inlåst, men betydligare mer lättkört och optimerat. Min LG Optimus 7 flyter på bättre än farsans SGSII som ändå har dual-core kablaam yo mega specs.

Här har du en liten riktlinje vad du skulle kunna ta, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1008524,964342,1014358,7....
Ja, jag har personlig erfarenhet av alla nämnda mobiler. Inget jag har hittat på. Då skulle det ju vara onödigt av mig att skriva det hära inlägget.

jag har gått från symbian s60 till android x10mini pro och vill fortsätta med android, och sen så är jag inte prestanda freak därför jag hade tagit med acen eftersom den sitter bra i hand osv.

Permalänk
Avstängd

Huawei gör bra och prisvärda Androider. Deras senaste modell Honor får bra kritik:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/huawei-swe/pressreleas...

Bra batteritid för en Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1ghz:

jag har gått från symbian s60 till android x10mini pro och vill fortsätta med android, och sen så är jag inte prestanda freak därför jag hade tagit med acen eftersom den sitter bra i hand osv.

Om du nu ska ha Android så skulle jag personligen valt Nexus S runt den prisklassen du rör dig i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz