Anteckningsprogram med sidor för ritplattor

Permalänk
Medlem

Anteckningsprogram med sidor för ritplattor

Hej!
Jag har testat lite olika metoder att ta anteckningar. Jag har en wacom ritplatta och skriver ofta i photoshop, kopierar ibland till evernote och tar ibland och bara sparar som jpeg. Allt har nackdelar. Vad som vore nice vore att lätt ta och göra nya pages bara med anteckningar. Måste väl finnas något sådant? För man kan väl inte smidigt göra lite olika dokument i photoshop och sen sätta ihop till pdf. Går ju spara varje sida som jpeg och sen merga till pdf men då snackar vi iaf 4-5 minuter sparande, klickande hit o dit för några slides. Bör ju finnas något smidigt system. Vår skola har såna där touchscreens som whiteboards där det finns lite enklare ritningsgrej och så trycker man bara på "ny sida" och så får man ett nytt ark. Sökte på märket och deras hemsidor och det verkar just som det bara är för touchscreens och skolkunder, hittade ingen programvara där inte.

Måste väl finnas något bra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter som att Microsoft OneNote kan vara värt att kika på. Ladda ner en testversion av Office och testa. Det låter precis som det du vill ha.

Permalänk

har du kollat Skitch eller Penultimate av samma företag som gör Evernote? Något som funkar?

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid testa ink2go, där har du möjlighet att både göra anteckningar på material på skärmen eller helt enkelt skapa nya tomma dokument/whiteboards och skriva på frihand. Finns en trialversion att ladda ner och testa.

http://ink2.eyepowergames.com/

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Skitch och penultimate är ju androidapps, jag kör win 7! Har också en tablett som funkar ok att skriva med men föredrar helt klart min wacom för känslan osv.

Onenote har jag hört bra om dock, får testa det! Ink2go kan ju kanske vara nice med.

Visa signatur