Är sugen på en Samsung Galaxy SIII men...

Permalänk
Medlem

Go for it. S3 är onekligen en mycket bra telefon. Själv så väntar jag in Iphone 5.

Permalänk

Alternativ till itunes

http://www.copytrans.net/
När jag använde min iPod touch använde jag detta programmet och det var mycket smidigare än iTunes om du inte vill hålla på och fixa med apple-standardiserat bibliotek och sånt trams. Här fungerar drag n drop och det tyckte jag var smidigare. Du förlorar dock funktioner som synkning av dina kontakter, kalendrar mm.

Permalänk

Annars använder jag själv Galaxy S3 nu och den är riktigt bra!!

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Nyfiken. Vad är helt banbrytande med lumia920/wp8? (Dålig koll på microsoft)

För det första har den packad med i stort sett allt inom senaste mobilteknik. Men det som står ut mest är kamera och display. Det banbrytande är att Nokia har introducerat en massa helt nya tekniker till dessa. Som att tex. att skärmen fungerar med handskar samt kamerans lågljusegenskaper.

Lätt tragiskt att se konkurrenternas lågljusegenskaper:

...och hallå Samsung, varför har inte Galaxy S3 4G? det är liksom 2012 nu. Sen vad har Samsungen för skitskärm med Pentile, spelar inge roll om man har stor skärm om det är skit. Lumia 920 har äkta upplösning med 768 x 1 280 med 332 ppi (inget Samsung pentilecrap). Alltså Lumian knäcker Galaxyn totalt.

Känns som Nokia som haft mobilvärden haft i särklass största ekonomiska satsning på forskning och utveckling börjar betala sig nu.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Anonymous FTW:

För det första har den packad med i stort sett allt inom senaste mobilteknik. Men det som står ut mest är kamera och display. Det banbrytande är att Nokia har introducerat en massa helt nya tekniker till dessa. Som att tex. att skärmen fungerar med handskar samt kamerans lågljusegenskaper.

Lätt tragiskt att se konkurrenternas lågljusegenskaper:
http://gyazo.com/3944f5470e1b67d517d68b51d2b86886.png?1347043...

...och hallå Samsung, varför har inte Galaxy S3 4G? det är liksom 2012 nu. Sen vad har Samsungen för skitskärm med Pentile, spelar inge roll om man har stor skärm om det är skit. Lumia 920 har äkta upplösning med 768 x 1 280 med 332 ppi (inget Samsung pentilecrap). Alltså Lumian knäcker Galaxyn totalt.

Känns som Nokia som haft mobilvärden haft i särklass största ekonomiska satsning på forskning och utveckling börjar betala sig nu.

Knappt vi har 4G? SÅ inte nödvändigt riktigt än, det kommer dock nya modeller med LTE.
Skitskärm? Jävla skitsnack. Nokia släpper ju lumia 9xx senare och inte tidigare än S3/4S.

Låter mer som Nokia fanboy här ser jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

För det första har den packad med i stort sett allt inom senaste mobilteknik. Men det som står ut mest är kamera och display. Det banbrytande är att Nokia har introducerat en massa helt nya tekniker till dessa. Som att tex. att skärmen fungerar med handskar samt kamerans lågljusegenskaper.

Lätt tragiskt att se konkurrenternas lågljusegenskaper:
http://gyazo.com/3944f5470e1b67d517d68b51d2b86886.png?1347043...

...och hallå Samsung, varför har inte Galaxy S3 4G? det är liksom 2012 nu. Sen vad har Samsungen för skitskärm med Pentile, spelar inge roll om man har stor skärm om det är skit. Lumia 920 har äkta upplösning med 768 x 1 280 med 332 ppi (inget Samsung pentilecrap). Alltså Lumian knäcker Galaxyn totalt.

Känns som Nokia som haft mobilvärden haft i särklass största ekonomiska satsning på forskning och utveckling börjar betala sig nu.

Kameran verka intressant... (om det inte är någon nightshot funktion med 1s slutartid, grynigt som iphones var det ju inte iaf)

Annars.. Nja, jag är nog inte lika eld o lågor som du..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Knappt vi har 4G? SÅ inte nödvändigt riktigt än, det kommer dock nya modeller med LTE.
Skitskärm? Jävla skitsnack. Nokia släpper ju lumia 9xx senare och inte tidigare än S3/4S.

Låter mer som Nokia fanboy här ser jag...

Ja vet inte vad du bor eller vad du har för operatör men Telia täcker snart 660 orter med sitt 4G, "knappt har" är rent BS. Pentileskärm är skräp, lägre upplösning på det dessutom fast skärmen är större.

