Kan jag uppgradera från W7 som jag fått genom MSDNAA?

Permalänk
Medlem

Kan jag uppgradera från W7 som jag fått genom MSDNAA?

För några år sedan (när jag pluggade) fick jag en gratis Win7-licens från MSDNAA. Nu är jag sugen på att uppgradera will W8, men kan jag verkligen uppgradera från den versionen?

Det känns nästan för bra att betala endast 279 kr för en uppgradering när jag inte betalade ett öre för nuvarande licens.

Permalänk
Avstängd

Varför inte prova? Jag har också en sådan W7 licens på en dator. Jag tror att det går utmärkt. Men man vet aldrig med MS och deras licenser.

Permalänk
Medlem

Finns det inte en risk att jag kommer sitta här med en uppgraderingslicens som inte går att använda då?

Permalänk
Medlem

Det fungerande för mig.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

Funkade för mig också.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Funkade för mig, från en Technet licens. Har förvisso en drös äkta Win XP licenser men orkade inte installera in XP först så blev att jag testade och funkade utan problem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Har både en armada av XP och Windows 7 licenser på papper...går det inte att endast knappa in den, eller det måste installeras med först?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Försökt att installera på en VM ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Jag kan upplysa alla som undrar att det gick utmärkt

Permalänk
Medlem

Hej MrMadMan,
Kan du beskriva hela processen?
Vet du/någon mm man behöver installera om sin dator framöver, ska man behöva installera den OS man uppgradera sig från först? eller får du en ny nyckel när du uppgraderar?
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gafeta:

Hej MrMadMan,
Kan du beskriva hela processen?
Vet du/någon mm man behöver installera om sin dator framöver, ska man behöva installera den OS man uppgradera sig från först? eller får du en ny nyckel när du uppgraderar?
Tack!

Jag tog den enklaste vägen och började här: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy

Körde installern och följde instruktionerna. Behövde inte bränna någon skiva eller föra över till USB. Efter reboot var jag helt plötsligt i W8. Behövde heller inte skriva i någon produktnyckel.

Tyvärr vet jag inte hur det fungerar när man installerar om, men det bör inte vara något problem.

Permalänk
Medlem

I ett läge får man frågan om man vill uppgradera direkt eller skapa en ISO, skapar man ISO'n och bränner den på skiva eller USB minne kan man sedan göra en ren installation på vilken dator som helst. Du får ett mail med produktnyckeln någon minut efter att du betalat och den behöver du vid en ren installation.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte ens aktiverat mitt windows och fungerade utmärkt!

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem

Jag har för tillfället en XP 32 bitars installerat, som jag tänkte uppgradera från. Kan man få Win 8 Pro 64bitars installerad på en 32 bitars installation?