3 st 7970, går uppåt 97 grades temp

Permalänk
Medlem

Mina 2 7970 ref desing ligger och jobbar i 90 grader full belastning så anar att 97 grader inte är helt fel utan någon luftflödes förbättring. Men sätt i en 14 mm fläkt i sidoplåten till chassit som blåser in luft direkt på korten så ska tempen nog funka, det är iallfall vad jag skulle gjort

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ABEIDO:

Mina 2 7970 ref desing ligger och jobbar i 90 grader full belastning så anar att 97 grader inte är helt fel utan någon luftflödes förbättring. Men sätt i en 14 mm fläkt i sidoplåten till chassit som blåser in luft direkt på korten så ska tempen nog funka, det är iallfall vad jag skulle gjort

90 grader?

11 grader mer än vad jag uppnådde med refkylare i samma chassi som TS. Han kör för övrigt redan två fläktar som inblås från sidan enligt uppgift.

CF 7970 för BF2: PR eller är det annat som gäller numera, LP broder?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tjena lan

Som jag förstod hade han inga fläktar i sidoplåten, men vi prata om detta för ett bra tag sedan att mina kort var varmare än dina fast du körde 3 och jag två. Jag satte då in 14 mm i sidan för att få luftflöde på korten vilket gav effekt för mina kort iallfall. Dock har jag annat chassi och tror ditt/ert chassi är mer rek för luftkylning.

OT @Lan
Spelar mest Dayz samt någon udda gång world of tanks, lite Arma 3 wasteland också, dock såg jag på youtube att de ska släppa update till PR igen, blev lite sugen

Permalänk

Jag kör ett Matrix med en Antec H2O 620 på och ett DCU2 top under det, Båda klockade @1150-1200Mhz vid spelande.

Matrixet går sällan över 40 och det undre ligger strax över 50 oftast vid spelande.

Rekommenderas, en H2O 620 kostar inte mer än 450kr drygt. Dom segt att köra på flera kort, blir så många små radiatorer