Permalänk

Resa till Barcelona.

Hej alla!

Nu har vi bestämt på jobbet att vi ska åka till Barcelona tors-sön i Juni. Så min fråga till er som har varit där, vad får man inte missa att se eller göra? Sen har jag en fråga till, vi tänkte gå och se lite fotboll när vi är där, hur får man tag i biljetter enklast?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har varit där på en längre tur en gång, men har inte fler tips än Wikipediasidan.

Sagrada Familia är en av världens mest kända kyrkor och på UNESCO:s världsarvslista. Klättra upp i den och se utsikt över hela staden (om det är öppet, vill säga; kyrkan är fortfarande under uppbyggnad i viss mån). La Rambla är en av världens mest kända gator. Håll väldigt god koll på era plånböcker och värdesaker — tjuvar är otroligt uppfinningsrika och erfarna på att lura av turister saker (även de turister som tycker att de är "lite smarta").

Camp Nou är en central upplevelse, men det verkar ni ju redan inställda på. Om det är inte är någon högprofilmatch så kan jag tänka mig att det inte är några problem att köpa biljetter på plats.

I övrigt så uppskattade jag naturen längs kusten utanför Barcelona ganska mycket, men det finns tillräckligt med saker i staden för att hålla sig sysselsatt under en weekend.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar ni att gå ut å festa måste ni gå till El Row:

http://www.row14.es/

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Sista ligamatchen verkar spelas 1a juni. Efter det lär dom väl få lite sommarlov Messi och gänget, vilka jag tror du tänkt se

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter: Besök kvarterskrogar men tala inte spanska. Barcelona är Kataloniens huvudstad och de flesta katalaner vill frigöra sig från Spanien. Lär er några fraser på katalanska och ni blir accepterade. Själv kan jag inte katalanska men portugisiska gick bra. Portugal har också krigat mot Spanien för att behålla sin självständighet så de är katalanernas själsfränder. Under Francos tid var det förbjudet att tala katalanska, så det är inte underligt att spanskan ogillas.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk

Tack för era svar allihopa