Permalänk
Medlem

Common Brimstone by attila96, on Flickr

Ouch, something bit me! by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Betar av backloggen nu när man fått tillbaka scannern, puh.. Men jag blev galet nöjd med denna (hela den rullen var cool iofs). Plastlinsen förvånar mig.

Flower power by Tinfoil Jesus, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

NEJ. Jag har förklarat innan att jag har facebook där jag sköter min facebook sida osv. Jag känner att ladda upp bilden på en till tjänst är onödigt.

Jag skrev detta för att vissa. (utan att nämna nicks) klagat på skärpan. Inte mycket att göra åt när facebook gör som dom vill med bilden...

Det är inte bildens "skärpa" osv som är det viktigaste. Det är den upplevda känslan och vad den levererar.

Känns som du har din hemsida helt i onödan då med andra ord.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Jag antar att du körde till nya 70-300? Det ser bättre ju än jag får till med mitt 18-200, ditt kanske både är skarpare och sen märks de extra 100mm. Här är min bild från igår, svårt kanske att få det bättre, möjligen att jag kunna finlira med efterbehandlingen mer men. Denna är ju tokcroppad också såklart.
http://img267.imageshack.us/img267/5821/dsc158401.jpg

tror jag sabbade bilden... jag la på lite tonemappning och annat men ser nu att det blev onaturligt...

Ser att jag inte var den enda som passade på medan månen var full (Större bild finns på Flickr).

DSC_6020.jpg by SWECRool, on Flickr

Tagen med min Nikon D5100 och min 70-300, enda som är gjort med bilden är en 100% crop och B&W filter.
Har funderat ett tag på att skaffa en J1:a för dom där gångerna man behöver komma lite "närmare", är ju lite billigare än att köpa ett objektiv för 20k

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Var ute nyss i kylan och försökte förbättra mina kunskaper inom stjärnfotografi. Det första stjärnfotografiet blev relativt suddigt, men det var antingen det eller ett liknande fotografi som var skarpare fast med mindre pixlar (grötig med andra ord). Valet var inte svårt. Hellre ett litet suddigt fotografi än ett grötit sådant.

Klicka på någon av fotografierna nedan, för att få mer information om det och även se en större variant av det.

Ett misslyckat självporträtt, men jag fick däremot en asteroid med på bild ^^ Eller?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ser att jag inte var den enda som passade på medan månen var full (Större bild finns på Flickr).
http://farm9.staticflickr.com/8170/7949226608_73d4303932.jpg

DSC_6020.jpg by SWECRool, on Flickr

Tagen med min Nikon D5100 och min 70-300, enda som är gjort med bilden är en 100% crop och B&W filter.
Har funderat ett tag på att skaffa en J1:a för dom där gångerna man behöver komma lite "närmare", är ju lite billigare än att köpa ett objektiv för 20k

Specialpris på J1an i helgen!
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/pri_select...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Japp såg det förut, synd bara att budgeten är lite väl snäv just nu för det är ett rätt bra pris dom har nu.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Bildbomb.

Permalänk
Medlem

Kraftverk by netzanette, on Flickr

Dead bird by netzanette, on Flickr

Visa signatur
Permalänk

Var ett tag sedan jag hade tid för så mycket nytt fotande men det finns gott om gamla bilder att leka med. Lekte lite med gmic i gmip på lite bilder tagna för några veckor sedan. Det är inte så ofta jag leker så mycket mer än konstrast och färgmättnad men

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Var ett tag sedan jag hade tid för så mycket nytt fotande men det finns gott om gamla bilder att leka med. Lekte lite med gmic i gmip på lite bilder tagna för några veckor sedan. Det är inte så ofta jag leker så mycket mer än konstrast och färgmättnad men
http://img802.imageshack.us/img802/9002/dsc938601.jpg

http://img43.imageshack.us/img43/1151/dsc937301.jpg

Gillar översta bilden!

Får väl lägga in en egen, för ordningens skull...

All yellow and brown by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Macro shots med min 7D & 50mm Sigma

Permalänk
Medlem

Krom-industri by netzanette, on Flickr

En jättesöt kisse som vi träffa på by netzanette, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Marie96:

Gillar översta bilden!

Tackar! Jo jag gillar den själv... det blev mycket trevliga på gamla bilar från american car show, men inte så många gummibrännarbilder som jag hoppats på.

Permalänk
Medlem

Japp, jag är väldigt sen, men hade lite prov att plugga till i sovjetstil

Final lap, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

In the lead, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Tackar! Jo jag gillar den själv... det blev mycket trevliga på gamla bilar från american car show, men inte så många gummibrännarbilder som jag hoppats på.

Gummibrännarbilder?

burning tires... by attila96, on Flickr

Power meet, Västerås by attila96, on Flickr

Den här tror jag har varit inlagd förut, men jag tycker den är så rolig så ni får stå ut med den en gång till. Kolla grabbarna till höger i bild, i molnet!

Power meet, Västerås by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min kusin på solsemester i Egypten, Mycket trevligt!

Permalänk
Medlem

På gummibrännartemat

Fotat med Kiev 60TTL och Carl Zeiss Jena Flektogon 50mm f/4

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Skrivet av Marie96:

Den här tror jag har varit inlagd förut, men jag tycker den är så rolig så ni får stå ut med den en gång till. Kolla grabbarna till höger i bild, i molnet!

Jo jag känner igen den från tidigare i tråden, kanonbild!

Jag fick väl i princip bara ett par halvdiskreta burnout bilder själv som jag postat tidigare i denna tråd, jag anlände lite sent och missade nog en del + att jag stod på fel ställe. Söndagsåkarna är inte lika roliga att fota även om bilarna är fina

Permalänk
Medlem
Permalänk

Intressant att se din "redigeringslook" i svartvitt. Just den ljusa lågkontrastlooken du ofta kör tycker jag nog ändå gör sig bättre i färg, men återigen så har håller en konsekvens i efterbearbetning av dina bilder. Fast man undrar lite på den bilden var alla festande människor är? bakom trädet står väl partygänget

Appropå gamla bilbilder från american car show så laddade jag upp en till bild jag lekt sönder lite, till saken hör att just denna bil vann en buckla, jag anlände dock sent och missade klassning eller motivering.

Det som självklart saknas på bilden är fartkänslan, men det handlar mer om man vill sats på en kanonbild och riskera att inte få någon, elle om man kör säkra kort. Nästa gång ska jag försöka köra kortare slutar och få en bättre bild. Känns väldigt fånigt att ekrarna är frysta.

Permalänk
Medlem

Ignoring the needed, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Permalänk
Skrivet av lundstrom.emil:

In the lead, Photographer Emil Lundstrom

Vem är det då som tar bilden?

Permalänk
Medlem

Fortsätter tråka ut er med mina fågelbilder

Buzzard by NeXur, on Flickr

Buzzard by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk

Fina fåglar. jag har fortfarande bara snubblat över gammal mås själv. Dåligt med rovfågel i stan Fast jag ser ofta längs motorvägen, men då är det inte riktigt läge att hänga sig ut genom rutan och fota.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att den bilden skulle se jättebra ut i svartvitt. Men jag har inte provat, du kanske gjorde det och blev inte nöjd.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Vem är det då som tar bilden?

Jag hoppas jag? Tjejen längst fram vann tävlingen o.O

Skrivet av HerrGoreMann:

Kan tänka mig att den bilden skulle se jättebra ut i svartvitt. Men jag har inte provat, du kanske gjorde det och blev inte nöjd.

Bytte ut bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundstrom.emil:

Bytte ut bilden

Mycket fint. För mig flyttas min fokus till det du vill berätta med bilden, och man blir inte distraherad av massa färgglada detaljer som inte har någon betydelse. Klar förbättring enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nex_73:

Fortsätter tråka ut er med mina fågelbilder

Vart befinner du dig när du fotograferar fåglar egentligen? På landet? I skogen? I någon central stad? Jag har tittat efter fåglar när jag väl är ute och fotograferar, men jag hittar typ inga.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.