[Diablo 3] Problem och felsökning

Permalänk
Medlem

Man kan ju som nån annan påpekade, lägga ett kö-system istället för att man manuellt ska behöva testa tills fingrarna blöder..

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

Level 41 Wizard & kan inte spela, spelat sen release.
ROLIGT VÄRRE..

Alla med collector borde ha "förtur" att få spela tbh,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Hade error 75, nu får jag 37 om att servers helt enkelt e busy

Så dåligt, detta betyder väl att servrarna är underdimensionerade. De testade inte spelet så bra ändå innan lansering vilket är riktigt dåligt.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanGashi:

Level 41 Wizard & kan inte spela, spelat sen release.
ROLIGT VÄRRE..

Alla med collector borde ha "förtur" att få spela tbh,

bord de inte alls då resten också betalat för spelet
Det finns folk som inte har råd att spendera 1000:- för ett spel

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanGashi:

Level 41 Wizard & kan inte spela, spelat sen release.
ROLIGT VÄRRE..

Alla med collector borde ha "förtur" att få spela tbh,

Förtur, nej inte direkt.. nördstämpel i pannan ja

Permalänk
Skrivet av xZistence:

bord de inte alls då resten också betalat för spelet
Det finns folk som inte har råd att spendera 1000:- för ett spel

För man har ju inte alls vetat i nästan ungefär 10 år att diablo 3 skall släppas?
Då kan man ju redan från första datumet börja spara?
Jag minns någongång runt 2001 då de gick ut med Diablo 3 annonsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Låt oss spela upp ett rimligt scenarion..
du vet att du kommer ha ett snitt på, säg, 5000användare på din hemsida..
Du vet även att du på första dagen, efter din lansering, så kommer du ha 50000 användare ist för det normala ~5000.
Skulle du då optimera dina serverresurser efter de 50000 användarna som kommer första dagen eller för de antal medelbesökarna du kommer ha senare (+lite marginal?).

Blizzard är och var medvetna om att releasen skulle vara kaosartad. Men det är inte värt att optimera för den första dagens peak.. så enkelt är det.

Jo, det har du rätt i.. det var halvt om halvt en rage-comment. Oavsett så tycker jag att det är extremt underligt att jag inte kan logga in på EU, men att US servrarna går fint att logga in på.. Dock så kan man inte spela på US servrarna pga emergency maintence

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanGashi:

För man har ju inte alls vetat i nästan ungefär 10 år att diablo 3 skall släppas?
Då kan man ju redan från första datumet börja spara?
Jag minns någongång runt 2001 då de gick ut med Diablo 3 annonsen.

Visst, men alla kanske inte vill betala för 2 spel och få 1.. när det släpps massa nytt snart..

Permalänk
Medlem

När man äntligen lägger vantarna på ett ex så har installationen nu legat och tuggat i 1.5-2h och kommit upp i 46%, där har den stått ett bra tag nu. Varför ska man ha en skiva öht tro?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Kan ej heller logga in. error 37 eller 75. Dessutom hade jag problem med installationen så jag förstår varför folk köper xbox. I med skiva och START...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Jo, det har du rätt i.. det var halvt om halvt en rage-comment. Oavsett så tycker jag att det är extremt underligt att jag inte kan logga in på EU, men att US servrarna går fint att logga in på.. Dock så kan man inte spela på US servrarna pga emergency maintence

Titta vad klockan är i usa VS Eu

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Har försökt logga in nu ett bra tag, och den enda regionen som fungerar är Asien. Är det någon som vet om min US-char kommer kunna spela med andras EU-chars?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Kan inte få achievements....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anden12:

Låt oss spela upp ett rimligt scenarion..
du vet att du kommer ha ett snitt på, säg, 5000användare på din hemsida..
Du vet även att du på första dagen, efter din lansering, så kommer du ha 50000 användare ist för det normala ~5000.
Skulle du då optimera dina serverresurser efter de 50000 användarna som kommer första dagen eller för de antal medelbesökarna du kommer ha senare (+lite marginal?).

Blizzard är och var medvetna om att releasen skulle vara kaosartad. Men det är inte värt att optimera för den första dagens peak.. så enkelt är det.

Förlåt, men det där är en helt värdelös jämförelse.

Blizzard visste ett ganska ungefärligt antal sålda spel, spel som konsumenten kommer att spela (därav köpet?). Att inte rätta sig efter DET, är att pissa en kund i ansiktet för att samtidigt tacka för pengarna och "vår förståelse".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får ofta popup om "timed out" i spelet och så får jag som LinusNeuman säger, har inte fått en enda achievements, dödade precis skeleton king, och har plockat upp mer än 1340 gold. Hade sist jag kollade 9k och jag har inte sålt så jätte mycket.

Tråkigt när det ska krångla, får väl vänta tills servrarna inte är så otroligt överbelastade eller något.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Kan inte få achievements....

Har samma problem som dig, nån som har en aning vad det handlar om?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 7600 3.8 GHz | Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse | Gigabyte B650 Gaming X AX | 32GB Corsair Vengeance | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | be quiet! Pure Rock Slim 2 | Corsair 3000D Airflow | Argon FENRIS A55 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Förlåt, men det där är en helt värdelös jämförelse.

Blizzard visste ett ganska ungefärligt antal sålda spel, spel som konsumenten kommer att spela (därav köpet?). Att inte rätta sig efter DET, är att pissa en kund i ansiktet för att samtidigt tacka för pengarna och "vår förståelse".

Skickades från m.sweclockers.com

Om du tycker att det är en dålig jämförelse är det för att du inte förstår den. Ja, de vet hur många spel de kommer ~sälja. Det vet också hur hårt tryck det kommer att vara på servrarna, både under de 2-3 första dagarna och all tid därefter.
Det är bara titta på valfritt modern wow expension, det har varit exakt samma kaos de första dagarna, varit totalt omöjligt att logga in... 2-3 dagar senare fungerar det perfekt. Anledningen? De optimerar helt enkelt inte för de få (engångs-)timmar som servrarna är överbelastade eftersom de är så ofantligt få.
Det var inatt mellan 00:01-~02:00 och idag ~17:00-kanske 21:00.. sedan kommer "peaken" minska brutalt.. och om en vecka lär man kunna spela även under prime time.
Det är rejält fult att sälja ett spel som inte kommer att vara 100% spelbart första dygnen, men det är så man jobbar, det är helt enkelt inte ekonomiskt försvarbart att optimera sina resurser för första dygnens prime time.
Jag har inga siffror.. men det är nog inte helt off att servrarna belastas många 100% över vad som kommer vara peak om en vecka.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att US-servrarna är under underhåll, och kommer inte vara igång förrän 01:30 PDT, dvs 22:30 CEST/GMT+1.

Jag är inne och kör lite barbarian på Asien istället. Fungerar helt okej, men laggar lite. Hade tänkt hinna ikapp innan polarna som kunnat spela hela dagen kommer hem, men det verkar som att jag får ta igen det en annan dag

Måste ändå säga att det fungerar över mina förväntningar

Någon som vet om EU-servrarna ens tagits i bruk än? Har inte kunnat komma in där en enda gång, och spelet rullar tillbaka till America som standard.

Aja, nu är det äntligen här iaf

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Riktigt surt att ladda ner från battlnet hela jävla dagen så funkar inte installationen nu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anden12:

Om du tycker att det är en dålig jämförelse är det för att du inte förstår den. Ja, de vet hur många spel de kommer ~sälja. Det vet också hur hårt tryck det kommer att vara på servrarna, både under de 2-3 första dagarna och all tid därefter.
Det är bara titta på valfritt modern wow expension, det har varit exakt samma kaos de första dagarna, varit totalt omöjligt att logga in... 2-3 dagar senare fungerar det perfekt. Anledningen? De optimerar helt enkelt inte för de få (engångs-)timmar som servrarna är överbelastade eftersom de är så ofantligt få.
Det var inatt mellan 00:01-~02:00 och idag ~17:00-kanske 21:00.. sedan kommer "peaken" minska brutalt.. och om en vecka lär man kunna spela även under prime time.
Det är rejält fult att sälja ett spel som inte kommer att vara 100% spelbart första dygnen, men det är så man jobbar, det är helt enkelt inte ekonomiskt försvarbart att optimera sina resurser för första dygnens prime time.
Jag har inga siffror.. men det är nog inte helt off att servrarna belastas många 100% över vad som kommer vara peak om en vecka.

