NP900X3C på Inet - Finns det någon bättre?

Permalänk

NP900X3C på Inet - Finns det någon bättre?

http://www.inet.se/produkt/1970171/samsung-np900x3c-premiumpa...
Hittade paketet ovan
Finns det någon billigare i samma kvalite, vikt och med Windows 8?
Eller detta är ett guld köp som man skall göra?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av bompaholm:

http://www.inet.se/produkt/1970171/samsung-np900x3c-premiumpa...
Hittade paketet ovan
Finns det någon billigare i samma kvalite, vikt och med Windows 8?
Eller detta är ett guld köp som man skall göra?

Kan du ta dig till Uddevalla i helgen så kommer nog Inet ha något som toppar detta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Tyvärr blir svårt
Vad har de i Uddevalla då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bompaholm:

Tyvärr blir svårt
Vad har de i Uddevalla då?

De öppnar ny butik (Flyttar tvärs över gatan) och då har de massa specialerbjudande.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det är väl mest 1600x900 som tar emot för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av bompaholm:

http://www.inet.se/produkt/1970171/samsung-np900x3c-premiumpa...
Hittade paketet ovan
Finns det någon billigare i samma kvalite, vikt och med Windows 8?
Eller detta är ett guld köp som man skall göra?

Det är ett bra pris om du klarar dig med skärmen.
Jag personligen kommer aldrig köpa en dator igen som inte har minst 1920x1080p

Förmodar att du vet att det inte är en speldator.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Elgiganten hade ett liknande erbjudande som gick ut 1/4
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...
Samsung NP900X3D-A02SE för 7990kr, dock utan allt tillbehör som ingår i inets premiumpaket. Hade inte sett inets erbjudande innan jag beställde från elgiganten.

Hämtade ut datorn idag i varje fall, och än så länge är jag supernöjd! Stor skillnad i kvalité från tidigare laptops jag ägt. Skärmen är helt underbar och datorn känns i helhet väldigt stabil och gedigen. Sedan vet jag inte om jag har haft tur, eller om det är något man börjat göra för länge sedan. Hade läst att datorerna levereras med en Sandisk U100, vilka inte är så särskilt bra. Dock till min förvåning upptäcker jag att det är en snabbare Samsung MZMTD128HAFV-000 som följde med i mitt exemplar.

Nä jag är kanonnöjd! Även om jag inte fick ta del av alla schysta tillbehör i premiumpaketet. Kan också tycka att den svarta/gråa/blåa är aningen snyggare än silverversionen som jag tog, menmen. Nä riktigt schyst dator för pengarna!

Enda nackdelarna kan vara:
- Ingen möjlighet att uppgradera minnet
- Tråkigt om man får Sandisk U100, men såå dålig är den ändå inte.
- Aningen kort slaglängd på tangenterna. (vanesak?)

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bompaholm:

http://www.inet.se/produkt/1970171/samsung-np900x3c-premiumpa...
Hittade paketet ovan
Finns det någon billigare i samma kvalite, vikt och med Windows 8?
Eller detta är ett guld köp som man skall göra?

Står ju i annonsen att det är Windows 7 och inte 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

Elgiganten hade ett liknande erbjudande som gick ut 1/4
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...
Samsung NP900X3D-A02SE för 7990kr, dock utan allt tillbehör som ingår i inets premiumpaket. Hade inte sett inets erbjudande innan jag beställde från elgiganten.

Hämtade ut datorn idag i varje fall, och än så länge är jag supernöjd! Stor skillnad i kvalité från tidigare laptops jag ägt. Skärmen är helt underbar och datorn känns i helhet väldigt stabil och gedigen. Sedan vet jag inte om jag har haft tur, eller om det är något man börjat göra för länge sedan. Hade läst att datorerna levereras med en Sandisk U100, vilka inte är så särskilt bra. Dock till min förvåning upptäcker jag att det är en snabbare Samsung MZMTD128HAFV-000 som följde med i mitt exemplar.

Nä jag är kanonnöjd! Även om jag inte fick ta del av alla schysta tillbehör i premiumpaketet. Kan också tycka att den svarta/gråa/blåa är aningen snyggare än silverversionen som jag tog, menmen. Nä riktigt schyst dator för pengarna!

Enda nackdelarna kan vara:
- Ingen möjlighet att uppgradera minnet
- Tråkigt om man får Sandisk U100, men såå dålig är den ändå inte.
- Aningen kort slaglängd på tangenterna. (vanesak?)

Hur är touchpaden?

Permalänk
Medlem

Jag har redan en och är supernöjd.

Skulle inte tveka en sekund. Skärmen är otroligt bra och touchpadden också men det sistnämnda är väl lite upp till var o en att bestämma.
Har heller inga problem med tangenterna (skriver inte så mycket heller men inga problem alls).
Helt underbar dator för vanlig användning.

Edit: Köpte min på Elgiganten utan alla tillbehör för 8000:- under jul med Windows 8 (inte Windows 7 som hos Inet)

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag köpte x3c´n på inetkampanjen i påskas.

Klockren dator om det är den typen man letar efter. Skärmen är väldigt trevlig och mycket ljusstark. 1600x900 är perfekt på 13,3", hade upplösningen varit högre så hade jag fått ställa ner dpin i windows.

Touchpaden är bra men lite flimrig med vad som är ett knapptryck, man gör en del felmanövrar i början.
Tangentbordet är kortslagigt men distinkt.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk

Brutna förpackningar

Hej. Jag slog till på detta erbjudande men noterar att orginalplomberingen är bruten. Frågade INET om detta och de säger att de köpt in ett parti av dessa datorer som skulle levererats till ett företag eller liknande men att dealen aldrig blev av. Datorerna skall då ha packats upp och genomgått någon form av ominstallering. Vad kan detta handla om? Man vill ju att en vara ska vara oanvänd när man köper den.. Har ännu inte öppnat förpackningen hemma då det är 7 dagars öppet köp.