Låter mer som en Samsung fanboy här ser jag...

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Anonymous FTW:

Ja vet inte vad du bor eller vad du har för operatör men Telia täcker snart 660 orter med sitt 4G, "knappt har" är rent BS. Pentileskärm är skräp, lägre upplösning på det dessutom.

Låter mer som en Samsung fanboy här ser jag...

Fast vi har 1956 tätorter och 2690 småorter enl wikipedia så så många orter är det inte (totalt sett:))
Då kanske du kan förklara varför pentile är skit? Du ser ju absolut noll (nåja) skillnad iaf?

PS. Denna tråd handlar ju om S3 och inte nokia.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Annars.. Nja, jag är nog inte lika eld o lågor som du..

Nä du kanske inte är lika teknikintresserad som mig. Samma med min sambo, hon är bara glad om sakerna fungerar.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

Slår ett slag för HTC över samsung. Min sambo har en HTC one X och den är helt underbar. Har själv en samsung note och har aldrig varit med om något värre. Hade en HTC hero från början och den var också fantastisk.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Fast vi har 1956 tätorter och 2690 småorter enl wikipedia så så många orter är det inte (totalt sett:))
Då kanske du kan förklara varför pentile är skit? Du ser ju absolut noll (nåja) skillnad iaf?

PS. Denna tråd handlar ju om S3 och inte nokia.

Ja men man täcker ju platser där flest folk brukar befinna sig först. Själv bor jag på en liten ort och har 4G.
Pentile ger sämre skärpa i bilden. Hade det inte varit någon skillnad så hade du inte skrivit "nåja" heller, du vet själv att det är skillnad.

Visst handlar den här tråden om S3 men före mitt inlägg så nämndes både Lumia, HTC, Razr, iPhone och Alcatel sen brukar jag om jag orkar, svara om någon frågar något och det var det jag gjorde.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Nä du kanske inte är lika teknikintresserad som mig. Samma med min sambo, hon är bara glad om sakerna fungerar.

Vad kan man göra för kul med wp7-8 då?

Klocka? Custom roms? Eller "funkar det bara" med klossarna (har hört man kan byta färg på dem).
Snapdragon s4 är väl inte mycket nyare eller värre än s3 exynos?
Vet inte vad jag ska med 4G till än.
Ska man fota så har jag bättre grejjer än mobilen, så det är inte avgörande för mig.. Tar den bara hyggliga kort så är det ok.
Föredrar s3ans amoled före t.ex xperia s hög dpi lcd. Det är en smaksak, även om det varit ännu bättre med en amoled plus.

Alla tycker olika.. Inget att gå i taket över.

Permalänk
Medlem

Håller med ovan - alla tycker olika.. inget att gå i taket över!
Tycker absolut du ska prova android, har du möjlighet så prova Windows Phone också. Tror du kommer bli nöjd vilket som efter haft iphone
Lycka till!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segen:

Hahaha, bra skrivet det där.
Vill tillägga att man kan även ladda in en launcher som har IOS tema, för att göra övergången lättare för dom som försöker sluta med IOS

Jag har inga problem med att sluta min bekantskap med IOS som är totalt efterblivet.Eller snarare Apple tror att användarna är!
Jag har haft en 3G upp till 4an nu och är Så sjukt trött på IOS samt mobilen! överreklamerat som allt Apple producerar! Nu är jag inte med i Apple sekten så jag insåg ganska tidigt att jag skulle tröttna på 4an!

Visst den har fungerat men det gör väl domflesta telefonerna om jag inte har fel? och angående kvalitet som någon nämnde så, nja både första och andra fick jag utbytta! Så det vet jag inte om man kan förknippa med Apple!Och sen undrar jag vad 5an skulle tillföra? Ser ut likadan som 4an,lite längre skärm ehhh men thats it! Nu är det dax att antagligen hitta en bättre mobil och jag tror S3an utklassar iphone om det stämmer det jag läst på nätet!

Kört jailbreak hela tiden men Apple gör precis allt för att tvinga tillbaks användare till det låsta helvetet som Apple egentligen är! Itunes ska vi inte prata om då det borde klassas som bloatware! Jag har som sagt haft ett par Iphones nu och det programmet om man nu kan kalla det program?, är det jävligaste på ren Svenska jag använt på en PC! Det är ett speciellt folk som tycker om Itunes och jag hör inte dit! PC är öppet och så ska det vara,Hoppas Android är likaså!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Jag har inga problem med att sluta min bekantskap med IOS som är totalt efterblivet.Eller snarare Apple tror att användarna är!
Jag har haft en 3G upp till 4an nu och är Så sjukt trött på IOS samt mobilen! överreklamerat som allt Apple producerar! Nu är jag inte med i Apple sekten så jag insåg ganska tidigt att jag skulle tröttna på 4an!

Visst den har fungerat men det gör väl domflesta telefonerna om jag inte har fel? och angående kvalitet som någon nämnde så, nja både första och andra fick jag utbytta! Så det vet jag inte om man kan förknippa med Apple!

Kört jailbreak hela tiden men Apple gör precis allt för att tvinga tillbaks användare till det låsta helvetet som Apple egentligen är! Itunes ska vi inte prata om då det borde klassas som bloatware! Jag har som sagt haft ett par Iphones nu och det programmet om man nu kan kalla det program?, är det jävligaste på ren Svenska jag använt på en PC! Det är ett speciellt folk som tycker om Itunes och jag hör inte dit! PC är öppet och så ska det vara,Hoppas Android är likaså!

amen to that!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

För att lägga över filer använder du din filhanterare

Kontakter hanteras lättast genom google

Det är samma kamerasensor som i iphone 4s

Multitouch fungerar hur bra som helst

Wrong
4S har en sonysensor.
Samsung har otippat nog en samsungsensor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Wrong
4S har en sonysensor.
Samsung har otippat nog en samsungsensor.

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/samsung-galaxy-s3-teardown-sh...
http://www.mobil.se/nyheter/galaxy-s3-och-iphone-4s-har-samma...

S2 har väl samsung sensor, samma hittar man också i htc one x vill jag minnas.

Permalänk
Medlem

Oj nu blev det pinsamt.
Blandade ihop S2an och S3an där, my bad

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

För det första har den packad med i stort sett allt inom senaste mobilteknik. Men det som står ut mest är kamera och display. Det banbrytande är att Nokia har introducerat en massa helt nya tekniker till dessa. Som att tex. att skärmen fungerar med handskar samt kamerans lågljusegenskaper.

Lätt tragiskt att se konkurrenternas lågljusegenskaper:
http://gyazo.com/3944f5470e1b67d517d68b51d2b86886.png?1347043...

...och hallå Samsung, varför har inte Galaxy S3 4G? det är liksom 2012 nu. Sen vad har Samsungen för skitskärm med Pentile, spelar inge roll om man har stor skärm om det är skit. Lumia 920 har äkta upplösning med 768 x 1 280 med 332 ppi (inget Samsung pentilecrap). Alltså Lumian knäcker Galaxyn totalt.

Känns som Nokia som haft mobilvärden haft i särklass största ekonomiska satsning på forskning och utveckling börjar betala sig nu.

Too bad its fake.. Haha

Permalänk
Medlem

LTE slukar dock batteri. Är det verkligen värt det? Behövs verkligen den extra hastigheten på en telefon?
Aldrig upplevt att jag behöver mer än de 3-4Mbit jag får konstant till min 3GS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Too bad its fake.. Haha

Offtopic..
Får jag fråga på vilka grunder du baserar att det är fake på?
Bilderna du antyder är fake, är tagna av the verge en respekterad sida.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Skrivet av Wyver:

Offtopic..
Får jag fråga på vilka grunder du baserar att det är fake på?
Bilderna du antyder är fake, är tagna av the verge en respekterad sida.

Kolla igenom senaste Fredagspanelen så förstår du vad han menar.

Permalänk
Sötast

Lite humor

Permalänk
Skrivet av Wyver:

Offtopic..
Får jag fråga på vilka grunder du baserar att det är fake på?
Bilderna du antyder är fake, är tagna av the verge en respekterad sida.

Om man har fotograferat mycket så ser man när något är skumt. Sen säger dessa bilder i sig inte så mycket om man inte får veta specifika inställningar som används. Kan ju få till en så där ljus bild med en skokartongs-kamera. Kollade bara lite snabbt på bilderna men ser att marken har rörelseoskärpa på den sista bilden men inte de övriga vilket tyder på att den sista bilden har längre exponering än de övriga..

Sen kanske jag skymtade något om det på skit-DN. Innan jag såg det i DN reflekterade jag inte så mycket över bilderna då jag aldrig fotograferar i mörker av uppenbara skäl..

Permalänk
Medlem

The verge, 920 kamera vs...

Permalänk
Avstängd

Du blir nog nöjd med en S3:a och hade säkert blivit nöjd med en Lumia också. Du verkar dock vara trött på Apples inlåsning så då kanske du inte ska byta till MS inlåsning, även om den inte är lika hård.

En sak som många inte verkar förstå är att kvalitetskänsla och kvalitet inte är samma sak. Apple är grymma på kvalitetskänsla, deras produkter känns gedigna och hållbara. Det betyder dock inte att de är det. Samsungs telefoner är däremot inte bäst på detta, även om de har bättrat sig rejält de senaste åren. Men när det gäller kvalitet (eller hållbarhet) så slår de Iphone ganska lätt. Andra tillverkare ligger någonstans i mitten, HTC har exempelvis fått upp kvalitetskänslan rejält med de senaste modellerna (One-serien) och håller samtidigt ganska bra kvalitet, dock så har de kompromissat med användarvänligheten (utbytbart batteri, SD-kort osv.). Nokia har alltid legat bra till när det gäller kvalitetskänsla och ganska bra när det gäller kvalitet på hårdvaran, istället är det kvaliteten på mjukvaran som är problemet. Det kan mycket väl ha löst sig nu med WP8 dock, vi får se vad som händer. Dock får man inte heller där utbytbart batteri, SD-kort och liknande.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Anonymous FTW:

Ja men man täcker ju platser där flest folk brukar befinna sig först. Själv bor jag på en liten ort och har 4G.
Pentile ger sämre skärpa i bilden. Hade det inte varit någon skillnad så hade du inte skrivit "nåja" heller, du vet själv att det är skillnad.

Visst handlar den här tråden om S3 men före mitt inlägg så nämndes både Lumia, HTC, Razr, iPhone och Alcatel sen brukar jag om jag orkar, svara om någon frågar något och det var det jag gjorde.

Visst är det en skillnad men inte såpass att du faktiskt märker av den, om du nu inte har luren 2cm från ögat vill säga.
Hur pass sämre skärpa ger bilden? Jag har bra syn och märker inget.

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Too bad its fake.. Haha

Haha har Verge fejkat bilder med sin lånade Nokia. Källa på det tack!

Skrivet av Boss302:

Vad kan man göra för kul med wp7-8 då?

Klocka? Custom roms? Eller "funkar det bara" med klossarna (har hört man kan byta färg på dem).
Snapdragon s4 är väl inte mycket nyare eller värre än s3 exynos?
Vet inte vad jag ska med 4G till än.
Ska man fota så har jag bättre grejjer än mobilen, så det är inte avgörande för mig.. Tar den bara hyggliga kort så är det ok.
Föredrar s3ans amoled före t.ex xperia s hög dpi lcd. Det är en smaksak, även om det varit ännu bättre med en amoled plus.

Alla tycker olika.. Inget att gå i taket över.

Jag är inte jätteinsatt i WP men WP8 ska visst erbjuda fler anpassningsmöjligheter än WP7, bland annat så kan man minska storleken på plattorna, så i stora drag skulle man kunna minska ner alla plattorna till små ikoner och då blir det ju inte så olikt konkurrenternas äldre operativ. Custom roms förekommer nog inte, låter dagsinivå på Custombyte tycker jag. Jag vet inte när de lanserades men det skiljer säkert inte så mycket på åldern. 4G vet du inte vad du ska ha till, själv har jag det för att jag vill kunna surfa snabbare och 4G ger ju lägre responstid också så hela surfupplevelsen bli mer som hemma vid datorn. Vissa tycker ju det inte gör något att deras nya platta inte har SIM-kortsplats för de surfar genom mobilen. Med 4G så går det surfplattesurfandet fortare också.

Skrivet av tcntad:

Visst är det en skillnad men inte såpass att du faktiskt märker av den, om du nu inte har luren 2cm från ögat vill säga.
Hur pass sämre skärpa ger bilden? Jag har bra syn och märker inget.

Hur pass sämre skärpa... jag märker det. Sen har ju Nokian högre upplösning på skärmen än Samsungen också och det trots att Nokiaskärmen är mindre. Så det kommer ju göra sitt för att bilden blir bätte på Nokian också.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår så får 920:n till sina fina bilder i mörkret genom längre exponering - vilket den omtalade bildstabilisatormjukvaran ska göra möjligt. Att det blir lite suddigt beror på att mjukvaran inte är färdig än - telefonen är bara på prototypnivå fortfarande. Man får väl iofs anta att den är väldigt nära den faktiska telefonen med tanke på hur snart den ska släppas.

I övrigt så är jag lite i samma sits som trådskaparen. Hjärtligt trött på min iPhone 4. Fungerar hur bra som helst på många sätt, men jag är otroligt trött på iOS och jag skulle verkligen uppskatta en större skärm. SGIII verkar onekligen grym, men kanske väntar in nästa "stora" telefon.