Permalänk

End Game, Vad tycker ni?

Ja vad tycker ni om End Game? Första tankar, bra/dåliga saker osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem

Helt ok expansion.

Banorna är kul, förutom Air Superiority som älskar att bugga sönder när man är mitt i luften och planet bara fastnar och sitter där som ett j*vla avskum..

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Skrivet av Freakwenzz:

Ja vad tycker ni om End Game? Första tankar, bra/dåliga saker osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte spelat det än, men det ser bra ut, dock så tror jag det kommer ta ett tag tills jag testar BF3 igen

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Jag vart inte särskilt imponerad av något.

Jag hade hoppats att det skulle vara mer tempo i CTF och att crossarna skulle vara lite snabbare.
Har testat alla banor utom Kiasar Railroad och favoriten är väl Operation Riverside vill jag nog påstå.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Skrivet av Freakwenzz:

Ja vad tycker ni om End Game? Första tankar, bra/dåliga saker osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra banor, roligt med CTF och crossar också! Dock tycker jag att Air Superiority var ett dåligt gamemode, det kunde ha blivit bra men för mig är det ett misslyckande.:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk

Har inte ens spelat den än, trotts att jag spelat BF3 x-antal timmar sen det släppts, inte något som har känts så intressant helt enkelt. Hade mest velat ha lite nya vapen, men det var tydligen för jobbigt att få till på de senaste expansionerna, utan istället släppte de bara ett DICE only vapen, det mest ointressanta av dem också imo.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Har inte ens spelat den än, trotts att jag spelat BF3 x-antal timmar sen det släppts, inte något som har känts så intressant helt enkelt. Hade mest velat ha lite nya vapen, men det var tydligen för jobbigt att få till på de senaste expansionerna, utan istället släppte de bara ett DICE only vapen, det mest ointressanta av dem också imo.

Vad är det för vapen då?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Har inte ens spelat end game än.. är inte typ air supiority beep beep beep 24/7? tror det komemr suga.
Det andra, meh... var inne i capture the flag i 10 min men det var ju inget temp. jag är inte mycket för små banor men tycker iallafal att capture the flag borde ha tempo?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vad är det för vapen då?

M1911 med ljuddämpare och ficklampa. Om jag inte minns fel.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

har inte testat de än men jag hoppas på CTF denna expansion. air superiority faller inte alls i min smak. men smaken är som baken! förstår dock inte hut tempot kan vara lägre på mindre banor. låter mysko

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Medlem

M1911:an med ljuddämpare och lampa är upplåsningsbart genom att utföra alla fem End game assignments.

CTF är kul om laget samarbetar, men allt för mångra är för defensiva och ligger och ska bevaka den egna flaggan istället för att anfalla fienden. Kartorna verkar bra, alltid svår att vänja sig vid nya kartor i början.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Vad är det för vapen då?

M1911 S-TAC

Finns som belöning för sista assignmentet, med både silencer och tac light, enda speciella med den är egentligen att vi inte fått ha den tidigare. Tack vet jag ljuddämpad .44 eller ljuddämpat shotgun.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Problemet med BF3 CTF är dock det samma som i alla andra spel som haft det läget; det kräver i princip ojämna lag för att det hela inte ska bli stillastående. En omgång med två ganska jämna lag kantrar rätt snabbt till defensivt spel på båda sidor och det blir mest ett meningslöst självmordsförsök att försöka ta flaggan.

Det kommer ju bli mer organiserat efterhand som folk lär sig banorna och så men jag tvivlar på att CTF verkligen kommer att bli lika bra som Conquest totalt sett. Conquest har en mer naturlig slumpmässig rotation på flaggorna även om lagen är jämna och det finns liksom alltid något att göra.

Men det är ju i alla fall alltid kul med variation!

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Har inte ens spelat den än, trotts att jag spelat BF3 x-antal timmar sen det släppts, inte något som har känts så intressant helt enkelt. Hade mest velat ha lite nya vapen, men det var tydligen för jobbigt att få till på de senaste expansionerna, utan istället släppte de bara ett DICE only vapen, det mest ointressanta av dem också imo.

Det kan nog vara så att om dom skulle släppa nya vapen så hadde dom antagligen behövt patcha skit igen, istället för att koncentrera sig på bf4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem

Att åka cross är kul. Annars så var det inget speciellt alls med banorna. Dom borde släppa gamla maps från BC2, som var sjukt roliga.