Stämmer nog tyvärr som du säger... Så jäkla fult av Blizz att hypa alla inför släppet, folk köar i timtal eller betalar det dyrare priset för digital version så att de ska kunna logga in och spela, varpå Blizzard pissar fansen i ansiktet. :/
Sådan sjuk vinst som de lär göra på detta så skulle de ha råd att biffa upp loginservrarna den första veckan, men de vill helt enkelt inte för att de är giriga as. Inte ens ett kösystem kunde de bemöda sig att fixa...

Egentligen borde alla returnera sina spel och kräva pengarna tillbaka, sedan förklara för Blizz att vi köper när ni har fixat så att man kan spela. >:/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Titta vad klockan är i usa VS Eu

Mjo, det är klart Jag antar att jag helt enkelt hade för höga förväntningar på blizzard.. igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjompex:

Servrarna är nere: http://us.battle.net/d3/en/status

Är ute efter ett guestpass, någon som har en över?! skulle vara fett schysst i såfall!

jag har ett par om du vill ha?

Permalänk

Kan nån skicka en länk till betan ?? hörde den var öppen och skulle vilja pröva spelet innan jag köper det

Permalänk
Avstängd

nån som kan logga in ? får error 37 nån mer ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anden12:

Om du tycker att det är en dålig jämförelse är det för att du inte förstår den. Ja, de vet hur många spel de kommer ~sälja. Det vet också hur hårt tryck det kommer att vara på servrarna, både under de 2-3 första dagarna och all tid därefter.
Det är bara titta på valfritt modern wow expension, det har varit exakt samma kaos de första dagarna, varit totalt omöjligt att logga in... 2-3 dagar senare fungerar det perfekt. Anledningen? De optimerar helt enkelt inte för de få (engångs-)timmar som servrarna är överbelastade eftersom de är så ofantligt få.
Det var inatt mellan 00:01-~02:00 och idag ~17:00-kanske 21:00.. sedan kommer "peaken" minska brutalt.. och om en vecka lär man kunna spela även under prime time.
Det är rejält fult att sälja ett spel som inte kommer att vara 100% spelbart första dygnen, men det är så man jobbar, det är helt enkelt inte ekonomiskt försvarbart att optimera sina resurser för första dygnens prime time.
Jag har inga siffror.. men det är nog inte helt off att servrarna belastas många 100% över vad som kommer vara peak om en vecka.

Hmm, jag köper faktiskt det du skriver.

Permalänk
Medlem

Spelat sen 17:00... fick en disconnect runt 21:00.
Med lite krångel kommer jag in, men då är min lvl 15 borta och jag stirrar i "create character" menyn.
Väntar en timma loggar in och samma sak.. min hjälte borta (ja det är inte hela världen jag vet, lvl 15 är inget MEN söker fortf lösning)

Kul. nån annan som fått sin hjälte borttagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus85:

Spelat sen 17:00... fick en disconnect runt 21:00.
Med lite krångel kommer jag in, men då är min lvl 15 borta och jag stirrar i "create character" menyn.
Väntar en timma loggar in och samma sak.. min hjälte borta (ja det är inte hela världen jag vet, lvl 15 är inget MEN söker fortf lösning)

Kul. nån annan som fått sin hjälte borttagen?

Finns tydligen en bugg som gör att klienten byter server... kolla i inställningarna så att klienten loggar mot EU

Permalänk
Medlem

Suttit och laddat ner nu i 3-4 timmar och får error 108... filerna är skadade och måste ladda ner allt igen.. god natt

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Finns tydligen en bugg som gör att klienten byter server... kolla i inställningarna så att klienten loggar mot EU

Åh va bra.. då har jag altså en lvl 15 i USA. -.-
Går det att byta den till EU så man kan lira med sina vänner, eller måste ja dra upp en ny?

Permalänk

Är det bara jag som fick meddelande om att servern gick ner? Dom var artiga och meddelade 60 sekunder in-game och nu går det inte att logga in på battle.net.

Edit: Nevermind... Spelade på US-servrar och dom hade planerad downtime, så nu blir det att göra om allt igen...

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5