Permalänk
Medlem

Det är nog som du säger. Datorerna köps in och preppas för en viss kund, kunden drar sig ur och datorerna återställs.

Permalänk
Medlem

De borde ju informera om detta på produktsidan(bruten förpackning), eller?

Permalänk
Medlem

Jag slog till på en X3C för ett par veckor sedan och är supernöjd, speciellt med tanke på priset. Noterade också att originaltejpen var bruten men allt innehåll var i sin ordning.

Har en Sandisk SSD i min men har inte märkt av att den skulle vara långsam.. gjorde en ren installation av Win8 och nu startar den på 5 sekunder
Inga som helst problem med touchpaden, tycker den är riktigt skön. Enda detaljen som känns lite billig är kontakten till laddaren.

Permalänk
Medlem

Köpte en X3C från inet igår jag med. Slog på den och fick upp "Windows did not shut down properly" och alternativet att starta i Safe Mode, så någon avslutade inte återställningsjobbet ordentligt. Men efter det gick den in i den vanliga installationsrutinen och resten var som vanligt.

Den såg för övrigt helt ny ut, all skyddsplast satt kvar på datorn. Strömkontakten var lite böjd, så den passar inte perfekt i datorn. Lite irriterande, men det funkar.

Sandisken är slö som fan vid benchmarks, men det märks i praktiken bara vid kontinuerlig skrivning. Det går i alla fall att uppgradera den, vilket var anledningen till att jag köpte denna istället för Zenbooken.

C-partitionen har 57GB ledigt vid uppstart, och ungefär 55GB efter att ha lagt på alla patchar. Tar man bort återställningspartitionen får man 24GB till.

Både touchpaden och tangentbordet funkar bra. Har det varit problem tidigare så är de fixade nu.

Den är extremt tyst. När jag sitter och slösurfar eller kollar film (720p) tror jag inte ens att fläkten går igång. Och då har jag inte ens slagit på Silent Mode då CPU:n kör på lägre frekvens. Blir inte särskilt varm heller.

Kan man leva med 1600x900 är det ett bra köp.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av nscho:

Köpte en X3C från inet igår jag med. Slog på den och fick upp "Windows did not shut down properly" och alternativet att starta i Safe Mode, så någon avslutade inte återställningsjobbet ordentligt. Men efter det gick den in i den vanliga installationsrutinen och resten var som vanligt.

Den såg för övrigt helt ny ut, all skyddsplast satt kvar på datorn. Strömkontakten var lite böjd, så den passar inte perfekt i datorn. Lite irriterande, men det funkar.

Sandisken är slö som fan vid benchmarks, men det märks i praktiken bara vid kontinuerlig skrivning. Det går i alla fall att uppgradera den, vilket var anledningen till att jag köpte denna istället för Zenbooken.

C-partitionen har 57GB ledigt vid uppstart, och ungefär 55GB efter att ha lagt på alla patchar. Tar man bort återställningspartitionen får man 24GB till.

Både touchpaden och tangentbordet funkar bra. Har det varit problem tidigare så är de fixade nu.

Den är extremt tyst. När jag sitter och slösurfar eller kollar film (720p) tror jag inte ens att fläkten går igång. Och då har jag inte ens slagit på Silent Mode då CPU:n kör på lägre frekvens. Blir inte särskilt varm heller.

Kan man leva med 1600x900 är det ett bra köp.

Reklamera och få detta fixat. Detta ska man aldrig acceptera.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av nscho:

Köpte en X3C från inet igår jag med. Slog på den och fick upp "Windows did not shut down properly" och alternativet att starta i Safe Mode, så någon avslutade inte återställningsjobbet ordentligt. Men efter det gick den in i den vanliga installationsrutinen och resten var som vanligt.

Den såg för övrigt helt ny ut, all skyddsplast satt kvar på datorn. Strömkontakten var lite böjd, så den passar inte perfekt i datorn. Lite irriterande, men det funkar.

Sandisken är slö som fan vid benchmarks, men det märks i praktiken bara vid kontinuerlig skrivning. Det går i alla fall att uppgradera den, vilket var anledningen till att jag köpte denna istället för Zenbooken.

C-partitionen har 57GB ledigt vid uppstart, och ungefär 55GB efter att ha lagt på alla patchar. Tar man bort återställningspartitionen får man 24GB till.

Både touchpaden och tangentbordet funkar bra. Har det varit problem tidigare så är de fixade nu.

Den är extremt tyst. När jag sitter och slösurfar eller kollar film (720p) tror jag inte ens att fläkten går igång. Och då har jag inte ens slagit på Silent Mode då CPU:n kör på lägre frekvens. Blir inte särskilt varm heller.

Kan man leva med 1600x900 är det ett bra köp.

Byt ut din strömkontakt. Du kan ju liksom inte komma 3 månader senare när datorn brunnit upp och säga att du fick en sne strömkontakt men struntade i att lämna in den för den funkade ju tillfället.

Då finns det en chans att dom säger att du får skylla dig själv. Vilket inte vore så skojj med en helt ny dator..

Permalänk

hur ändrar man mellan batteri-spar och prestandamode när man inte är nätansluten? Windows standardprofiler energischema eller har samsung något eget man bör använda?

Jag har endast 48 minuter (21%) kvar, det låter ju som att den renderar bilder i bakgrunden eller något. Den känns inte så rapp heller.

Visa signatur

tihi