Permalänk
Medlem

suger älgpung att crossarna är sökbara med javelin.....
annars hyffsat skönt med classic CTF

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Skrivet av Freakwenzz:

Det kan nog vara så att om dom skulle släppa nya vapen så hadde dom antagligen behövt patcha skit igen, istället för att koncentrera sig på bf4.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte minnas att det behövdes speciellt mycket patchande för vapnen som kom i CQ, de har ju mest patchat vapen som funnits från början, och det enda "stora" problemet jag kan minnas med CQ vapnen var AUG + underslung smoke, vilket ändå var ett rätt litet problem. Gör de det bara ordentligt så behöver det inte bli problem, fast är kanske å andra sidan det som är problemet; Att behöva göra det ordentligt, något DICE verkar haft lite problem med gällande BF3 imo

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av etermos:

suger älgpung att crossarna är sökbara med javelin.....
annars hyffsat skönt med classic CTF

//E

Folk kommer nog sluta köra Javelin rätt snabbt eftersom det lätt blir svårt att ta ner tanks i trånga utrymmen med dom eftersom du måste låsa så förbaskat länge. Jag körde typ 3 runder och hade kul med att panga crossar men nu kör jag rpg igen för ta ner tanks känns viktigare.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Kan inte minnas att det behövdes speciellt mycket patchande för vapnen som kom i CQ, de har ju mest patchat vapen som funnits från början, och det enda "stora" problemet jag kan minnas med CQ vapnen var AUG + underslung smoke, vilket ändå var ett rätt litet problem. Gör de det bara ordentligt så behöver det inte bli problem, fast är kanske å andra sidan det som är problemet; Att behöva göra det ordentligt, något DICE verkar haft lite problem med gällande BF3 imo

Det fula med det här är att dom lovade nya vapen i End Game när premium kom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Att åka cross är kul. Annars så var det inget speciellt alls med banorna. Dom borde släppa gamla maps från BC2, som var sjukt roliga.

Agree, banorna i BFBC2 är så sjukt mycket bättre än i BF3

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Folk kommer nog sluta köra Javelin rätt snabbt eftersom det lätt blir svårt att ta ner tanks i trånga utrymmen med dom eftersom du måste låsa så förbaskat länge. Jag körde typ 3 runder och hade kul med att panga crossar men nu kör jag rpg igen för ta ner tanks känns viktigare.

Men dom kommer inte sluta använda "Guided Missile" som är så sjukt irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk

CTF är så oerhört tråkigt då det är för många som campar vid sin egen flagga. Helst med 1 ton av C4 och minor. Sen om de lyckas få en flagga så blir de ännu mer defensiva och hela laget bara campar till tiden är ute. CTF skulle kunna vara kul men just nu nej..

Permalänk
Medlem

Helt värdelöst.

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk
Medlem

Jag hade velat ha en bana som utspelas mitt i natten det ska vara riktigt mörkt och gärna i skogen, nått liknande den som var i bc2 fast ännu mörkare

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Jag hade velat ha en bana som utspelas mitt i natten det ska vara riktigt mörkt och gärna i skogen, nått liknande den som var i bc2 fast ännu mörkare

Det skulle vara något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qarez:

Helt ok expansion.

Banorna är kul, förutom Air Superiority som älskar att bugga sönder när man är mitt i luften och planet bara fastnar och sitter där som ett j*vla avskum..

Jo, men det är ju när man fastnar i "skybox-klistret" som är när man flyger för högt.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Spelade en vända igår och ärligt talat har jag tröttnat lite på BF3. Inte riktigt samma känsla som tidigare spel. Air superiority är rätt jobbigt med 64 spelare, man får vara snabb för att få ett flygplan! Men åka runt på crossen var roligt

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Jo, men det är ju när man fastnar i "skybox-klistret" som är när man flyger för högt.

Det är ju kul att flyga högt.. :<

Suger ju lite att man måste hålla sig inom en viss radie, hellre sprängs jag direkt 0_o

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem

Roligt att åka cross iaf Sen blev hela min spelupplevelse ganska mkt bättre när jag bytte mitt 7970 mot ett 680, vilken absurd skillnad i prestanda..

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lasergurka:

M1911 S-TAC

Finns som belöning för sista assignmentet, med både silencer och tac light, enda speciella med den är egentligen att vi inte fått ha den tidigare. Tack vet jag ljuddämpad .44 eller ljuddämpat shotgun.

herregud vad omanligt det är med en dämpad hagelbrakare