Permalänk
Medlem

vad är det för portar

hejsan jag undrar över detta:
brevid min ljud port så sitter det 3st andra portar som liknar ljud porten fast har andra färger.

så här är årdningen på portarna vänster till höger :

först en svart sen grön (ljud porten) sen en rosa aktig sen en blå sen en till rosa

vad är dom andra till för?

kan man använda dom föratt få ljud?

(min ljud port pajade)

Permalänk
Medlem

Lime Green -- Line-Out, Front Speakers, Headphones
Pink -- Microphone
Light Blue -- Stereo Line In
Orange -- Subwoofer and Center out
Black Rear -- Surround Speakers for 5.1 and 7.1 systems
Gray Middle -- Surround Speakers for 7.1 systems
Gold Midi / Game port (Joystick)

Klippt o klistrat ifrån: http://www.hobby-hour.com/electronics/sound-card-color-code.p...

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Rekordmedlem

Ja det är portarna för surroundljud och mik och line in, vissa program kan skicka ut ljud på "fel" port , men jag tror inte det går att fixa så att win adresserar om portarna så vissa prog kan funka medans andra inte kommer att göra det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

På vissa ljudkort kan du byta port, och sedan välja vad den porten ska göra.
Eftersom du inte skriver vad det är för ljudkort är det svårt att säga om det går att göra på ditt.

Visa signatur

Server: Core i5 13500 | ASRock B760M Pro RS/D4 | Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz | OS Unraid | 14TB lagring | Cache 2x M.2 NVMe 500GB

Permalänk
Medlem

beror på hårdvaran ifall den är knofigurerbar så man kan tex ha 5.1 med de 3 standard portarna dvs: grön, blå & rosa. Annars så måste moderkortet ha grön, oranga & svart för normal 5.1.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

ok tack så mycket.
ljudet hoppade igång igen men tack för infon:manett