Youtube, hur stoppa autoplay på bästa sätt ?

Permalänk
Rekordmedlem

Youtube, hur stoppa autoplay på bästa sätt ?

Vilka metoder finns det att förhindra autoplay?
Jag har testat några olika men ingen gör riktigt som jag vill, dvs att videon laddas hem men inte börjar spela automatiskt, det går att stänga av det när man laddar upp egna snuttar, men de metoder som blockerar autoplay vid tittning verkar förhindra att filmen laddas hem också.
Har testat med flashblock, noscript, tubeblock, tweaktube men ingen ger riktigt rätt resultat, dvs att videon laddas men ställer sig i paus så att jag får trycka play när jag vill se den.
Finns det nått bra till tex Greasemonkey ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Greasemonkey scriptet YousabletubeFix kan göra detta. Jag använder det också för att göra spelaren större och att automatiskt byta till 720p/1080p/Original kvalitet på videor.

Permalänk
Avstängd

Magic Actions for Youtube gör precis det där.

Du kan även välja standardupplösning enligt egna preferenser. Ett tips är att stänga av en del som är inställt från början som Cinema-mode etc.

http://www.chromeactions.com/

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB