Hur länge har ni väntat på eran Raspberry Pi ?

Permalänk
Medlem

Hur länge har ni väntat på eran Raspberry Pi ?

Hur länge har ni väntat / väntade på eran raspberry?
Jag la in en order 5e juli på RS online, väntar än idag på den och nått litet plastchassi.

Fick mail 28 augusti att det var förseningar.
Inte hört något sen dess.

Någon som väntat längre på den lilla?

Permalänk
Medlem

Har väntat på den sedan 1/8, enligt orderbekräftelsen så skulle den skickas inom 17 veckor, dvs 6 veckor kvar.Har inte fått någon annan information än så länge.

Har också beställt via RS online

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem

Beställde första från Farnell 8 maj, skickades 3 juli. Beställde andra från Farnell 14 augusti, skickades 31 augusti.

Beställde även från RS 25 juni, då deras intresselista kommit till mig (skrev upp mig både hos RS och Farnell samma dag, nån gång i februari vill jag minnas), men avbeställde 15 augusti, fick tillbaks mina pengar nån gång i mitten av september. Sättet RS misskött det här på har garanterat att jag aldrig någonsin kommer att överväga dem för någon form av komponentinköp över huvud taget. Skulle nog nästan rekommendera er som beställt från RS att avbeställa och lägga en beställning hos Farnell istället.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Jag beställde från fel ställe helt klart, samma som dig. Jag beställde den 29:e juni och fick den i fredags förra veckan, dvs 12:e oktober. Samma mail om försenade leveranser.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem

Fick min efter ca 14 dagar vid beställning från Farnell.

Permalänk

Till er som beställd via RS och som fått ert kort levererat: Vilket ordernummer hade ni?

Själv har jag 101019XXXX, så enligt hemsidan är beräknad leveransdag någon gång i slutet av november/början av december.

Permalänk
Medlem

Jag beställde mina två med case den 29 Juni från RS, 28 Augusti fick jag veta att de var försenade och nu den 16 Oktober har de blivit markerade som skickade (512MB varianterna dessutom vilket är en bonus).

Ordernummer: 1010128xxx

Så med lite tur borde de finns på Posten i början på nästa vecka för mig.

Permalänk
Medlem

Beställde från RS i Juli, fick ett mail att de har dragit från PayPal men ingen info från RS
Har inte fått eller hört något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Beställde från RS i Juli, fick ett mail att de har dragit från PayPal men ingen info från RS
Har inte fått eller hört något.

Beställde också i Juli

Min kommer oktober/november.

http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?t=15879

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Beställde från RS i juni, fick mitt nu i veckan som var (17/10). Hade ordernr. 123004.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Beställde min från farnell den 17 Juli, skickades den 20 Juli och hade den någon dag senare.

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | ASUS Z170M-PLUS | INTEL Core I5 6600K | Sapphire Radeon R9 380X | 16GB DDR4 | Fractal Design Integra M 550W |OCZ TRION150 500GB | Thermalright HR-02 macho

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Beställde också i Juli

Min kommer oktober/november.

http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?t=15879

Då borde mitt komma med, betalade den 18 Juli men fick inget ordernummer så det är svårt att veta.

Bättre sent än aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Då borde mitt komma med, betalade den 18 Juli men fick inget ordernummer så det är svårt att veta.

Bättre sent än aldrig

Jaså?

Du får ett bekräftelsemail, där ordernumret står?

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jaså?

Du får ett bekräftelsemail, där ordernumret står?

Mvh

Hmm nopp men den kommer säkert.
De har ju dragit pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Hmm nopp men den kommer säkert.
De har ju dragit pengarna.

Se till att maila dem då.

Jag fick mitt direkt efter beställningen

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Får göra det så man vet hur det går.

Permalänk
Medlem

Verkar som dom kommer skeppa alla pi med 512MB ram nu istället för 256MB.. Så alla som fått vänta ett bra tag ska iaf få med 512MB ram nu och det är ju bra iaf. Då kan den ju bli lite mer funktionsduglig..

Jag har 1010164xxx och jag har inte fått något mail om att mina skulle ha skickats än.. Beställde två stycken tillsammans med två plastskal.. Men enligt den där tabellen som finns på deras hemsida (som pekar på de sista 6 siffrorna, inte de 6 första) så ska mina skeppas nån gång i november.. Galet lång leveranstid.. Speciellt med tanke på att de tydligen tillverkar 40000 pi:s om dagen! Sån jävla efterfrågan kan det ju omöjligt vara?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Skrev upp mig på intresselista 29e februari, men lyckades inte få igenom nån order på RS fören 12e juli. Ordernummer 1010155xxx

Beställde även en från Loh Electronics AB den 3e september, som brevbäraren misslyckades med lägga i brevlådan den 4e, men fanns på postkontoret den 5e.
Den blev dock snabbt en fast del i elektroniken hemma, så väntar fortfarande på den från RS. Kul att det åtminstone blir 512-versionen.

Lite dåligt att RS tog beställningar i somras då Farnell inte gjorde det, och sen var Farnell ändå 3 månader snabbare på leverans.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Till er som beställt eran RPi med Farnell och fått hem den. Hur levereras den? Dom skickar ju med UPS och jag har nu spårat mitt paket då det idag kom fram till Sturup men då står det på UPS spårningstjänst att de har levererat paketet. Eftersom jag bor i Kalmar och det inte finns något UPS kontor inom 30 mil så antar jag att det är något annat bolag som sköter leveransen. Dock är frågan vilka? Är det via bud eller kommer det via Posten? Tacksam för svar!

Visa signatur

Gaming: Phanteks Eclipse P400 | Intel i5 6600K | Gigabyte Z170X-Gaming-3 | Corsair Vengeance LP 16GB 3000Mhz | EVGA GeForce GTX1070 SC ACX 3.0 | Crucial MX300 525GB | Corsair CX550M 550W
Laptop: MacBook Pro 13" Mid 2014

Permalänk
Skrivet av heekzz:

Till er som beställt eran RPi med Farnell och fått hem den. Hur levereras den? Dom skickar ju med UPS och jag har nu spårat mitt paket då det idag kom fram till Sturup men då står det på UPS spårningstjänst att de har levererat paketet. Eftersom jag bor i Kalmar och det inte finns något UPS kontor inom 30 mil så antar jag att det är något annat bolag som sköter leveransen. Dock är frågan vilka? Är det via bud eller kommer det via Posten? Tacksam för svar!

Jag fick min levererad till postlådan hemma, kom i ett vadderat kuvert.

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | ASUS Z170M-PLUS | INTEL Core I5 6600K | Sapphire Radeon R9 380X | 16GB DDR4 | Fractal Design Integra M 550W |OCZ TRION150 500GB | Thermalright HR-02 macho

Permalänk
Medlem

Nu fick man svar att den kommer mellan 19-25 november.

Permalänk
Medlem

Beställde min på roligaprylar.se fick den efter 2 dagar. riktigt skönt att slippa vänta i flera månader

Permalänk

Beställde på Alina.se och fick den dagen efter.

Permalänk
Medlem

Väntade från januari till juli.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Beställde mina två nån gång innan sommaren.. Har inte fått dom än.. Skulle väl komma nån gång i november är väl budet nu.. Seeegt, minst sagt... Men får ju 512 MB ram i dom nu iaf.. Alltid nån tröst..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Väntetid för mig

Hej!

Jag beställde min den 29 juni och fick den i tisdags!

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på min la in order 5 juli.
1010149*** är ordernummer och i deras FAQ:

12th – 18th November 1010150000

Så jag hoppas inom 2 veckor..

/caleb

Permalänk
Medlem

Jobbigt att vänta men fördelen är ju att man får 512 samt man kan se vad andra har gjort och få en "aha" upplevese

Permalänk

Beställde på Alina.se för någon vecka sedan fick den efter tre dagar, men verkar vara slutsålt där nu.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Beställde min den 5. november och har blivit lovat leverans den 17. november. Beställde från MicroKit.se.