Permalänk
Medlem

Snabbt tips på router!

Tjo Flo. Måste ha en router imorrn lr ja snart:). Valet står nog mellan Asus Rt-n56u och en Airport extreme ( bara för jag har ipads och express i huset eg). Inga krav på usb 3 o annat lull lull bara bra fart och jävligt bra mottagning inom hemmanätverket. Har adsl 24 så inge turbofart in direkt:D. Såg att asusen kosta 998:- på siba nu:).

Mvh D

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk

kör själv med nya gen airport express. har man inte behov av inbyggd switch eller annat som finns i extreme så tycker jag det är bra sprutt i den.

Visa signatur

Arbetsstation: Macbook Pro Retina 15", Core i7 2,6 GHz, 16 GB RAM, 512 GB SSD
NAS: Synology 1812+ har numera ersatt min filserver
Blog: http://www.nickebo.net/
Twitter: @linuxprofessor
Övrigt: Linux/UNIX/OpenVMS, ZFS, lagring och systemövervakning

Permalänk
Medlem

Inga mer åsikter? Åker om 1h och inhandlar

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

Har bara hört gott om asusen den andra kan jag inte uttala mig om

Permalänk
Medlem

Ok, Kanske lutar åt en sån då:)

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk

Hade hellre köpt den nya N65U som ersätter N56U och som är mer framtidssäker med IPv6, usb 3.0, vpn server, snyggare och mer detaljerat gränssnitt och att den är snabbare och kostar ungefär lika mycket. Har själv den nya N65U och är toppen nöjd.

Inget fel på N56U, men varför köpa en utgående modell som kostar lika mycket och att nyare firmware kanske inte släpps lika ofta på gamla modeller.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Är du inte intresserad av massa lull lull så Netgear WNR3500Lv2 den är även ipv6 ready via Tomato får man tillgång till bittorent klient mm.

V2 har 480Mhz processor 128MB ram. Kostar kring 500:- Men nya asusen är jue vassare men gör ingen skillnad på en 24Mbit adsl anslutning.

Kör man originalfirmware får man även tillgång till svenska.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Hade hellre köpt den nya N65U som ersätter N56U och som är mer framtidssäker med IPv6, usb 3.0, vpn server, snyggare och mer detaljerat gränssnitt och att den är snabbare och kostar ungefär lika mycket. Har själv den nya N65U och är toppen nöjd.

Inget fel på N56U, men varför köpa en utgående modell som kostar lika mycket och att nyare firmware kanske inte släpps lika ofta på gamla modeller.

Har inte den överhettningsproblem?
Blev inge router idag blir imorgon istället om dom har nåt häromkring. Siba här har ju så dåligt utbud.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flobo:

Har inte den överhettningsproblem?
Blev inge router idag blir imorgon istället om dom har nåt häromkring. Siba här har ju så dåligt utbud.

Låter som om du har budget som tillåter dyrare leksaker annars är Netgear WNR-1000 att rekommendera från min sida.

Ok täckning och billig. Ca 300 - 500 har jag gett för de tre vi har (Jag, Föräldrar och syster). Inga problem mer än att *Host* Okänd inte kommer ihåg vad de sätter som admin password på dem (A)

Jag har själv min lägenhet på sjätte våningen och har kontakt, om än dålig, i tvättstugan på andra våningen. (Bor i ett höghus)

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |