Länktips - custom chassin m m - MountainMods

Permalänk
Medlem

Länktips - custom chassin m m - MountainMods

Jag snubblade över en intressant site, MountainMods.com, de säljer custom chassin, delar och en massa grejer. Ni kanske redan känner till MountainMods men för den som inte gör det så ta en titt, det finns mycket godis där vad jag kan se.

http://www.mountainmods.com/

Och nej, jag har inget med siten att göra, tjänar inga pengar på att länka till den, jag gör det av omtanke till min SweC-bröder/systrar!

Här är en bygglogg till en snubbe på Overclockers.net som bygger en fräck vattenkyld maskin med delar från MountainMods.

http://www.overclock.net/t/1177459/build-log-tiamat-reborn-the-end-game

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Avstängd

Och som vanligt i USA är allt billigt

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Och som vanligt i USA är allt billigt

Priserna är klart överkomliga. Verkar som om chassina kommer omonterade, dvs man får nita/skruva ihop dem själv... eller? Det hade ju varit kanon för det drar ju ner fraktkostnaderna rejält då det inte blir speciellt skrymmande.

Jag gillar skarpt funktionen de har för att helt anpassa sitt chassi efter vad man kan tänkas behöva.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Avstängd

Jo precis DIY montering..varför har. Vi inte liknande butiker i Sverige ?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Skrivet av DjRaven:

Jo precis DIY montering..varför har. Vi inte liknande butiker i Sverige ?

För att intresset kanske inte är enormt?
Missförstå mig inte, men jag gillar konceptet me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Jag snubblade över en intressant site, MountainMods.com, de säljer custom chassin, delar och en massa grejer. Ni kanske redan känner till MountainMods men för den som inte gör det så ta en titt, det finns mycket godis där vad jag kan se.

http://www.mountainmods.com/

Och nej, jag har inget med siten att göra, tjänar inga pengar på att länka till den, jag gör det av omtanke till min SweC-bröder/systrar!

Här är en bygglogg till en snubbe på Overclockers.net som bygger en fräck vattenkyld maskin med delar från MountainMods.

http://www.overclock.net/t/1177459/build-log-tiamat-reborn-the-end-game

Sjuukt snygg plexiglas-skiva!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Om vi datorfantaster fortplantar oss som bara den och uppfostrar våra avkommor till datorfantaster kommer efterfrågan växa och murdermods gör en butik i Sverige...Simple as that så nu kör vi SweC, k**lla hårt!;)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som hör ordet starta eget?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Är det bara jag som hör ordet starta eget?

De som försöker försvinner lika fort om de håller sig inom nischen.
Det går inte driva sådanthär inom sverige med våra skatter.
Tänk dig ett customchassi som kostar kunden 1500kr.
300kr ska skatteverket ha i moms, sen kanske 700kr är material. 500 pix kvar, av det ska skatteverket ha 300-350kr.
Tillverkaren har då en vinst i fickan på 150-200kr för något som förmodligen tagit mer än en timme.
För att kunna ta ut en lön på 10000 rent måste man isåfall sälja 100 chassin i månaden

Enda chansen att lyckas är att göra mer saker, börjar med customchassin, sen tar in andra saker, mer saker mer saker och till slut är det en vanlig datorbutik och allt de andra står för vinsten och de roliga med customchassin försvinner igen.

På samma sätt ser vi inte längre renodlade charkbutiker, ostbutiker, klockreparatörer bakom en liten lucka i väggen, skoputsare eller butiker som bara gör en sak förutom de stora kedjorna som har de stora delarna av branschen (skor/kläder/datorer etc.)
I andra länder där skatterna ser annorlunda ut finns det 4-5 ostbutiker på samma gata, några som enbart pysslar med att reparera datorer (inget annat) och folk som har bra ideér som de kan leva på, då skatterna är humana.

Det som funkar är att göra det på fritiden, hittar man dock rätt blir det snabbt poppis och blir inte längre något på fritiden utan mer hela kvällen efter ordinarie jobb och de får lägga ner, eller dra ner på verksamheten. Finns massor med sådana exempel.
Det bästa är att komma på en idé som är lagomt poppis, men kan ge lite skojj på fritiden. Eller att det redan finns en verksamhet med tid över som börjar med andra grejjer än de gör annars.

Alldeles för många luras att starta eget varje år utan att ordentligt räknat på vad statens ska ha av kakan och sen beräkna om det går att leva på tårtbiten som är kvar.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HCP:

De som försöker försvinner lika fort om de håller sig inom nischen.
Det går inte driva sådanthär inom sverige med våra skatter.
Tänk dig ett customchassi som kostar kunden 1500kr.
300kr ska skatteverket ha i moms, sen kanske 700kr är material. 500 pix kvar, av det ska skatteverket ha 300-350kr.
Tillverkaren har då en vinst i fickan på 150-200kr för något som förmodligen tagit mer än en timme.
För att kunna ta ut en lön på 10000 rent måste man isåfall sälja 100 chassin i månaden

Enda chansen att lyckas är att göra mer saker, börjar med customchassin, sen tar in andra saker, mer saker mer saker och till slut är det en vanlig datorbutik och allt de andra står för vinsten och de roliga med customchassin försvinner igen.

På samma sätt ser vi inte längre renodlade charkbutiker, ostbutiker, klockreparatörer bakom en liten lucka i väggen, skoputsare eller butiker som bara gör en sak förutom de stora kedjorna som har de stora delarna av branschen (skor/kläder/datorer etc.)
I andra länder där skatterna ser annorlunda ut finns det 4-5 ostbutiker på samma gata, några som enbart pysslar med att reparera datorer (inget annat) och folk som har bra ideér som de kan leva på, då skatterna är humana.

Det som funkar är att göra det på fritiden, hittar man dock rätt blir det snabbt poppis och blir inte längre något på fritiden utan mer hela kvällen efter ordinarie jobb och de får lägga ner, eller dra ner på verksamheten. Finns massor med sådana exempel.
Det bästa är att komma på en idé som är lagomt poppis, men kan ge lite skojj på fritiden. Eller att det redan finns en verksamhet med tid över som börjar med andra grejjer än de gör annars.

Alldeles för många luras att starta eget varje år utan att ordentligt räknat på vad statens ska ha av kakan och sen beräkna om det går att leva på tårtbiten som är kvar.

Jo det har du absolut rätt i, Du tänker på djungelapa.se då eller? Kanske om vi hade haft mer utav Amerikanarnas tänk

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Jo det har du absolut rätt i, Du tänker på djungelapa.se då eller? Kanske om vi hade haft mer utav Amerikanarnas tänk

Djungelapa är ett av många exempel, men ja
För stort att driva på fritiden - för litet för att jobba heltid med.

Räknar man med alla avgifter, momser och skatter så ska staten i Sverige ha nästan 650kr av varje intjänad tusenlapp i vinst.

Sen sitter Reinfeldt och kliar sig i skallen varför alla företag flyr utomlands

Det finns många goa småtillverkare och butiker där ute, tycker vi kunde sammanställa en liten moddar-länkguide, alltså inte vanliga datorbutiker utan sådana som har lite fun stuff

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HCP:

Djungelapa är ett av många exempel, men ja
För stort att driva på fritiden - för litet för att jobba heltid med.

Räknar man med alla avgifter, momser och skatter så ska staten i Sverige ha nästan 650kr av varje intjänad tusenlapp i vinst.

Sen sitter Reinfeldt och kliar sig i skallen varför alla företag flyr utomlands

Det finns många goa småtillverkare och butiker där ute, tycker vi kunde sammanställa en liten moddar-länkguide, alltså inte vanliga datorbutiker utan sådana som har lite fun stuff

Problemet är väl ingentligen inte bara Reinfeldt´s ansvar..Det var liknande när Sossarna hade makten...Men ja att flytta till asien å sen skicka sin ordrar den vägen vinner man väl rent skattemässigt på(?) å vistmässigt också

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Djungelapa är ett av många exempel, men ja
För stort att driva på fritiden - för litet för att jobba heltid med.

Räknar man med alla avgifter, momser och skatter så ska staten i Sverige ha nästan 650kr av varje intjänad tusenlapp i vinst.

Sen sitter Reinfeldt och kliar sig i skallen varför alla företag flyr utomlands

Det finns många goa småtillverkare och butiker där ute, tycker vi kunde sammanställa en liten moddar-länkguide, alltså inte vanliga datorbutiker utan sådana som har lite fun stuff

Det är ju i princip likadant i alla andra EU länder med. Det är inget typiskt svenskt och att det skulle vara sittande regerings fel är en stor fet lögn.
Faktum är att Sverige är med i toppen i inom EU sett till tillväxt.

Men för att återgå till topic: En sån här satsning hade nog kunnat fungera i Sverige, om man inkluderar resten av Europa som marknad också. Men det kostar att marknadsföra sig.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.