Permalänk
Avstängd

Justera signalstyrka i Comhem uttag ?

Okej
jag har ingen signal enligt modemet och såväl utan internet. Fine, ringer supporten som verifierar detta. Tar några timmar och sen får ett SMS att jag ska ringa och boka servicetekniker. Yess tänker man. Och får då veta att det ska ta dom 5 dagar att skicka ut en tekniker för att justera signalen i uttaget.

Seriöst, jag vill veta om man på egen hand kan göra detta? Hur svårt kan det vara och framför allt så tänker jag inte vara utan internet tills Comhem får fingrarna ur röven! Dax att byta tillbaks till ett seriöst bolag som Telia kanske? Det tog dom 4 timmar att skicka ut en tekniker sist jag hade problem!

Dessutom har jag svårt att tro att det är signalen då jag borde kunna logga in på modemet, Vilket jag inte längre kan! Men enligt supporten så skulle en tekniker först kolla uttaget och om det är fel på modemet så får jag vänta ytterligare 5 dagar på att få hem det.

Alltså i värsta fall så handlar det om 14 dagar. Tycker det är allt annat än seriöst! Han tyckte dessutom att om jag hade möjlighet så kunde jag köpa ett begagnat modem på blocket för att kolla själv då jag tydligen hade för bråttom att få igång mitt internet som jag betalar 399:- i månaden för heh

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Dom har ju speciell mätutrustning osv..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Rekordmedlem

Felet är antagligen i fastigheten och det är oftast inte ispns nät utan ägs av fastighetsägaren, och nej om du inte har utrustning kan du inte göra nått utan att riskera att slå ut kabeltvnätet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Det finns ingen "justering" i uttaget, däremot kan det vara fel på uttaget. Det kan också vara grannen som håller på och tapetserar och har tagit loss sitt uttag, eventuellt kopplat det fel när dom satt tillbaka det vilket är extremt vanligt.

Hur som helst krävs det ordentlig mätutrustning.

Permalänk
Avstängd

*Suck* Så då får man vänta tills amatörerna dyker upp då .Tycker som sagt att det är amatöraktigt att behöva vänta i 5 jä**a dagar och sen kanske det är modemet som är trasigt.

Tack för alla svar! Då har man fått lite klarhet hur det ser ut!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

vadå så du tror att dem kan släppa precis ALLT som ligger på agendan och prioritera ditt ärende? fan det finns väl fler än du som har problem. Att telia hade en tekniker på 4 timmar var nog bara tur! Trust me I know!

bit ihop!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Ett tips till dig! byt till Telia snabbt! har haft ComHem sen i juli och har inte fungerat felfritt i en månad hittils.... och sen skickar dom bullshit mail att problemet är löst fast det kommer tillbaka snabbt. (synd att jag inte kan ha nått annat) Jag säger byt till Telia

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eckim:

vadå så du tror att dem kan släppa precis ALLT som ligger på agendan och prioritera ditt ärende? fan det finns väl fler än du som har problem. Att telia hade en tekniker på 4 timmar var nog bara tur! Trust me I know!

bit ihop!

Du menar allvar eller? Ja 5 jävla dagar ska det fanimej inte ta! Och du tror på fullaste allvar att det skulle ta längre tid hos Telia? Jag har varit kund där sen ADSL levererades av Telia och jag har haft service tekniker här mer än en gång så nej jag tror inte dig! Samma dag har jag haft en Service tekniker här!

Men kombort behöver 5 dagar! Dessutom är modemet fuc*ed up !! jag har lånat ett annat som jag kan logga in på vilket jag inte kan på mitt längre! så det är ytterligare 5 arbetsdagar vilket gör att jag antagligen får ett nytt nästa måndag

Du tycker jag ska bita ihop?

Kan säga att supporten kommer ha ett rent jäv..a helvete med mig!! Och dom kommer inte få en spänn av mig förens efter jul någon gång!
Annars blir det att gå vidare med ett leende på läpparna!

Men jag ska tydligen behöva ta ledigt från jobbet för att få hem en tekniker mellan 08:30 -11:30 ? Det ska Comhem få betala!

Tror dom flesta skulle bli rätt avtända om det skulle ta 14 dagar att få tillbaks ett fungerande Internet pgr sjabbel. Finns andra ISP som sköter detta ljusår snyggare!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vboman:

Ett tips till dig! byt till Telia snabbt! har haft ComHem sen i juli och har inte fungerat felfritt i en månad hittils.... och sen skickar dom bullshit mail att problemet är löst fast det kommer tillbaka snabbt. (synd att jag inte kan ha nått annat) Jag säger byt till Telia

Du den tanken slog mig ganska snabbt efter jag hörde hur lång tid dom skulle behöva för att skicka ut en tekniker inom Stockholms omr!
Det är så sjukt så man baxnar! Det är väl antagligen en tekniker inom hela Stockholmsområdet!

Jag som kund ska betala 400:- i månaden men dom har inte råd att skicka ut en tekniker om skiten strejkar, Det är antagligen så det fungerar på Comhem som jag förstått det! Jag är som sagt inte den enda som haft denna typ av problem. Har en kompis som bytte tillbaks till Telia då han var innerligt trött på att sakerna aldrig fungerade.Dessutom att allt skulle ta dagar och inte timmar! Jag har haft tur och allt har fungerat helt okej tills nu!

Han kör Telia Fiber nu *lyx* men jag kommer förmodligen bryta mitt kontrakt med Comhem om det går på något vis! Kommer kräva det så jag kan gå till en ISP som har så kallade Support, Med det menar jag att man har mer än telefon support som Comhem uppenbarligen enbart har fokuserat på!

Telia dyrare men händer något så får man hjälp!
Börjar man söka så hittar man rätt intressanta historier. 5 dagar att skicka en tekniker verkar vara rätt vanligt när det kommer till comhem,Har några fler sidor jag kan posta !
http://www.alltomwindows.se/forum/topic/22257-sagan-om-comhem...

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Du den tanken slog mig ganska snabbt efter jag hörde hur lång tid dom skulle behöva för att skicka ut en tekniker inom Stockholms omr!
Det är så sjukt så man baxnar! Det är väl antagligen en tekniker inom hela Stockholmsområdet!

Jag som kund ska betala 400:- i månaden men dom har inte råd att skicka ut en tekniker om skiten strejkar, Det är antagligen så det fungerar på Comhem som jag förstått det! Jag är som sagt inte den enda som haft denna typ av problem. Har en kompis som bytte tillbaks till Telia då han var innerligt trött på att sakerna aldrig fungerade.Dessutom att allt skulle ta dagar och inte timmar! Jag har haft tur och allt har fungerat helt okej tills nu!

Han kör Telia Fiber nu *lyx* men jag kommer förmodligen bryta mitt kontrakt med Comhem om det går på något vis! Kommer kräva det så jag kan gå till en ISP som har så kallade Support, Med det menar jag att man har mer än telefon support som Comhem uppenbarligen enbart har fokuserat på!

Telia dyrare men händer något så får man hjälp!

Kan bara ge dig ett litet tips. Ge inte supporten ett helvete som du säger. Det tjänar ingen på, allra minst du. Har du bokat tid, fine. har det inte hänt något efter utlovad tid, ring och säg som problemet är. Skrik inte på dem, skäll inte på dem. Den som du pratar med sitter troligen på first line support och har bara en A4 med standardfrågor. Har inte nödvändigtvis någon kunskap mer än det som står på deras A4. Bara för att du skriker halsen av dig kommer ingen tekniker till dig. Bara förr eller senare "jag har gett dig den informationen jag kan ge dig, är det något annat jag kan hjälpa er med".

Nu kan jag inte Comhems rutinger men jag gissar att de inte kommer att ge dig kompensation för förlorad arbetstid men du kommer nog få komp efter tid från felanmälan till åtgärd.

Och att vända fem dagar på tekniker låter inte heller otroligt. Har du ADSL så ligger det tre arbetsdagar för att få en tekniker som kollar ledningen. Så det är ju inte heller konstigt tid i och med om du felanmäler idag så blir det tre arbetsdagar, inte orimligt.

