Permalänk
Medlem

Varm Galaxy Tab 2 7.0

Hej!

Har tiittat runt i olika affärer på Samsung Galaxy Tab 2 7.0.
Jag tycktet att dom känns ganska varma att hålla i.
De jag testade var varma baktill.
Kanske det är så med de mindre sutfplattorna jämfört med t.ex de större 10 tums plattorna?
Tar inte elektroniken stryk i såfall, pga av att de blir varma efter en stund?

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem

Elektroniken är det ingen fara med, ska till rätt otrevliga temperaturer om de ska fara illa. Det som skulle kunna må lite dåligt av långvarig hög temp kan vara batteriet möjligtvis. Har inte inte hört att värme skulle vara ett problem med ngn av samsungs modeller, men jag har inte gjort ngn seriös efterforskning i ämnet heller. Googla runt lite på det om du är tveksam.

(En helt vild gissning av mig är att butikernas modeller är konstant inkopplade till laddaren vilket resulterar i att batteriet toppas upp kontinuerligt, därav upplevs plattan konstant varm eftersom batteriet blir varmt vid laddning.)

Visa signatur

^_^

Permalänk
Medlem

Har visserligen aldrig spelat krävande spel på min, men har aldrig upplevt den som speciellt varm... Tippar också på att det är den konstanta laddningen som gör att butiksexen känns varma!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Tack

Hej!

Tack för svaren.
Inne på samma spår med butikernas plattor.
Ville bara dubbelkolla.

Med vänlig hälsning
Putte333

Permalänk
Medlem

Inte testat den plattan men min Nexus 7 nåde 46C i går på baksidan där processorn sitter när jag spelat en 6-7 timmar. Men jag tänker knappt på det. Men som sagt dom är ju passivt kylda så bara 2-3W gör ju att tempraturen stiger rätt mycket.