Är sugen på en Samsung Galaxy SIII men...

Permalänk
Avstängd

Är sugen på en Samsung Galaxy SIII men...

Hej
Efter att jag haft min Iphone 4 ett tag nu och är fruktansvärt less på allt som har med Apple att göra! Den största lättnaden skulle vara att slippa Itunes som är det mest efterblivna program någon skapat! *Min åsikt!*

Jag har aldrig testat en Android mobil förut och det känns som att det inte kan vara värre än IOS ? Hur pass användarvänligt är det?
Det jag undrar mest är om man kommer åt alla filer på mobilen? typ kontakter,lägga in egna videos/Musik utan något efterblivet 3e partsprogram?

Sen är det just en S3a jag vill ha.Synpunkter på detta? Ta foton ska jag göra! Men jag hoppas den är bättre än Iphone,s kamera! Batteritiden skulle kunna vara bättre har jag läst ,Sen är jag osäker på hur bra multitouch fungerar? Det är förmodligen det enda jag är nöjd med på min Iphone 4!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

ja, du kan lägga in filer via utforskaren i datorn bara att plugga in telefonen i datorn med mmedföljande kabel
eller använda en av alla appar som gör det möjligt att föra över saker via wifi

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Inaktiv

För att lägga över filer använder du din filhanterare

Kontakter hanteras lättast genom google

Det är samma kamerasensor som i iphone 4s

Multitouch fungerar hur bra som helst

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Multi touch fungerar bra för mig, kameran är suverän (fast egentligen inte då det är en mobilkamera)
IOS må vara låst men det fungerar oftast väl pga att det finns så få olika enheter medans till android finns det många olika.
Android är vänligt för användaren med relativt många inställningsmöjligheter beroende på vad tillverkaren tillåter dig göra, att roota ger bra många fler.

Lägga in kontakter? Synka via google.
Allt annat? Anslut luren till datorn (den här datorn/utforskaren) eller använd samba filesharing över WiFi.

Testa luren i butik vet jag.

Permalänk
Avstängd

Tycker att Android har sprungit ifrån IOS med ICS och JB ska ju vara ännu bättre. Ok, fördelen med IOS är att allt fungerar som man tänkt med Airplay och Itunes om man har en Apple TV, Mac, AirpotExoress. Nackdelen med Android och då Samsung är att de verkar ha glada tekniker som ger en en massa godis som man inte förstår hur det ska funka. Ska man söka på deras hemsida möts man bara av glad Flashreklam. Synd att de inte även kopierade supporten från Apple.

Men som sagt, inlåsningen i Apple är inte min grej. Räcker med en Ipad och AppleTV sedan häll jag på att spy tills jag Jailbrakade och installerade WinSCP på min PC. Tog sedan några timmar att få bort/avinstallera all Itunes/Apple skräp från min dator men det gick till slut.

http://winscp.net/eng/docs/faq_iphone#connect_via_wi-fi

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Hur pass användarvänligt är det?

Min farfar är 88 år o skaffade sin första smartphone nyss (alcatel ot995) med android. Han klarar av det...

Permalänk
Avstängd

Låter bra! Bara jag slipper Itunes så fort man ska föra över något så är jag själaglad!
Bloatware!

Tack allihop!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Andriod är värre, sambon har en HTC. Interfacet känns som något hitta ur startrek 1980.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Andriod är värre, sambon har en HTC. Interfacet känns som något hitta ur startrek 1980.

Fast gillar man inte interfacet så är det bara att byta ut det.
Kört med Sense nu i 3 HTC-mobiler, bytte ut det nu till Go Launcher men för att få se något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Andriod är värre, sambon har en HTC. Interfacet känns som något hitta ur startrek 1980.

Stor skillnad på HTC och Samsung. Sen vilken modell och Android version.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Batteriet håller 2 dagar på en S3a - spelar spel, strömmar musik, surfar, ringer, messar, mailar, inga sparfunktioner igång, skärm på max, mailsynk ON, WiFi & 3G on.

Mycket nöjd med min S3a.

