Hur zoomar man in permanent i skype och i firefox?

Permalänk
Medlem

Hur zoomar man in permanent i skype och i firefox?

Hej, har precis köpt en ny dator och när jag installerade firefox och skype så är det väldigt utzoomat, med andra ord ser allting litet ut. Någon som har haft samma problem och/eller har en bra lösning?

Tackar.

Permalänk
Medlem

Menyn (ALT) -->Visa --> Zoomning --> 100%?
Annars brukar CTRL + 0 fungera.

Permalänk
Medlem

håll i CTRL och sedan scrollar du, fungerar iaf som "kortkommando" till zoomen i firefox, för mig sparas det permanent.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

håll i CTRL och sedan scrollar du, fungerar iaf som "kortkommando" till zoomen i firefox, för mig sparas det permanent.

Det brukade det göra för mig med men på denna datorn gör det inte de :S Så vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

Permalänk
Medlem

En sak du kanske glömt, du kanske har en högre skärmupplösning än på din tidigare dator?
högerklicka på skrivbordet egenskaper och ändra.

Det finns ett firefox plugin Nosquint
https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/nosquint/ eller ctrl+shift+a och sök nosquint
Med det kan du zooma in antingen hela hemsidan eller bara texten, det behåller även inställningar, för varje sida.
Högerklicka välj nosquint site settings.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,