Hur göra outlook (fd hotmail) läsligt igen ?

Permalänk
Rekordmedlem

Hur göra outlook (fd hotmail) läsligt igen ?

MS har nu tvingat in sin nya oerhört svårlästa design på hotmail, finns det nått sätt att göra det lättläst online i webläsaren igen eller är man tvingad att köra via ett mailprogram?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

MS har nu tvingat in sin nya oerhört svårlästa design på hotmail, finns det nått sätt att göra det lättläst online i webläsaren igen eller är man tvingad att köra via ett mailprogram?

Jag tackade nej senast igår. Är det tvingande nu alltså?

Förvisso kör jag mest via Outlook, men det är irriterande med påtvingade förändringar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tror det blir svårt.

Jag använder enbart webben i yttersta nödfall där det inte finns Thunderbird och när jag behöver ha tillgång till skydrive.

Jag bryr mig inte så himla mycket om utseendet när det gäller mail. Jag vet att andra gör det.

Permalänk

Vad är svårt? Kolla mailen? Det är lika dant fast med annat utseende. Fattar inte vad folk lipar om? Samma funktioner, se det som en uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MultiMan:

Jag tackade nej senast igår. Är det tvingande nu alltså?

Förvisso kör jag mest via Outlook, men det är irriterande med påtvingade förändringar.

Det verkar så, det kom ett platt utseende där allt flyter ihop liknade sätt som i win 8 oxh det verkar inte gå att backa tillbaka till det tidigare där mailen var separerade, dessutom har de ett färgval från helvetet som gör att allt ser ut att gå i "högkontrastläge" allt blev så himla svårläst nu när de bytte och man kan själv inte byta färgsättning på annat än "ramar"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Vad är svårt? Kolla mailen? Det är lika dant fast med annat utseende. Fattar inte vad folk lipar om? Samma funktioner, se det som en uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja vad är bra med det här utseendet ? Det är en skärmdump från ie 10 så det bör ju funka som de tänkt, det kanske är ok på en telefon, men inte på dekstop.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag tackade nej senast igår. Är det tvingande nu alltså?

Förvisso kör jag mest via Outlook, men det är irriterande med påtvingade förändringar.

Mycket irriterande. Var påtvingat Outlook i förra veckan på min ena mail. Den andra är fortfarande normala användbara Hotmail.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med deras programvara Live Mail 2011. Den fungerar efter lite optimerande ganska bra. Vet dock inte vilka plattformar som stöds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja vad är bra med det här utseendet ? Det är en skärmdump från ie 10 så det bör ju funka som de tänkt, det kanske är ok på en telefon, men inte på dekstop.
http://forumbilder.se/CDLVN/outlook.png

Det ser ut så nu för tiden. Det är bara att vänja sig.

Kanske går att ändra i Firefox med lite CSS kod eller annan webb kod. Har som sagt inte satt mig in i hur det är uppbyggt. Det är bara att glömma och gå vidare. Eller så byter du helt enkelt mail provider. Själv stannar jag med hotmail eftersom jag tycker gmail är rena pesten eftersom det är google.

Permalänk

Ja kör på denna layout

Tycker det funkar bra och har inga problem att läsa mina mail

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Håll in Ctrl och scrolla med musljulet så kan du få det läsligare för dig i större upplösningar.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Fick det oxå idag.. vart ruggigt fult och irriterande. Har aldrig behövt tänka på utseendet på Hotmail men det verkar vara dags nu. Någon som kan någon annan e-post tjänst som ser bra ut? Med bra funktioner

Permalänk
Medlem

Vadå påtvingat? Är ju frivilligt att använda deras tjänster och absolut inget att grina över.
Har svårt att förstå varför ett företag inte får göra om sina tjänster och system.

Permalänk
Medlem

Har inga problem alls med outlook. Tycker det fungerar klart mycket bättre än outlook i office.

