Permalänk

grafikkorts problem

hej här om dagen köpte jag ett nytt grafikkort. det var ett gtx 470 zotac.

nu när jag stoppade i det i burken så blir alla pixlar blåa och över-exponerade.

jag testade att installera nya förare och när datorn skulle starta om så låste den sig på windows is loading skärmen.

någon som kan hjälpa?

MVH.

Permalänk
Medlem

Starta i felsäkert läge och avinstallera drivers, går inte de använd intergrerat grafikkort och avinstallera. bryt strömmen och dra ur kabeln och plocka ut kortet, tryck på on knappen ett par ggr så all ström försvinner. Montera tillbaka allt igen och starta upp, låt windows hitta kortet, tanka hem senaste drivers från nvidia! Lycka till
Testa clera cmos oxå!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk

testade allt du sa men inget funkade

Permalänk

RMA, nog tyvärr.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Kan du ta ett foto på hur bilden blir? Antar det är ett begagnat kort för det låter som kortet i säg kanske är trasigt, om du nu har testat allt det andra? Testat med en annan skärm, kabel eller kortet i en annan dator?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

tyvär men jag vet inte hur man lägger upp bilder