Min vattenloop och datorhörna.[Uppdaterad med bättre bilder.]

Permalänk
Medlem

Min vattenloop och datorhörna.[Uppdaterad med bättre bilder.]

Har precis blivit klar med uppgraderingarna efter sommarjobbet och är mycket nöjd med resultatet.

Datorns komponenter:
CPU: AMD Phenom II X6 1100T
RAM: 16GB Corsair MXS3 1600MHz CL9 4X4GB
Moderkort: ASUS M5A99X EVO
Grafikkort: ASUS AMD Radeon HD7970 DirectCUII
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W, 80 PLUS
SSD: OCZ Agility 3 120GB
HDD: 1TB Samsung Green, 400GB 7200RPM (okänt märke)

Vattenloop:
CPU Block: EK-Supremacy - Acetal + Nickel
Pump: Phobya DC12-400 (EK-DCP 4.0)
Reservoar: Alphacool Single 5,25"
Radiatorer: Antec 920 radiatorn 1X120mm, Alphacool NexXxoS Pro II 2X120mm
Kylmedium: EK-Ekoolant Blood RED

Kringutrustning:
Tangentbord: Steelseries 7G
Mus: Cyborg R.A.T 9
Musmatta: XFX WarPad
Headset: Steeleries Siberia V2
Skärm: Samsung 23" SyncMaster SA750D, LG 24" Flatron W2442PE

Min vattenloop och datorhörna.[Uppdaterad med bättre bilder.]

Permalänk
Medlem

har samma pump, låter också din mycket? ladda gärna upp lite bilder på temp och överklock, btw det är en slang som måste fixas mellan reservoaren och radiatorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

har samma pump, låter också din mycket? ladda gärna upp lite bilder på temp och överklock, btw det är en slang som måste fixas mellan reservoaren och radiatorn

Jo den är ganska hög ljud men om du isolerar den ifrån chassit så är den mycket tystare. Slangen är faktiskt inte kinkad även om den smalnar lite, ser värre ut å bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Jo den är ganska hög ljud men om du isolerar den ifrån chassit så är den mycket tystare. Slangen är faktiskt inte kinkad även om den smalnar lite, ser värre ut å bilden.

aha ok för jag trodde att min var defekt:) ska vibrationdämpa chassiet så hoppas det blir bättre:) aha ok men för det kan påverka trycket i systemet:) vad har du för vcore@4ghz?

Permalänk
Avstängd

Snyggt system och bra komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

aha ok för jag trodde att min var defekt:) ska vibrationdämpa chassiet så hoppas det blir bättre:) aha ok men för det kan påverka trycket i systemet:) vad har du för vcore@4ghz?

Har kört på 3,6GHz ett tag sen det blev vår och kommer inte ihåg men nu när jag har riktig vattenkylning ska jag prova igen, ska senare kasnke lägga till ett vattenblock för mitt 7970 och en 3X120 radiator eller något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Snyggt system och bra komponenter.

Man tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Har kört på 3,6GHz ett tag sen det blev vår och kommer inte ihåg men nu när jag har riktig vattenkylning ska jag prova igen, ska senare kasnke lägga till ett vattenblock för mitt 7970 och en 3X120 radiator eller något liknande.

aha chill, men är det verkligen värt? ditt kort är riktigt fint och kylaren verkar kyla bra? du har riktigt fin hörna btw:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

aha chill, men är det verkligen värt? ditt kort är riktigt fint och kylaren verkar kyla bra? du har riktigt fin hörna btw:)

Jo, älskar verkligen hur kylaren ser ut. Men jag trodde den skulle vara mycket bättre än den är den är hyfsat tyst men med överklock så når den 80C redan vid 1100MHz och över det är det ostabilt, men får se kan ändå inte kontrollera volten för tillfället tyvärr. Har den ställd på 1,182v men enligt ASUS GPU monitor har den varit uppe i 1,445v vilket ger mycket högre temp än vad som är nödvändigt.

Permalänk
Avstängd

Skulle inte köpa vattenblock till grafikkortet då man byter kort oftare än processor. Vilket kan bli kostsamnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Skulle inte köpa vattenblock till grafikkortet då man byter kort oftare än processor. Vilket kan bli kostsamnt.

Jo, vet om det. Har bytt ifrån 8500gt till 5770 till 6850 till 7970 på ca 5 år. och en p4 dual core till core 2 quaq till phenom x6 på ca 7år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Skulle inte köpa vattenblock till grafikkortet då man byter kort oftare än processor. Vilket kan bli kostsamnt.

tror att hans hd7970 kommer att hålla länge det e inte direkt något lowend kort

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk röstar så jävla lågt för? det här galleriet tjänar fan mer poäng än så, då det är bra bilder, bra info och en bra beskrivning!
Aja OnT: snygg och bra jobbat 4p från mig:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Förstår inte varför folk röstar så jävla lågt för? det här galleriet tjänar fan mer poäng än så, då det är bra bilder, bra info och en bra beskrivning!
Aja OnT: snygg och bra jobbat 4p från mig:)

Tack, tror det var mina bilder som jag tog med iPhonen tidigare.

Permalänk
Medlem

Hej!
jag reflekterade över några saker och tänkte påpeka dom lite kort.

"Stilrent" - Jag tycker det ser helt ok ut. "välstädat" vore kanske ok term att använda, men stilrent, absolut inte. Tror du behöver omvärdera vad "stilrent" är och betyder. Precis som de flesta krogar och restauranger behöver glömma "fräsch" och stureplan speciellt behöver glömma "sommarfräsch". Hoppas du förstår vad jag menar.

Att byta leds till diskreta från de 100w-liknande strålkastare töntiga tillverkade monterar på sina produkter för att tilltala p6-kidsen är mycket bra idé. Då kan man ta tillvara på många märken som förstör sina produkter med starka leds. Zalman tex är något jag aldrig någonsin mer köper pga deras led-fetish som kommit på senare år.

Bygget ser helt ok ut, så det finns inte mycket i övrigt att gnälla på. Kul att du kör, och fortsätt med det du gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Hej!
jag reflekterade över några saker och tänkte påpeka dom lite kort.

"Stilrent" - Jag tycker det ser helt ok ut. "välstädat" vore kanske ok term att använda, men stilrent, absolut inte. Tror du behöver omvärdera vad "stilrent" är och betyder. Precis som de flesta krogar och restauranger behöver glömma "fräsch" och stureplan speciellt behöver glömma "sommarfräsch". Hoppas du förstår vad jag menar.

Att byta leds till diskreta från de 100w-liknande strålkastare töntiga tillverkade monterar på sina produkter för att tilltala p6-kidsen är mycket bra idé. Då kan man ta tillvara på många märken som förstör sina produkter med starka leds. Zalman tex är något jag aldrig någonsin mer köper pga deras led-fetish som kommit på senare år.

Bygget ser helt ok ut, så det finns inte mycket i övrigt att gnälla på. Kul att du kör, och fortsätt med det du gör

När det står att jag tycker att det är stilrent så menar jag vattenblocket, som i stil med: Det är snyggt men ändå minimalistiskt utseende i och med att det är bara cirklar på blocket.

Permalänk

jag har en EK CoolStream XTX 360 du får köpa, kyler grymmt bra

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Avstängd

Det här bygget är egentligen inget speciellt förutom okej komponenter och snyggt chassi. Jag förstår dock inte de röda slangarna. Vit och svart tema skulle det vara, då kan man kalla det stilrent. Sen noctua fläktarna passar heller inte in rent visuellt. Mycket därför slängde jag själv bort allt lull lull från mitt chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Det här bygget är egentligen inget speciellt förutom okej komponenter och snyggt chassi. Jag förstår dock inte de röda slangarna. Vit och svart tema skulle det vara, då kan man kalla det stilrent. Sen noctua fläktarna passar heller inte in rent visuellt. Mycket därför slängde jag själv bort allt lull lull från mitt chassi.

Vill att temat ska vara svart och vitt med röda detaljer, tyvärr eftersom jag har moderkortet som jag har (som jag köpte för över ett år sedan) så är det inte värt att gå all in med sleeve osv. Och efter som jag är 18 och ska leva på 1050kr i månaden så är att lägga nästan 2000kr på ett nytt moderkort för färgerna är inte speciellt smart.

Permalänk
Avstängd

Såklart inte, men du kunde nanvända svarta slangar, det skulle bli fetare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Såklart inte, men du kunde nanvända svarta slangar, det skulle bli fetare.

Smaken är som baken.

Permalänk
Medlem

de va hög volt du har på CPUn:O har du den på 3,9Ghz på den volten? (måste va ett dåligt exemplar du fått )

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

de va hög volt du har på CPUn:O har du den på 3,9Ghz på den volten? (måste va ett dåligt exemplar du fått )

Jo :(. Man blir lite trött när man ser folk som köper 960T som låser upp till x6 och klarar 4 GHz på 1.4 v, medans man köper en 1100T ,som borde vara bästa exemplaren, och kör 4 GHz i 1.5 v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Jo :(. Man blir lite trött när man ser folk som köper 960T som låser upp till x6 och klarar 4 GHz på 1.4 v, medans man köper en 1100T ,som borde vara bästa exemplaren, och kör 4 GHz i 1.5 v.

jag har 1,375-1,4v på min 1090T i 4GHz

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com