Permalänk

HDMI kabel?

Hej, Jag ska dra en 15meters hdmi kabel från min projektor till min dator. Och tänkte då höra om jag gör det går det att koppla in hemmabio ljudet i projektorn och få ut ljudet därifrån? för annars måste jag dra en 15meters ljudkabel också (kommer styra datorn igenom teamviewer med ipad)

Sedan tänkte ja höra om min hdmi ingång är upptagen, blir det någon skillnad att köra DVI till Vga( altså vanlig DVI kabel till en adapter som går in i VGA i dator skärmen?)eller DVI adapter till VGA kabel?

Hoppas ni förstår

Tack i förhand.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur du tänkt koppla. OM du kopplar från datorn direkt till projektorn så får du ljudet i projektorn. vill du ha ljudet ngnannanstans så får du koppla dit först och sen till projektorn.

Du får nog förklara lite bättre hur du tänkt. Vad är det för projektor? Vad är det för förstärkare?

Permalänk
Medlem

har du "audio out" på projjen så funkar det.. annars får du koppla ut ljudet också från datorn.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk

Har du en förstärkare som har HDMI?
Jag kör nämligen HDMI ifrån datorn till förstärkaren som sen går vidare till projektorn.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Förstår inte hur du tänkt koppla. OM du kopplar från datorn direkt till projektorn så får du ljudet i projektorn. vill du ha ljudet ngnannanstans så får du koppla dit först och sen till projektorn.

Du får nog förklara lite bättre hur du tänkt. Vad är det för projektor? Vad är det för förstärkare?

Skrivet av Kimpur:

har du "audio out" på projjen så funkar det.. annars får du koppla ut ljudet också från datorn.

Skrivet av Phreak1986:

Har du en förstärkare som har HDMI?
Jag kör nämligen HDMI ifrån datorn till förstärkaren som sen går vidare till projektorn.

ska bara dra en helt vanlig hdmi kabel från projektorn till min dator. Och när man ska typ se film lr liknande så vill jag ju ha ljudet där och inte vid datorn?

Så då undra ja om ja måste dra ljudkabeln från hemmabion till datorn eller om det går att koppla direkt till projektorn?

Tänkte om HDMI:n drar med ljudet till projektorn så man kan köra ljudet ut från projektorn.

har en sanyo z5.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Dra datorn->hemmabion->Projektor

Ser inte ut som den projektorn har någon utgång

Permalänk
Skrivet av Hojte:

Dra datorn->hemmabion->Projektor

Ser inte ut som den projektorn har någon utgång

wka ja dra hdmi till hemma bioljudet och sedan till projektorn? eller va.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Du kopplar din hdmi kabel till din förstärkare . Sen får du välja den ingången på din förstärkare när du ska kolla från din dator . Hdmi från projektor bör du ju redan ha kopplat till din förstärkaren till förstärkarens utgång .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

wka ja dra hdmi till hemma bioljudet och sedan till projektorn? eller va.

Jag antar att du vill spela upp filer med både ljud och bild som du har på datorn.
HDMI skcikar både ljud och bild från dator till hemmabioförstärkaren.

Förstärkaren skickar ut ljudet till högtalarna och bilden till projektorn.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av WijK:

Jag antar att du vill spela upp filer med både ljud och bild som du har på datorn.
HDMI skcikar både ljud och bild från dator till hemmabioförstärkaren.

Förstärkaren skickar ut ljudet till högtalarna och bilden till projektorn.

ja har ba ett hemmabioljud som drivs från en DVD (samsung)

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Vad heter DVD-spelaren/hemmabioljudet?
Lite lättare att lösa problemet om vi vet vilka prylar du ska koppla ihop.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Aha , trodde du hade förstärkare . Men ja kolla baksidan på din dvd-spelare och se om den har några intressanta ingångar . Med lite tur finns där en extra hdmi ingång utöver där du kopplat in din projektor

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av WijK:

Vad heter DVD-spelaren/hemmabioljudet?
Lite lättare att lösa problemet om vi vet vilka prylar du ska koppla ihop.

Skrivet av MrMadMax:

Aha , trodde du hade förstärkare . Men ja kolla baksidan på din dvd-spelare och se om den har några intressanta ingångar . Med lite tur finns där en extra hdmi ingång utöver där du kopplat in din projektor

Här är mitt system http://www.samsung.com/se/consumer/tv-home-theatre/home-theat...

Och sedan får jag till upplösningarna på projektorn? Man måste ha 640x va de nu va för att hela min 104" duk ska tas upp. Och då blir det ju hel fel på dator skärmen också?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Har din projektor en HDMI kontakt? isf koppla den till (HDMI ut) på dvd-spelaren.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av WijK:

Har din projektor en HDMI kontakt? isf koppla den till (HDMI ut) på dvd-spelaren.

Hur ska jag då få bild från datorn till dvdspelarn och sedan vidare till projektorn?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Hur ska jag då få bild från datorn till dvdspelarn och sedan vidare till projektorn?

Du kopplar en hdmi kabel från datorn in till dvd'n och sen en hdmi kabel ut från dvd'n till projektorn

Permalänk
Skrivet av fax110:

Du kopplar en hdmi kabel från datorn in till dvd'n och sen en hdmi kabel ut från dvd'n till projektorn

Har bara 1 ingång.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Har bara 1 ingång.

Då blir det nog så att du får dra två sladdar, alternativt köpa ny förstärkare/projektor

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet