Permalänk
Medlem

Sölig ssd?

Tjenare! Jo jag fick min OCZ Vertex 3 120gb ssd idag och installationen gick felfritt, men när jag kör t.ex Crystaldiskmark så får jag bara 150mb read/write
Eftersom att jag bara har sata 3gb så kan jag bara få 280mb/s men det känns ändå som att 150mb är för lite. Har testat att ändra från IDE till ACHI i bios men då får jag bara blåskärm under uppstart. Vad ska jag göra för att "trimma" upp den lite?

Permalänk
Medlem

Formatera med AHCI från början. Vad kör du för operativ?

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort har du?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boxpox:

Tjenare! Jo jag fick min OCZ Vertex 3 120gb ssd idag och installationen gick felfritt, men när jag kör t.ex Crystaldiskmark så får jag bara 150mb read/write
Eftersom att jag bara har sata 3gb så kan jag bara få 280mb/s men det känns ändå som att 150mb är för lite. Har testat att ändra från IDE till ACHI i bios men då får jag bara blåskärm under uppstart. Vad ska jag göra för att "trimma" upp den lite?

Tjena Boxpox.

Det skulle vara intressant att veta vad för moderkort som du kör din SSD på.
Dina resultat ser inte korrekta ut, nej det är något som inte stämmer.
Att du får problem med BSOD under uppstart med ACHI aktiverat kan indikera att det är något problem med disken.
Alternativt någon drivrutin som orsakar BSOD.

Permalänk
Medlem

Kör Pjuppis instruktion, och återkom.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Jag kör windows 7 64bit och jag ett ASUS M4A785TD-V-EVO

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! Jag fick nu 50mb högre read speed. Men jag har ett till problem. När jag startar datorn så kommer det upp en svart ruta som det står välj os. Windows 7 eller Windows 7?. Varför gör de så och hur får jag bort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boxpox:

Tack för hjälpen! Jag fick nu 50mb högre read speed. Men jag har ett till problem. När jag startar datorn så kommer det upp en svart ruta som det står välj os. Windows 7 eller Windows 7?. Varför gör de så och hur får jag bort det?

Du har installerat windows igen utan att ta bort det gamla, formatera hela disken och installera windows.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Tack! Det fungerade med 4bstracts länk