Visa signatur

Dator: ...|
HiFi: Primare SPA22 | Primare A30.3 | Sonus Faber Liuto M | Klipsch Reference RF82 II | SVS PB12-Plus | B&W P7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Låter bra! Bara jag slipper Itunes så fort man ska föra över något så är jag själaglad!
Bloatware!

Tack allihop!

Bara att plugga in telefonen i datorn och dra över materialet i Explorer.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Har en Android och jag säger bara, håll dig till iOS + iPhone 5. Om du nu är så trött på iOS så skulle jag testa Windows Phone 8, gillar verkligen flytet i Windows Phone och Nokias nya mobiler verkar riktigt grymma. Stirra dig inte blind på specifikationer som processormodell osv..

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Har en Android och jag säger bara, håll dig till iOS + iPhone 5. Om du nu är så trött på iOS så skulle jag testa Windows Phone 8, gillar verkligen flytet i Windows Phone och Nokias nya mobiler verkar riktigt grymma. Stirra dig inte blind på specifikationer som processormodell osv..

Finns inga flytproblem i Galaxy S3.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

jag har haft iphone 4 också, hatar apple sen dess så jag förstår dig. prova razr MAXX annars, den bästa smartphone jag haft. dock är nog s3 jävligt schysst också skulle jag tro, har hört mycket gott om den.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Har en Android och jag säger bara, håll dig till iOS + iPhone 5. Om du nu är så trött på iOS så skulle jag testa Windows Phone 8, gillar verkligen flytet i Windows Phone och Nokias nya mobiler verkar riktigt grymma. Stirra dig inte blind på specifikationer som processormodell osv..

det där låter helt fel, vrf skulle han hålla sig borta ifrån Android? flippar du eller? har en SIII och är super NÖJD!

Edit: har haft iphone 3,3gs,4,4s och vet hur det är och JAG tycker att android är bättre. (ingen fanboy)

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt inte du ska välja s3 om jag ska vara ärlig. Du är van vid iphone och då är man van vid kvalitet. En s3 är otroligt plastig och känns väldigt billig.
Hade hellre valt en HTC one x, väldigt trevlig telefon.
Alternativt någon Nokia lumia med Windows Phone.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skriver bara som en påminnelse till mig själv att se efter hur långt den här tråden kommer spåra om några timmar

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Andriod är värre, sambon har en HTC. Interfacet känns som något hitta ur startrek 1980.

För det första så är det en ny version av sense (HTC:s interface) i de nyare HTC-telefonerna, för det andra så är det väl en galaxy s3 vi pratar om här? Dvs, vad spelar det för roll vad HTC har för interface i sina telefoner när tråden är om en samsung-telefon? "Jag tycker verkligen inte att du ska köpa en Volvo V70 . Jag har en Opel, och den är inte alls bra". För att ta det gamla bil-exemplet

Och sist men inte minst, en av alla fördelar med android: Det är bara att byta interface! Ladda ner valfri "launcher" från google play och testa dig fram. Personligen tycker jag att Nova Launcher är den bästa just nu, men det finns många andra om man inte gillar den. Vill man ha något lite mer likt 2,3, så är ADW Launcher väldigt bra, och vill man kunna ändra precis hur man vill, så är Go Launcher inte fel den heller

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Har en Android och jag säger bara, håll dig till iOS + iPhone 5. Om du nu är så trött på iOS så skulle jag testa Windows Phone 8, gillar verkligen flytet i Windows Phone och Nokias nya mobiler verkar riktigt grymma. Stirra dig inte blind på specifikationer som processormodell osv..

Skulle aldrig rekommendera en Nokia med Windows phone på man kan inte göra något mer än vad android kan och går inte byta batteriet så när batteriet är dött så är det bara att slänga mobilen för kostnad för skicka iväg den och få batteriet utbytt kommer kosta lika mycket om inte mer än att köpa en ny mobil och nokias mobiler är döende.

Den bästa android mobilen skulle jag säga är s3an om du nu klarar av att den stora skärmen och inte har små händer

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Andriod är värre, sambon har en HTC. Interfacet känns som något hitta ur startrek 1980.

Nu pratar vi om Galaxy S3 här

Permalänk
Testpilot

Haft en iPhone 3gs, sitter nu på en Galaxy SII och det är det bästa bytet jag någonsin gjort!
Har en kompis som kör SIII också, riktigt bra mobil, han har inte ens startat om den sen han fick den för flera veckor sedan och det märks inte ens(inga buggar, inte slö eller något alls)!

Jag var väldigt öppen sinnad först, men efter att ha haft en SII i 1 år nu så kan jag nog medge att jag blivit en Android fanboy, så bra är det med helt öppen frihet i telefonen (rootning, mappar, appar etc etc), utan att behöva JailBreak:a.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Har en Android och jag säger bara, håll dig till iOS + iPhone 5. Om du nu är så trött på iOS så skulle jag testa Windows Phone 8, gillar verkligen flytet i Windows Phone och Nokias nya mobiler verkar riktigt grymma. Stirra dig inte blind på specifikationer som processormodell osv..

Hej. Får man fråga vilken android telefon du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Skriver bara som en påminnelse till mig själv att se efter hur långt den här tråden kommer spåra om några timmar

Ja, det finns chans att detta urartar i en klassisk ios vs android-tjafs-om-ingenting-tråd.
Inte alla som tagit till sig av vad trådskaparen är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

För det första så är det en ny version av sense (HTC:s interface) i de nyare HTC-telefonerna, för det andra så är det väl en galaxy s3 vi pratar om här? Dvs, vad spelar det för roll vad HTC har för interface i sina telefoner när tråden är om en samsung-telefon? "Jag tycker verkligen inte att du ska köpa en Volvo V70 . Jag har en Opel, och den är inte alls bra". För att ta det gamla bil-exemplet

Och sist men inte minst, en av alla fördelar med android: Det är bara att byta interface! Ladda ner valfri "launcher" från google play och testa dig fram. Personligen tycker jag att Nova Launcher är den bästa just nu, men det finns många andra om man inte gillar den. Vill man ha något lite mer likt 2,3, så är ADW Launcher väldigt bra, och vill man kunna ändra precis hur man vill, så är Go Launcher inte fel den heller

Hahaha, bra skrivet det där.
Vill tillägga att man kan även ladda in en launcher som har IOS tema, för att göra övergången lättare för dom som försöker sluta med IOS

Permalänk
Medlem

S3an har fått utmärkelsen världens bästa telefon.
Du kommer att bli nöjd med den, och gillar du inte gränssnittet så kan du modda om hur lätt som helst.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av fredrik433:

Skulle aldrig rekommendera en Nokia med Windows phone på man kan inte göra något mer än vad android kan och går inte byta batteriet så när batteriet är dött så är det bara att slänga mobilen för kostnad för skicka iväg den och få batteriet utbytt kommer kosta lika mycket om inte mer än att köpa en ny mobil och nokias mobiler är döende.

Den bästa android mobilen skulle jag säga är s3an om du nu klarar av att den stora skärmen och inte har små händer

Man kan ju inte byta batteri på t.ex HTC One serien heller, argument invalid!
En poliares N9 (tror jag) fungerar perfekt och är rätt stilrean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Stor skillnad på HTC och Samsung. Sen vilken modell och Android version.

Skickades från m.sweclockers.com

Visste jag ej, stämmer nog för i hennes HTC var det katastrof!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Du gör rätt i att vänta in Nokia Lumia 920. Samsung Galaxy S3 är utdaterad i jämförelse, Galaxyn innehåller inget som inte någon annan har, den är slätstruken och innovationslös.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Du gör rätt i att vänta in Nokia Lumia 920. Samsung Galaxy S3 är utdaterad i jämförelse, Galaxyn innehåller inget som inte någon annan har, den är slätstruken och innovationslös.

Nyfiken. Vad är helt banbrytande med lumia920/wp8? (Dålig koll på microsoft)