Permalänk

För min del är Outlook mycket snyggare och mert funktionellt än den förra nerbloatade Hotmailen...

Mer lätt överskådligt m.m

visserligen kör jag mest Gmail numera pga kasst spam filter i Hotmailen/outloken...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

För min del är Outlook mycket snyggare och mert funktionellt än den förra nerbloatade Hotmailen...

Mer lätt överskådligt m.m

visserligen kör jag mest Gmail numera pga kasst spam filter i Hotmailen/outloken...

Det används en lösning från Symantec. Eller näe just Symantec är ju kasst. Var ett mail för länge sedan som berättade att det används tjänster från Symantec, vilken kommer jag inte ihåg. Spam filter brukar ibland behöva lära sig vad den skall filtrera och inte filtrera. I outlook.com när du väl har lagt mailet som skräp sedan väljer du blockera så har du satt upp en restriktion så att filtret kommer ihåg ditt val. Som vanligt ibland nämner folk saker innan de ens vet hur dem fungerar.

En länk som bevisar att Symantec har Microsoft som partner.
http://www.symantec.com/partners/programs/globalstrategic/gsp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Det används en lösning från Symantec. Eller näe just Symantec är ju kasst. Var ett mail för länge sedan som berättade att det används tjänster från Symantec, vilken kommer jag inte ihåg. Spam filter brukar ibland behöva lära sig vad den skall filtrera och inte filtrera. I outlook.com när du väl har lagt mailet som skräp sedan väljer du blockera så har du satt upp en restriktion så att filtret kommer ihåg ditt val. Som vanligt ibland nämner folk saker innan de ens vet hur dem fungerar.

En länk som bevisar att Symantec har Microsoft som partner.
http://www.symantec.com/partners/programs/globalstrategic/gsp...

En Microsoft partner levererar oftast inget till Microsoft utan betyder att företaget har kunskap om Microsoft-produkter, t ex att ett antal av de anställda är certifierade eller dylikt, och därför är lämpliga att anlitas av företag som vill köpa produkter eller tjänster för Microsoft-system: http://www.microsoft.com/en-gb/business/how-to-buy/Microsoft-...

AVG, GFI och Dr Web är exempel på tre andra antivirusföretag som är Gold Certified Partners:
http://www.secureit-online.com/news/read_article.php?i=1341
http://mailgate.gfi.com/news/en/miscmsgoldcpmcert.htm
http://news.drweb.com/?i=1982&c=5&lng=en&p=0

Permalänk
Medlem

Fick nya utseendet på Hotmail, nu spelar utseendet inte nån större roll då jag inte använder kontot till nått vettigt, bara som skräppost.
Så jag tog och och avsluta kontot, behöver jag konto för skräpmail finns det alternativ som ser bättre ut.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

En Microsoft partner levererar oftast inget till Microsoft utan betyder att företaget har kunskap om Microsoft-produkter, t ex att ett antal av de anställda är certifierade eller dylikt, och därför är lämpliga att anlitas av företag som vill köpa produkter eller tjänster för Microsoft-system: http://www.microsoft.com/en-gb/business/how-to-buy/Microsoft-...

AVG, GFI och Dr Web är exempel på tre andra antivirusföretag som är Gold Certified Partners:
http://www.secureit-online.com/news/read_article.php?i=1341
http://mailgate.gfi.com/news/en/miscmsgoldcpmcert.htm

Jaha fel länk innan. Läs den här.
http://www.symantec.com/content/en/us/partners/media/sym-micr...
Står att MS använder följande teknik från Symantec:
Backup Exec
Altiris technology

Från min föregående länk står det så här på Symantec 3 viktigaste punkter för partner med MS.
"Just as Microsoft technology is heavily used at Symantec, Symantec technology is also used by Microsoft, at Microsoft."

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Jaha fel länk innan. Läs den här.
http://www.symantec.com/content/en/us/partners/media/sym-micr...
Står att MS använder följande teknik från Symantec:
Backup Exec
Altiris technology

Från min föregående länk står det så här på Symantec 3 viktigaste punkter för partner med MS.
"Just as Microsoft technology is heavily used at Symantec, Symantec technology is also used by Microsoft, at Microsoft."

Vad har Altiris-produkterna och Backup Exec för relevans när det gäller utseendet på Outlook och dess spamfilter?
Det var ju det texten du citerade handlade om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Vad har Altiris-produkterna och Backup Exec för relevans när det gäller utseendet på Outlook och dess spamfilter?
Det var ju det texten du citerade handlade om.

Om du läser några snäpp ovanför så ser du vad jag försökt svara på. Ber så mycket om ursäkt om jag spårade ur i något annat. Ville mer eller mindre bara förklara en sak till någon annan.

Det nya UI:et bryr jag mig inte så mycket om.

Kan väl säga såhär att vi kan sluta här med min offtopic diskussion och ni behöver inte svara på det.

Permalänk
Medlem

Har väl aldrig funkat bättre än det gör nu Simpelt värre tycker jag så man slipper det gamla tråkiga.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av karjix:

Har väl aldrig funkat bättre än det gör nu Simpelt värre tycker jag så man slipper det gamla tråkiga.

Fungerar gör det väl, men det är betydligt mer svårläst än det var innan, det är inte lika lätt att skilja meddelanden från varandra, dessutom är det jobbig färgsättning som inte går att åtgärda.
Och det att hela medelanderutan hoppar i sidled när man ska skriva ett mail är också irriterande och känns väldigt ologiskt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Fungerar gör det väl, men det är betydligt mer svårläst än det var innan, det är inte lika lätt att skilja meddelanden från varandra, dessutom är det jobbig färgsättning som inte går att åtgärda.
Och det att hela medelanderutan hoppar i sidled när man ska skriva ett mail är också irriterande och känns väldigt ologiskt.

Provat Windows Live Mail? Finns inbyggt i 7:an. Har själv kört med det en längre tid, och har lagt till hotmail, gmail, och jobbmail. (ca 10 olika mejladresser)
Funkar riktigt bra, och det är skönt att ha allt samlat på ett o samma ställe.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Rekordmedlem

En mailklient är ändå inte riktigt samma sak som att göra det online, men man kanske blir tvungen att köra med en, jag litar inte på gmail så det har jag mest som skräpmail, och hotmail har tidigare varit ett bra ställe att ha saker men med det nya interfacet är de inte lättanvända längre och det känns som det börjar bli dags att lämna hotmail/outlook och messenger/skype nu när MS har börjat förstöra tjänsterna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja vad är bra med det här utseendet ? Det är en skärmdump från ie 10 så det bör ju funka som de tänkt, det kanske är ok på en telefon, men inte på dekstop.
http://forumbilder.se/CDLVN/outlook.png

Det mest löjliga jag läst idag. Det är nästan identiskt med det som var innan
förutom toppen och vad är fel med det? Fattar inte hur folk kan gnälla över Outlook
när det är simplare än simpelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

För min del är Outlook mycket snyggare och mert funktionellt än den förra nerbloatade Hotmailen...

Mer lätt överskådligt m.m

visserligen kör jag mest Gmail numera pga kasst spam filter i Hotmailen/outloken...

Om något nu är bloatat så är det lätt Outlook.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Vad är svårt? Kolla mailen? Det är lika dant fast med annat utseende. Fattar inte vad folk lipar om? Samma funktioner, se det som en uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är jobbigt att bakrunden numera är vit istället för orange.

För övrig är det exat samma.

Måste vara skitsvårt att läsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Om något nu är bloatat så är det lätt Outlook.

outlook.com pratar vi om doh

Permalänk
Medlem

Menar ni att ni på allvar tyckte att Hotmail/Live Mail gränssnittet var bra?

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop