Bästa SFV-check programmet som klarar mängder av data

Permalänk
Medlem

Bästa SFV-check programmet som klarar mängder av data

Har nog provat 20 program bara ikväll och jag har aldrig hittat ett dugligt sfv-check program som kan nöta igenom en mapp tex. D:\Data och i den mappen ligger det typ 200 andra mappar med respektive sfv-fil så tot. 200 sfv-filer, inget program har någonsin klarat den pressen, det närmsta jag kommit till att lyckas är cSFV, men det borde väl finnas något bättre program för att kolla stora mappar med hundratals undermappar?
Program som jag på rak hand kan utesluta som svar direkt: hkSFV, ilSFV, WinSFV, SFVChecker, ExactFile, DySFV, SFVManager, ESFVc, QuickSFV.... orkar inte tänka fram mer namn och hoppas någon kan bidra med ett vettigt program för jag håller på att bli tokig här.

MVH radimax

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk

Nu är jag inte så insatt i ämnet, men borde inte något av alla de program du testat ha ett CLI-läge? I så fall borde du kunna skriva ett batch-skript som stegar igenom alla dina mappar och filer. Rent instinktivt känns det som en enkel funktion att implementera.

Permalänk
Medlem

Har du hittat något vettigt? Håller med om att cSFV har varit det vettigaste under en längre tid men det funkar ju så kasst under win8..

Skrivet av radimax:

Har nog provat 20 program bara ikväll och jag har aldrig hittat ett dugligt sfv-check program som kan nöta igenom en mapp tex. D:\Data och i den mappen ligger det typ 200 andra mappar med respektive sfv-fil så tot. 200 sfv-filer, inget program har någonsin klarat den pressen, det närmsta jag kommit till att lyckas är cSFV, men det borde väl finnas något bättre program för att kolla stora mappar med hundratals undermappar?
Program som jag på rak hand kan utesluta som svar direkt: hkSFV, ilSFV, WinSFV, SFVChecker, ExactFile, DySFV, SFVManager, ESFVc, QuickSFV.... orkar inte tänka fram mer namn och hoppas någon kan bidra med ett vettigt program för jag håller på att bli tokig här.

MVH radimax

Permalänk
Medlem

har du testat HKsfv i kompabilitetsläge för 95/08? Tycker den funkar riktigt bra iallafall i win7, har inte stött på en enda crash och jag brukar köra igenom ganska mycket data.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Testat SFV Ninja? Funkade i alla fall med mina 554 sfv-filer i lika många undermappar, innehållande 9278 beräknade filer. Det tog en stund, kan jag tillägga.