Permalänk
Medlem

Google ADS och URL Rewrite

Hej!

Något spökar när jag försöker lägga till reklam på en hemsida. Koden för reklamen ligger i header.php och skrivs ut i sidomenyn på alla sidor (header.php är inkluderad på alla undersidor).

Reklam visas på ex:
mindomän.se
mindomän.se/nytt
mindomän.se/om

Men inte på:
mindomän.se/kontakt
mindomän.se/hitta

Lägger jag däremot till valfri parameter i URLen fungerar det även på de två sista.

mindomän.se/hitta?page=2 visar reklam. Page är en använd variabel.
mindomän.se/hitta?sgahsgh visar reklam. sgahsgh är bara random bokstäver.

Någon som kan tänkas ha en aning om vad detta beror på?

Permalänk
Medlem

Du får nog ta och visa din kod om vi ska kunna hjälpa dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ge det lite tid så kommer annonserna att synas. Det är nämligen Google som vill spana in sidan först för att kunna ge rätt typ av reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

Du får nog ta och visa din kod om vi ska kunna hjälpa dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Kände inte att det hängde ihop med saken precis då det kvittar vad jag skriver efter URLen.

Som sagt fungerar reklamen på mindomän.se/hitta?abc men inte mindomän.se/hitta.

Det enda jag rent logiskt sett kan ha påverkat detta är med URL rewrite. PHP koden borde inte ha någon som helst effekt på detta fenomen och javascripten är ju de samma vare sig det står ?abc efter URLen eller inte.

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On

FUNGERAR PÅ FÖLJANDE
RewriteRule ^item/([0-9]*)-([^*]*)$ /item.php?id=$1&namn=$2 [L]
RewriteRule ^om$ /about.php [L]
RewriteRule ^skriv/([0-9]*)-([^*]*)$ /skriv.php?id=$1&namn=$2 [L]
RewriteRule ^nytt$ /add.php [L]

MEN INTE
RewriteRule ^kontakt$ /contact.php [L]
RewriteRule ^hitta/([^/]*)$ /hitta.php?potato=$1 [L]

Skrivet av Skogga:

Ge det lite tid så kommer annonserna att synas. Det är nämligen Google som vill spana in sidan först för att kunna ge rätt typ av reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ganska säker på att det inte är detta som är problemet. La in denna koden för flera veckor sedan och har besökt sidorna efteråt flera gånger. Som sagt fungerar det också på samma sida bara jag lägger till något efter, ex "?abc" eller "?page=2".

Exempelvis visar /kontakt ingenting fören efter man skickat iväg formuläret och ?msg=success läggs till i URLen.

Permalänk
Medlem

Gav Google inloggningen till sidan nu vilket jag missat tidigare. Med lite tur så fattar den så småningom, lustigt att den i så fall inte snappade upp alla rewrites senast.