Lite OT i sammanhanget men du får den support du förtjänar efter ditt beteende. Är du lung och säger att jag har ett problem och gör som teknikern/handläggaren vill så får du bättre service och de kommer även hjälpa dig lite om det ligger utanför deras ansvarsområde.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zatheer:

Kan bara ge dig ett litet tips. Ge inte supporten ett helvete som du säger. Det tjänar ingen på, allra minst du. Har du bokat tid, fine. har det inte hänt något efter utlovad tid, ring och säg som problemet är. Skrik inte på dem, skäll inte på dem. Den som du pratar med sitter troligen på first line support och har bara en A4 med standardfrågor. Har inte nödvändigtvis någon kunskap mer än det som står på deras A4. Bara för att du skriker halsen av dig kommer ingen tekniker till dig. Bara förr eller senare "jag har gett dig den informationen jag kan ge dig, är det något annat jag kan hjälpa er med".

Nu kan jag inte Comhems rutinger men jag gissar att de inte kommer att ge dig kompensation för förlorad arbetstid men du kommer nog få komp efter tid från felanmälan till åtgärd.

Och att vända fem dagar på tekniker låter inte heller otroligt. Har du ADSL så ligger det tre arbetsdagar för att få en tekniker som kollar ledningen. Så det är ju inte heller konstigt tid i och med om du felanmäler idag så blir det tre arbetsdagar, inte orimligt.

Lite OT i sammanhanget men du får den support du förtjänar efter ditt beteende. Är du lung och säger att jag har ett problem och gör som teknikern/handläggaren vill så får du bättre service och de kommer även hjälpa dig lite om det ligger utanför deras ansvarsområde.

Tack för sitt inlägg! Kommer regga mig i alla forum jag kan hitta som jag skrev på deras FB sida och berätta hur jävla kassa dom är
Du tycker 5 dagar är okej fine! Men jag är van att få det fixat samma dag,Dock är det inte samma ISP jag vet och därav problemet!

Kommer gå tillbaks till Telia vilket kostar mer men när det brister sitter man inte i 14 dagar för att få igång internet!

Och ps

3 dagar att kolla linan eller att boka en tekniker? 3 dagar att kolla linan mellan telestationen och mitt hus då? För ingen annan har problem och det är ett stort område som delar station så utveckla gärna vad du menar! Vill veta i detalj vad du menar!

Nej jag kommer inte vara snäll och ja jag förväntar mig support och inget annat,Just nu är det något annat jag fått! Skitsupport kan man kalla det!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Thewiruz:

Tack för sitt inlägg! Kommer regga mig i alla forum jag kan hitta som jag skrev på deras FB sida och berätta hur jävla kassa dom är
Du tycker 5 dagar är okej fine! Men jag är van att få det fixat samma dag,Dock är det inte samma ISP jag vet och därav problemet!

Kommer gå tillbaks till Telia vilket kostar mer men när det brister sitter man inte i 14 dagar för att få igång internet!

Och vad tror du Telia (eller nån annan isp) har med kabeln in till dig att göra ? De flesta hyr sista kabelbiten in till dig, det är väldigt ovanligt att sista biten av kablaget ägs av ispn utan det är fastighetsägaren eller Skanova om du kör via telenätet som brukar äga den, klaga på dem om de har dåligt underhåll på sin anläggning, eller så kan du fixa en företagsanslutning med garanterad tillgänglighet och redundans, det går bra bara du betalar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Och vad tror du Telia (eller nån annan isp) har med kabeln in till dig att göra ? De flesta hyr sista kabelbiten in till dig, det är väldigt ovanligt att sista biten av kablaget ägs av ispn utan det är fastighetsägaren eller Skanova om du kör via telenätet som brukar äga den, klaga på dem om de har dåligt underhåll på sin anläggning, eller så kan du fixa en företagsanslutning med garanterad tillgänglighet och redundans, det går bra bara du betalar.

Förklara då för mig hur det skiljer dagar mellan Telia och Comhem? Snälla vill verkligen höra hur det kan skilja inte bara timmar utan dagar?

Det kan inte ha med att Telia är delägare i Skanova kanske?
5 dagar är åt helvete iaf! sen som sagt 5 helgfria dagar till för att få ett sketet modem! Ja jag tror jag kan kräva lite mer än så! Utan företags abb!

Ska dessutom ha kompensation för mitt mobilsurf jag använder nu! Blir några kronor per dag!

Sen är det okej att vara snäll ! Dock inget jag föredrar! Brukar lösa sig snabbast ju mer irriterad man är!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Om du har problem att det tar 3 eller 5 dagar, får du väl byta till en Telia Prolane och betala 5.000:- i månaden istället? Då kan du ställa högre krav på tillgänglighet och SLA.
Läste du igenom avtalet innan tecknade abonnemanget?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Thewiruz:

Förklara då för mig hur det skiljer dagar mellan Telia och Comhem? Snälla vill verkligen höra hur det kan skilja inte bara timmar utan dagar?

Vem äger sista biten ? Ispn kontaktar nätägaren som utför service, telia använder skanovas accesnät (tele) comhems kablage kanske ni själva kontrollerar? har ni nån samfällighet ? vem ger teknikern acces till nätet? områdets vaktmästare kanske om du bor i lägenhet, nån annan utsedd person om ni har en egen förening?
Det kanske är ni själva som inte kan ge tillgång till nätet snabbt nog eller har problem med utrustningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hotcpu6:

Om du har problem att det tar 3 eller 5 dagar, får du väl byta till en Telia Prolane och betala 5.000:- i månaden istället? Då kan du ställa högre krav på tillgänglighet och SLA.
Läste du igenom avtalet innan tecknade abonnemanget?

Jag pratar om ADSL , Istället för att skriva pu***de saker kanske du kan ge dina råd till dom som behöver dom? Ditt råd finner jag aningen osmaklig och ironisk!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Förklara då för mig hur det skiljer dagar mellan Telia och Comhem? Snälla vill verkligen höra hur det kan skilja inte bara timmar utan dagar?

Det kan inte ha med att Telia är delägare i Skanova kanske?
5 dagar är åt helvete iaf! sen som sagt 5 helgfria dagar till för att få ett sketet modem! Ja jag tror jag kan kräva lite mer än så! Utan företags abb!

Ska dessutom ha kompensation för mitt mobilsurf jag använder nu! Blir några kronor per dag!

Sen är det okej att vara snäll ! Dock inget jag föredrar! Brukar lösa sig snabbast ju mer irriterad man är!

Nu vet jag inte hur pass nytt avtal din brf/hyresvärd har, men förr i tiden var det inte ens säkert att dom hade ett tecknat serviceavtal

Nätet i din fastighet är inte Comhems, det är ditt/din brfs/hyresvärd som äger det. Men när Comhem började bygga ut för 3-hål i väggen så var väl mer eller mindre alla tvungna att teckna serviceavtal så jag antar att det är gjort hos alla nu, men är inte säker.

Kräva? Njaaa... du kan försöka att ge fan i att betala som du skrev tidigare men det enda som kommer att ske då är att DU kommer bli utan internet och comhem har rätt att kräva DIG på pengar. Det är så det fungerar i den vuxna världen.

Att sedan regga dig på alla forum du hittar för att skriva något som ingen bryr sig ett skit om är också bortkastad tid för din del och om man räknar tid som pengar så är det enbart du som kommer att förlora på det.

Personligen så ser jag det väl som att man har Comhem om man inte har några andra alternativ, jag personligen skulle aldrig välja något från dom. Har som tur är både BBB och Comhem i min fastighet och har alltid kört med BBB. Nu för tiden har vi ett förmånligt kollektivavtal med dom så betalar lite och ingenting extra på hyran för 100Mbit.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Förklara då för mig hur det skiljer dagar mellan Telia och Comhem? Snälla vill verkligen höra hur det kan skilja inte bara timmar utan dagar?

Det kan inte ha med att Telia är delägare i Skanova kanske?
5 dagar är åt helvete iaf! sen som sagt 5 helgfria dagar till för att få ett sketet modem! Ja jag tror jag kan kräva lite mer än så! Utan företags abb!

Ska dessutom ha kompensation för mitt mobilsurf jag använder nu! Blir några kronor per dag!

Lite historia om Telia. Hette fram tills slutet av 80-talet början av 90-talet televerket och byggde upp det svenska koppar nätet och Skanova bildades för att Telia skulle få mer och bättre konkurangs men i och med att Skanova ägs av Telia så ligger de förtfarande som indirekt ägare av nätet så de ha konkuransfördelar ja.

Vad det gäller leverans av modem. Dag ett pratar du med support som beställer modem. Dag två pack och hämtning om du har tur, en till två dagar på postbil genom Sverige och på ditt postkontor dag tre eller fyra. Inga konstigheter.

Och vad det gäller teknikertider. Supporten kan inte göra något. Privatkonsumenter ligger länstner på listan. Ett företag med liknade villkor som privatkonsument betalar ca dubbelt upp och får ut samma skit. Så man får service efter det du betalar för och som du beter dig. Säg inte att de är idioter och skriker på dem. De är människor. Visst du har en sådan skopa minst en gång om dagen och är härdad men du kommer att möta en person som är helt likgiltig och säger att det är inte mitt problem att du inte kan vänta för att vi har informerat dig. Kommer inte säga det rätt ut pang på men på ett fint sätt med den kontentan.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Förklara då för mig hur det skiljer dagar mellan Telia och Comhem? Snälla vill verkligen höra hur det kan skilja inte bara timmar utan dagar?

Det kan inte ha med att Telia är delägare i Skanova kanske?
5 dagar är åt helvete iaf! sen som sagt 5 helgfria dagar till för att få ett sketet modem! Ja jag tror jag kan kräva lite mer än så! Utan företags abb!

Ska dessutom ha kompensation för mitt mobilsurf jag använder nu! Blir några kronor per dag!

Sen är det okej att vara snäll ! Dock inget jag föredrar! Brukar lösa sig snabbast ju mer irriterad man är!

Alltså.. Fem dagar är absolut ingenting konstigt, ibland löses problemen självklart snabbare men det är ingenting katastrofalt som du får det att låta som.

Du har ett privatabonnemang, dom kommer inte släppa allting dom har på bordet och skicka ut någon på det bara för att du är otrevligt mot supportteknikerna.

Som tidigare sagt, ska du kunna kräva att det löser sig på 4 timmar eller vad du sa kostar det också tiodubbelt varje månad. Sen är det väl självklart att du inte kan kräva någon kompensation för mobilsurf, ska bilisterna börja kräva biltillverkaren på pengar till tågbiljetter när bilen strejkar också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För att återgå till felsökningen så borde du borde kunna logga in i modemet även om det inte har någon signal. Koppla ut kabeln från uttaget eller modemet och kolla om det fungerar att logga in efter en omstart. Fungerar det fortfarande inte att logga in i modemet så kan du göra en resett på det genom att trycka in en knapp (se manualen). Fungerar inte det så försök att felanmäla modemet igen till Comhem (det skulle jag göra).
Du kan också fråga dina grannar om de har några problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag måste ställa mig frågande hur man kan tycka att 400kr/månad automatiskt skulle innebära premiumsupport där du kan ställa stora krav. Du får väl acceptera de villkoren som står i avtalet.

Som andra skrivit kommer det inte gå ett dugg fortare om du skäller ut dem. Man kommer långt med vänlighet.

Det gjorde t ex i mitt fall att Skanova-killarna gjorde extra ansträngning när jag bad dem, så jag slapp alla skarvar till stationen när de bytte ledning förra sommaren. Enbart vid anslutningen till huset och vid stationen. Får högsta möjliga hastighet tack vare det.

När jag skulle byta till från Alltele, som vid tillfället saknade porteringsvatal med Telia, gjorde att jag skulle varit utan internet en vecka eller mer. Ett vänligt och trevligt samtal med Telias support gjorde att jag fick mitt nya ADSL-abb inkopplat på ett ledigt trådpar och slapp helt avbrott. Jag slapp t o m betala för nummerbytet som krävdes.

Detta trots ett helt vanligt abonnemang för runt 400kr.

Jag blev glad och de blev glada att ha en trevlig kund istället för någon som skrek över att det normalt skulle tagit lång tid att byta. Win-win.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Snälla sluta skriva en massa skit nu! Kladda inte ner tråden med en massa skit!

Jag vet vad ni tycker men sanningen är att fungerar inte internet senast tisdag så åker skiten ut! Skandalbolag skulle jag vilja säga!
Skriv nu inget mer !Annars tar jag till en tråkig ton här också!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Jag måste ställa mig frågande hur man kan tycka att 400kr/månad automatiskt skulle innebära premiumsupport där du kan ställa stora krav. Du får väl acceptera de villkoren som står i avtalet.

Som andra skrivit kommer det inte gå ett dugg fortare om du skäller ut dem. Man kommer långt med vänlighet.

Det gjorde t ex i mitt fall att Skanova-killarna gjorde extra ansträngning när jag bad dem, så jag slapp alla skarvar till stationen när de bytte ledning förra sommaren. Enbart vid anslutningen till huset och vid stationen. Får högsta möjliga hastighet tack vare det.

När jag skulle byta till från Alltele, som vid tillfället saknade porteringsvatal med Telia, gjorde att jag skulle varit utan internet en vecka eller mer. Ett vänligt och trevligt samtal med Telias support gjorde att jag fick mitt nya ADSL-abb inkopplat på ett ledigt trådpar och slapp helt avbrott. Jag slapp t o m betala för nummerbytet som krävdes.

Detta trots ett helt vanligt abonnemang för runt 400kr.

Jag blev glad och de blev glada att ha en trevlig kund istället för någon som skrek över att det normalt skulle tagit lång tid att byta. Win-win.

*Suck* det här sköter jag bäst själv låter det som!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.3:

För att återgå till felsökningen så borde du borde kunna logga in i modemet även om det inte har någon signal. Koppla ut kabeln från uttaget eller modemet och kolla om det fungerar att logga in efter en omstart. Fungerar det fortfarande inte att logga in i modemet så kan du göra en resett på det genom att trycka in en knapp (se manualen). Fungerar inte det så försök att felanmäla modemet igen till Comhem (det skulle jag göra).
Du kan också fråga dina grannar om de har några problem.

Äntligen någon som inte är irrelevant och har något att tillföra diskussionen!
Ja jag har gjort en hel del som Kombort borde gjort för länge sen!
Ja precis,Har lånat ett modem jag kan logga in på (Exakt likadant som mitt). Dock fungerar det inte att logga in på mitt.Har gjort en factory reset utan resultat.

Grannarna har inget problem
Jag har konstaterat för länge sen att modemet är pajj. Dock tar det idioterna 11 dagar att fixa detta! Det är komplicerade grejjer det här och sätter man kunden sist så slutar det med 11 dagar i bästa fall och utan kund.Men som alltid finns det anhängare till olika företag hur illa dom än fungerar!

Apple är ett annat exempel!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Ja, då behöver de inte skicka ut någon tekniker utan kan skicka ett modem till dig istället, tjänar de en slant på

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Ja precis,Har lånat ett modem jag kan logga in på (Exakt likadant som mitt). Dock fungerar det inte att logga in på mitt.Har gjort en factory reset utan resultat.

Ja, då är det troligen något strul med ditt modem. Gick lånemodemet ONLINE också? Stor skillnad att kunna komma åt sitt modem lokalt och att faktiskt ha det online. Lånemodemet ska kunna gå online i din lägenhet, om signalen är OK, även fast modemet inte står registrerat på ditt avtal hos Com Hem.

Permalänk
Avstängd

Japp det är modemet som är pajj! Ringde Comhem och bad dom ändra MAC adressen så ju kunde använda ett modem jag lånat av en polare. Nu fungerar det äntligen igen!

Dom ska skicka ett nytt modem! Fick prata med en trevlig person i supporten så jag försökte hålla god min.
Har dock varit en aning vresig då jag använder internet för att betala mina räkningar bla.
Det är så mycket som skiter sig när nätet helt plötsligt är borta!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd

Thewiruz: Comhem är ett gäng pajasar. Jag hade själv problem med hastigheten ifrån dem förra året mellan September och Januari i år. Fick ut 10-20mbit av 200mbit. Dem ljög om tekniker som skulle komma, hur dem skulle prioritera mitt fall, hur det redan var löst. Fick olika svar varje gång jag ringde (och det var ofta).

Gör dig själv en tjänst och dumpa detta skit företag, dem vet inte vad dem pysslar med.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •