2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Skrivet av borz:

Efter massa strul med CDON har jag 4 st av dessa diskar trots att jag inte vill ha dem.
Om någon är intresserad till "inköpspriset" så hojta till.

Finns i Skåne och slipper gärna skicka...

Var finns du?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Dagtid Perstorp, kvällstid Hässleholm.
Är i Malmö ibland.
Två av diskarna är redan paxade!

Permalänk
Skrivet av borz:

Dagtid Perstorp, kvällstid Hässleholm.
Är i Malmö ibland.
Två av diskarna är redan paxade!

Ok blev lite stressigt och endast en är inte värt att ta sig iväg, tack endå

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Dagtid Perstorp, kvällstid Hässleholm.
Är i Malmö ibland.
Två av diskarna är redan paxade!

Finns det ingen möjlighet att du skickar? Skåne är lite för långt att åka till för mig

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Inga problem. Två diskar kvar som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Okey! En fråga till, kan detta vara farligt? T.ex. risk för brand eller något?

Min transformator låter också illa, men bara när disken gått ned i viloläge. När den startar upp igen blir transformatorn tyst.

Och något annat än irriterad hörsel tror jag inte man riskerar.. En klassiker är att spraya på klarlack på lindningen så att den hålls stilla, men jag tror inte man kan öppna höljet på transformatorn utan att förstöra det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Är det någon som har lyckats få sina diskar att gå i viloläge när dem inte används(när dem används som extern? Såg nått om det tidigare men eftersom det har varit kaos i den här tråden så går det inte och hitta något.

Detta undrar jag med.. Jag har den kopplad till min server som kör Linux med Samba-share och den vill inte spinna ner.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Min strömadapter låter också när disken vilar. Nån som hade nån mail man kan maila till för att få denna utbytt?

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Detta undrar jag med.. Jag har den kopplad till min server som kör Linux med Samba-share och den vill inte spinna ner.

Har löst det tror jag. Laddade ner segate drive software(finns på segates hemsida). Där kan man ställa in efter hur lång tid den ska varva ner. Verkar som att inställningen Blir sparad på själva disken också då den varvas ner även när jag har den i min tv. När den inte används. Btw så upptäckte inte programmet mina diskar när jag hade den kopplad till usb 3.0 portarna. Kopplade in i usb 2.0 valde att disken skulle värva ner efter 3min. Sedan koppla in i 3.0 igen. Funkar prefekt.

Skriv gärna hur det gick. Om du provar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

När jag stänger av datorn och disken stängs av hörs ett högfrekvent missljud... Har en till disk men inte öppnat än. Får se om den har samma fel. En disk ska tillbaka hur som helst. HATAR högfrekventa missljud, inte minst av sånt som börjar låta när man stänger av skiten.
Någon mer som har problem med detta?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

När jag stänger av datorn och disken stängs av hörs ett högfrekvent missljud... Har en till disk men inte öppnat än. Får se om den har samma fel. En disk ska tillbaka hur som helst. HATAR högfrekventa missljud, inte minst av sånt som börjar låta när man stänger av skiten.
Någon mer som har problem med detta?

Det verkar som är det adaptern, bara kolla tidigare i tråden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hej Jonny,

Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen inom 1-2 arbetsdagar.

Det som skickats till dig är följande:

Artikelnummer 5013148094

Antal 5.00

Titel Extern-3.5 WD My Book Ess

Kombinerat med 5st av den andra sorten som jag köpte ifrån Tradera, lite dyrare än på CDON men endå och mina 6 andra, det blir massa space:P

Ditt kundnr hos oss är: 003001669

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Inaktiv

Haha jag har fortfarande inte fått min skickad senaste svaret jag fick från dem var:

Svar 2012-08-07 15:43
Hej XXXX,

Jag har nu fått svar från vår elektronikavdelning som meddelar att de dessvärre inte har möjlighet att skicka ut någon annan hårddisk som kompensation.

De kommer däremot att försöka beställa din vara så fort som möjligt från leverantören så att de kan leverera denna innan din flytt.

Vi kommer att återkomma till dig så snart din hårddisk skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Har löst det tror jag. Laddade ner segate drive software(finns på segates hemsida). Där kan man ställa in efter hur lång tid den ska varva ner. Verkar som att inställningen Blir sparad på själva disken också då den varvas ner även när jag har den i min tv. När den inte används. Btw så upptäckte inte programmet mina diskar när jag hade den kopplad till usb 3.0 portarna. Kopplade in i usb 2.0 valde att disken skulle värva ner efter 3min. Sedan koppla in i 3.0 igen. Funkar prefekt.

Skriv gärna hur det gick. Om du provar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska absolut prova detta! Är det dessa drivisarna du menar: http://www.seagate.com/support/external-hard-drives/desktop-h... ?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Ska absolut prova detta! Är det dessa drivisarna du menar: http://www.seagate.com/support/external-hard-drives/desktop-h... ?

Nej. Programmet heter Seagate drive settings. http://www.seagate.com/support/external-hard-drives/desktop-h...

Klicka på downloads, sedan så finns den under software.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Min 1tb 2,5tummare är ett glappigt helvete som måste ställas på högkant för att den ska fungera. Den har inte utsatts för yttre våld. CDONs hemsida låter mig inte öppna ett ärende, det bara glitchar förbi. Suck.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallevante:

Min 1tb 2,5tummare är ett glappigt helvete som måste ställas på högkant för att den ska fungera. Den har inte utsatts för yttre våld. CDONs hemsida låter mig inte öppna ett ärende, det bara glitchar förbi. Suck.

Vanligt problem med USB3-diskar, tyvärr. Kontakten (Micro-B, 3.0) är inte direkt designad för att sitta stabilt.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AerisArchon:

Vanligt problem med USB3-diskar, tyvärr. Kontakten (Micro-B, 3.0) är inte direkt designad för att sitta stabilt.

Hmm, uttaget och sladden till min senast inköpta disk, WD My Passport USB3 sitter som berget. sladden har två metallpiggar som fjädrar ut och förbättrar infästningen ytterligare. Faktiskt sitter USB-kontakten på den disken bättre än någon USB2-disk jag har.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Nej. Programmet heter Seagate drive settings. http://www.seagate.com/support/external-hard-drives/desktop-h...
Klicka på downloads, sedan så finns den under software.

Tack för tipset. Det funkade när jag körde disken under Windows men när jag kopplat in den till min Linux-server så spinner den fortfarande aldrig ner. Den verkar alltid vara "busy" och kan inte av-mountas.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Tack för tipset. Det funkade när jag körde disken under Windows men när jag kopplat in den till min Linux-server så spinner den fortfarande aldrig ner. Den verkar alltid vara "busy" och kan inte av-mountas.

Aha okej. Tråkigt. Har tyvärr inga mer tips på vad man kan göra. Lycka till iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Hur vanligt är det med adapter som väsnas och är det någon fara att använda på lång sikt?

Permalänk
Inaktiv

Haha äntligen, fick detta idag:

Hej

Vi har skickat ut en hårddisk till er med koll-id: xxxxxxxxxxxx
Ni borde motta den inom de närmaste dagarna.

Fakturan skickas ut separat.

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2012-08-28 16:44 CDON AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Inga problem. Två diskar kvar som sagt.

Hej!

Finns det fortfarande två st diskar kvar? Vilket märke? Seagate eller WD? Ska ner till Malmö nu på fredag / lördag och kan vara sugen på att köpa en disk för "inköpspris" vilket jag antar du menar är 599:- ?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Tre diskarna har redan seglat iväg. Har en kvar som jag faktiskt överväger att behålla men har du behov av den så visst!
Det är Seagate och "inköpspriset" är 599. Kommer eventuellt att vara i Malmö på lördag, kör du tåg så kan vi mötas på Hässleholmssttion (bor där).

EDIT: Bor inte på stationen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av borz:

Tre diskarna har redan seglat iväg. Har en kvar som jag faktiskt överväger att behålla men har du behov av den så visst!
Det är Seagate och "inköpspriset" är 599. Kommer eventuellt att vara i Malmö på lördag, kör du tåg så kan vi mötas på Hässleholmssttion (bor där).

EDIT: Bor inte på stationen

Jag tror inte den rättelsen var nödvändig...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Jag fick aldrig min disk, men det är ok då jag egentligen inte har så stor nytta av den och CDON har varit schyssta mot mig i flera andra ärenden.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Den här tråden ska följas, här har vi ju potential till en av de största trollningarna på riktigt länge!

Nej men helvete så rätt jag hade..

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk

Är det komplicerat att ta isär skalet och få ut disken, vill ju inte skrota chassit, utan ta isär det och få ut disken.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Nu börjar det komma upp några hårddiska på sweclockers marknad för 650-800kr. Jag är förvånad att folk fortfarande tror att det är ett klipp att sälja dom.