Permalänk
Medlem

Programvalsratt trasig

Idag lossnade programvalsratten på min Canon 450D.
Tyvärr hade jag på slutarprioritering och nu går det inte att ändra så vette tusan vad jag ska göra.

Vad kan detta kosta att laga?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Förmodligen inget speciellt dyrt. Går du till en affär som har lite "lägre kvalite" så kanske det kjan kosta runt 600kr går du till en aktoriserad firma så kan det nog kosta runt 1 000kr

Permalänk
Medlem

Ring till Hegethorns i Nässjö & fråga.
Thomas som jobbar där är duktig på sånt.

Permalänk
Medlem

Åh så tråkiga pengar att lägga ut för nåt som bara kunde hållit ett tag till :/

Kan man på nåt sätt vrida nånting så att jag iaf får den i programläge?
Som det är nu så går det att sätta på programvalsratten men den "tar" inte eller vad man ska kalla det, verkar som att nån plastpinne har gått av eller nåt.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Skrivet av NAD:

Åh så tråkiga pengar att lägga ut för nåt som bara kunde hållit ett tag till :/

Kan man på nåt sätt vrida nånting så att jag iaf får den i programläge?
Som det är nu så går det att sätta på programvalsratten men den "tar" inte eller vad man ska kalla det, verkar som att nån plastpinne har gått av eller nåt.

Nu vet jag inte hur det ser ut men testa ta nån sorts gummiband mellan tex en penna eller nåt och vrid den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |