Permalänk

Billig frisör i Stockholm?

Min lokala frisör har gått i konkurs, så nu är det dags att hitta en ny. Är det någon som har tips på bra frisörer i närheten av Stockholm?

De viktigaste är att det är billigt (gärna studentrabatt: 300:- är min smärtgräns, och då förväntar jag mig inte bara en snabbgenomgång med en rakapparat...) och att frisören inte leker boxboll med huvudet (observera att boxboll och billigt brukar gå hand i hand eftersom de är stressade). Det är även fördelaktigt om frisören antingen är tyst eller vill diskutera någorlunda intressanta saker (dvs. inte fotbolls-vm eller schlagerfestivalen, som verkar vara något slags genomgående tema för människor som jobbar inom serviceyrken där småpratande är en del av yrket).

Jag har inget emot utflykter till förorten (om något brukar det väl vara billigare i förorterna? Sedan gissar jag att det är mindre stressigt=bättre där), det är kul att se olika delar av Stockholm!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Gabri å company i årsta där har du en klippning för 190 :- av världens bästa tjej och hon har varken koll på fotbolls vm eller schlager skiten

Pick the blonde

Edit: Kombinera med att äta på palmyra och se om du får ner en kebabtallrik därifån för resten av pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbb:

Gabri å company i årsta där har du en klippning för 190 :- av världens bästa tjej och hon har varken koll på fotbolls vm eller schlager skiten

Pick the blonde

Edit: Kombinera med att äta på palmyra och se om du får ner en kebabtallrik därifån för resten av pengarna.

Är de snygga?? Jävla palmyras, man rullar ju därifrån efteråt. Inte för att jag någonsin har fått ned en hel kebabtallrik där.

Brukar klippa mig på ZAX i kista, inte för att det är så överdrivet bra men dropin väntetiderna är mycket korta och det kostar 250 spänn, sen så jobbar jag i kista. Senast blev det i jakobsbergs centrum, rena rånet för 320spänn, tog för fan 20minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Är de snygga?? Jävla palmyras, man rullar ju därifrån efteråt. Inte för att jag någonsin har fått ned en hel kebabtallrik där.

Brukar klippa mig på ZAX i kista, inte för att det är så överdrivet bra men dropin väntetiderna är mycket korta och det kostar 250 spänn, sen så jobbar jag i kista. Senast blev det i jakobsbergs centrum, rena rånet för 320spänn, tog för fan 20minuter.

Får du inte ner tallriken? Det är tungt men det går

Och för att svara på om dom är snygga så är blondinen jävligt het men henne rör du inte för hon är min.
Men dom är duktiga iaf.

Permalänk
Medlem

Haha nej det får jag inte, äter jag för mycket får jag kväljningar haha.

Man kan inte paxa frisörer sådär, hur gammal är hon?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Är inte i princip alla frisörer helt sinnessjukt billiga? Måste vara en av de billigaste tjänsterna man kan köpa i Sverige.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Vid Odenplan finns frisörskola dom är riktigt duktiga bara du har med bild kostar 120:-

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Skrivet av Blubbb:

Gabri å company i årsta där har du en klippning för 190 :- av världens bästa tjej och hon har varken koll på fotbolls vm eller schlager skiten

Pick the blonde

Edit: Kombinera med att äta på palmyra och se om du får ner en kebabtallrik därifån för resten av pengarna.

Tack för tipset, man kan aldrig ha för många ursäkter att spendera fyrtiofem minuter i restid för att få äta lite på palmyras Ser förövrigt alltid till att ha med mig minst en person till när jag köper en kebabtallrik.
Jag bor dock i Sverige, jag behöver inte gå till frisörsalonger för att få se på snygga kvinnor.

Skrivet av toker!!!:

Vid Odenplan finns frisörskola dom är riktigt duktiga bara du har med bild kostar 120:-

Ha med bild? Annat än att jag någon gång i mitt liv vill ha en Cloud Strife-frisyr (fast då borde en bild vara överflödig, bah!), så nej tack. Det är frisören som är frisör, inte jag. Rimligtvis är det frisören som vet vad som blir snyggt på mig och vad som inte blir det.

Tramseri. De enda som pratar om frisörsalonger på internet är uppblåsta tonårsflickor, vars definition på "bra frisör" antagligen är fundamentalt olik min definition.

Skrivet av PenPusher:

Är inte i princip alla frisörer helt sinnessjukt billiga? Måste vara en av de billigaste tjänsterna man kan köpa i Sverige.

Mitt intryck är att det är enorma prisskillnader. Å ena sidan hittar man ställen för 180:- å andra sidan hittar man ställen där billigaste frisyren ligger på 800:- (utan att salongen verkar vara särskilt lyxig eller så).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Skrivet av Random-person:

Mitt intryck är att det är enorma prisskillnader. Å ena sidan hittar man ställen för 180:- å andra sidan hittar man ställen där billigaste frisyren ligger på 800:- (utan att salongen verkar vara särskilt lyxig eller så).

Mitt intryck är att man verkligen måste gå in för det för att hitta en herrklippning för mer än 300kr. Runt mina knutar på Fridhemsplan finns det miljarders frisörer men jag har inte noterat att någon kostar särskillt mycket, å andra sidan så annonserar kanske inte dyrare ställen sina priser lika aktivt?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PenPusher:

Mitt intryck är att man verkligen måste gå in för det för att hitta en herrklippning för mer än 300kr. Runt mina knutar på Fridhemsplan finns det miljarders frisörer men jag har inte noterat att någon kostar särskillt mycket, å andra sidan så annonserar kanske inte dyrare ställen sina priser lika aktivt?

Bor du nära FP så dra till min gamla skola, S:t Eriks, där kan eleverna nog klippa dig för en billig peng. Och de är snygga. Sen bjussar du henne på en bärsa på nivå så är dealen klar! :):)

Permalänk
Medlem

Återupplivar en gammal tråd istället för att skapa en ny. Är nu själv på jakt efter en bra frisör i Stockholmsområdet som inte kostar multum. Detta då min nuvarande hade väntetid på ett halvt liv eftersom jag inte bokar i samma tid som alla andra. Runt 400 kan jag ta prismässigt, men då ska det vara jäkla bra också. Någon som har några erfarenheter inom ämnet som klippte sig senare än 2010 obs att maskinen 3 eller 5 mm inte är vad jag är ute efter.

Permalänk
Medlem

Philips Hårtrimmer @ Media Markt 149:-

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag går till Hårgänget i Götgatsbacken. Men där kostar billigaste 450kr.
Väldigt proffsigt, duktiga frisörer/frisörskor och man får tvätt + massage innan klippningen också.

Gick dit först för jag hade sjukt långt ovårdat hår och jag ville ha hjälp att få en snygg frilla. De löste det jävligt bra så därför är jag fast nu

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Låter rätt hyggligt Har också långt och ovårdat hår fn, så varför inte. Tvätt och massage säger man ju inte nej till.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips år 2023 för frisör i Stockholm under <=300kr som inte förefaller tvätta pengar åt kriminella?

Permalänk
Medlem

Härlig flashback

Jag har slutat gå till Hårgänget på götgatsbacken I slutet när jag gick dit skulle de ha 900kr för en klippning. Blev lite väl mycket.

För tillfället bor jag lite söder om söder och klipper mig i Bandhagen på Empire Barber Shop. Billigt (230kr för klipp av hår och skägg) och de löser allt och man behöver inte prata alls om man inte vill Finns ofta tid på kort varsel.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

Någon som har tips år 2023 för frisör i Stockholm under <=300kr som inte förefaller tvätta pengar åt kriminella?

"Cutters" är en ny kedja som kör med snabb drop-in och relativt billigare klippningar. En så stor kedja borde borga för att de inte agerar penningtvätt iaf

Går du en gång kostar det 369:-, sen har de klippkort du kan köpa på 3,6 eller 12 gånger och således spara pengar.

https://www.cutters.se/?gclid=Cj0KCQjwrfymBhCTARIsADXTabkjyaX...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

"Cutters" är en ny kedja som kör med snabb drop-in och relativt billigare klippningar. En så stor kedja borde borga för att de inte agerar penningtvätt iaf

Går du en gång kostar det 369:-, sen har de klippkort du kan köpa på 3,6 eller 12 gånger och således spara pengar.

https://www.cutters.se/?gclid=Cj0KCQjwrfymBhCTARIsADXTabkjyaX...

Tack! Återupptäckte det prisvärda alternativet med elevklippningar på en frisörskola. Spännande (resultatet kan bli si o så men oftast värt det för under 200kr), lärorikt för elev och en själv (om man vill lära sog köippa sig själv då man snappar upp ett o annat från läraren). Tar dock lite längre tid också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

Tack! Återupptäckte det prisvärda alternativet med elevklippningar på en frisörskola. Spännande (resultatet kan bli si o så men oftast värt det för under 200kr), lärorikt för elev och en själv (om man vill lära sog köippa sig själv då man snappar upp ett o annat från läraren). Tar dock lite längre tid också.

Jag letar som en tok efter en barberarlärling igen. Hade en jag gick till. Var grymt med 200 för skägg och hår!

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

En av de mest prisvärda hårupplevelser jag haft i klipp- och trimningsväg var hos just frisörlärling. Svenska Frisörskolan i Solna var det.
Har aldrig känt mig så ompysslad och omhändertagen som då. Rodnade nästan av uppmärksamheten när läraren först berömde sen samlade hela gruppen så de fick känna på mitt tjocka och oregerliga hår och skägg 😅

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Jag letar som en tok efter en barberarlärling igen. Hade en jag gick till. Var grymt med 200 för skägg och hår!

Om du bor i Stockholm kan du kolla här: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=elevklippn...

Permalänk
Medlem

Den billigaste frisören måste ändå vara den i Hötorgets tunnelbana (norra utgången mot Webhallen). Minns när de tog 95 kr för en herrklippning, men de lär väl ha höjt några tior sen dess.

Hah! Finns visst en Flashbacktråd om dem:

https://www.flashback.org/t1929220p2 😂