Permalänk
Medlem

Min el / Energibolaget..

Sådär ja, har så sjukt dåligt självförtroende med i stort sett allt och har fått kämpa för att ens orka svara när skumma nummer ringer mig. Inte nog med detta utan jag har även svårt att säga nej för jag vill inte vara otrevlig..

Tecknade pga detta ett avtal innan jag fattade vad som hänt med Min El / Energibolaget för att sedan googla och BARA hitta negativ kritik mot dem.. Jag blev lovade möjligheten att säga upp avtalet inom 14 dagar dock, kommer det bli svårt eller?

Den mesta kritiken jag hittar är pga deras oseriösa säljare osv men egentligen inte något om de lurade mig på att betala mkt mer än jag redan gör eller om de faktiskt är billiga, någon med erfarenhet?

Har sån fruktansvärd ångest just nu.. Så fort jag googlade dem så fick jag en stor klump i magen för jag har aldrig blivit lurad förut, om jag nu blivit lurad.. Fan!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ring och säg upp på en gång. Kanske behöver de ha en skriftlig uppsägning eller något inom 14 dagar (om de vill vara bråkiga) så då är det bra om du är snabb på att ta reda på det.

Förutsatt att det finns bättre och billigare alternativ då.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem

Det ar nog inga problem att saga upp det. Bara ring och sag "nej tack, jag sager upp avtalet". Jag fick 101 spann insatta pa mitt konto av energibolaget efter de ringt mig sex ganger nu medan jag bott i Tjina..tackte telefonkostnaden. Men inte min forlorade nattsomn i en trahydda pa ett berg inte langt fran gransen till Myanmar.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Jag har haft energibolaget i 6år och har varken haft eller fått problem med dem...:S

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hör inte mycket bra om energibolagen/min el, jag jobbar inom branchen... Bor du i lägenhet spelar det inte speciellt stor roll vilket bolag man tar, man ska se upp för faktureringsavgifter och årsavgifter...

du har ALLTID två veckors ångerrätt, bråkar dom så ber du att få prata med kundombudsmannen eller deras reklamationsavdelning och ber dom dra åt helvette.

Skulle rekommendera att kika elskling.se eller dylikt, dom brukar ha rabatter på årsavgift samt typ 3öre/kwh, ringer du till olika bolag så är det inte säkert att kommunikatörerna du pratar med har mandat att ta bort diverse avgifter eller ören.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Gjorde som dig och tecknade ett avtal, för att sedan googla och få en klump i magen.
Fick hem brevet med information om avtalet efter ca 10 dagar. Ringde direkt och sa upp det, inga problem.

Du kan vara lugn!

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt att läsa detta, var så förbannat orolig för man har ju läst en hel del mardrömshistorier om sådana här situationer och har aldrig varit med om något själv. Ska läsa igenom all information de skickar till mig under veckan då och sen bestämma mig och hoppas på att det går lika smidigt för mig som för er andra.

Tusen tack, nu kan jag åtminstone sova gott inatt!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag har själv lite svårt för att säga nej när telefonförsäljarna ringer. Mitt tips är att du så fort du fattat att det är en försäljare så kan du säga att du inte köper grejer över telefon, fungerar oftast fortsätter dom så kan du säga hejdå och lägga på (utan att behöva känna dig otrevlig).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Uppdatering:
Fick hem brevet idag och läste igenom kostnaderna noggrant för Min-el, det kostade både mer per kWh och dessutom var månadsavgiften större än hos Eon så ville inte ha det (alla dåliga recensioner exkluderat).

Förstår faktiskt inte vad så många klagar på i sina kommentarer..

Ringde upp dem, sa att jag ville nyttja min ångerrätt och behålla avtalet jag hade just nu varpå de frågade lugnt och trevligt "Okej, vad var det du inte var nöjd med om du ursäktar mig för att jag frågar?" Så sa jag bara att avtalet jag har just nu är ett bättre avtal i just mitt fall och att jag kände mig stressad via telefon och tjejen svarade bara att "Okej, då har jag tagit bort dig nu. Du får ha en trevlig helg!"

Inga som helst problem precis som flera utav er andra skrivit tidigare. Det var förbannat skönt!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar