Permalänk
Medlem

White tangerine

White tangerine

Efter en del uppdateringar i min nya burk har jag nu beslutat mig för att starta en projektlogg för detta, här kommer jag att presentera mina idéer och tankar för att få feedback.

Dessutom kommer jag att försöka skriva en recension av mina komponenter samt tillbehören (ex. sleeve, chassin).

Tanken med denna logg är att försöka få en dator som accepteras hemma av min sambo men endå faller mig i smaken, har vissa idéer på ett scratchbygge (detta kommer att presenteras framöver).

Nuvarande setup
CPU - Intel i7 3770K
GPU - ASUS 7970 DCII Top
Minnen - Corsair Vengance 16GB
Mobo - Asus Maximus V Gene

Komponenterna kyls med
H100i på denna sitter det 2 x 120mm cougar vortex
i övrig sitter det 3 x 140mm Cougar vorterx

Övriga prylar i datorn
Diskar - Ocz Vertex 4, Ocz vertex 2 E

Alla dessa saker får sin juice av mitt AX 850 som fått fortsätta kräma watts i flertalet datorer. Grymt agg!

Framtida planer, [X] -klart, [/] -under planering, [ ] -icke genomförbart
Sleeva PSU - [X]
Sleeva om 24-pinnen - [X][/] (quickfix med att bara dra om vissa)
Custom WC loop - [/]
Modda chassi för att anpassas efter WC loop - [/]
Bygga eget chassi - [/] dock bara i idéstadiet
Klocka skiten ur både CPU och GPU (dock stablit) -[/] Väntar på bättre kylningsförmåga

Kan även nu stolt presentera min första riktiga sammarbetspartner.

sleeve!se

Andreas på sleeva.se är grym som bistått med snabba leveranser och gott godis.

Hans sleeve håller enligt mig grym standard, hade dock oturen i början att få en testbatch av SATA-kablarna men Andreas skickade med svart också så mina planer om orange SATA gick i stöpet. Mycket trial and errors men till slut fick jag det resultat jag ville uppnå detta gjorde dessutom att jag fick äran att få mina bilder publicerade på sleeva.se's startsida.

Sleeven håller tätt runt kablarna, denna sleeve är flätad med 3 trådar precis som MDPC-X och är väldigt lättjobbad.

This is it for now, mer text och bilder kommer vart eftersom jag uppdaterar något och att förutsättningarna tillåter (Blir pappa inom 2 veckor).

White tangerine

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

jag tycker det här är ett bra bygge! riktigt fint! bra kabeldragning! vore snygg om du sleevade eller köpte förlängare med så hade det fått en riktig bra touch på det hela!:) 4p!

Permalänk
Medlem

R4:an såg nästa lite stor ut med ett mATX moderkort, också väldigt bra kabeldragning från vad jag kan se.

Pappaledighet ? Ska man gratulera dig ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

jag tycker det här är ett bra bygge! riktigt fint! bra kabeldragning! vore snygg om du sleevade eller köpte förlängare med så hade det fått en riktig bra touch på det hela!:) 4p!

Tackar, jo sleeve ska in så fort tiden räcker till, som redan nämt.

Skrivet av JohanFalk:

R4:an såg nästa lite stor ut med ett mATX moderkort, också väldigt bra kabeldragning från vad jag kan se.

Pappaledighet ? Ska man gratulera dig ?

Jo det vart lite litet med ett mATX, tänkte mig inte för, men fick kortet till ett väldigt bra pris, enda nackdelen att jag inte får plats med CF i framtiden utan att byta kort.

Jo gratulera får man självklart göra

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk

Snyggt! 4P

Hatar att leka språkpolis.. Men under bild 4 så står det "Gillar R4 gentemot R2, grymt med sdd på baksidan" SSD stavas det.. tror det va ett slarvfel.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Snyggt! 4P

Hatar att leka språkpolis.. Men under bild 4 så står det "Gillar R4 gentemot R2, grymt med sdd på baksidan" SSD stavas det.. tror det va ett slarvfel.

Slarvfel it is

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

ser väldigt snyggt/stilrent ut, gillar att det är rött och svart Om du behöver tips på fläktar så finns det AF120/SP120 Corsair fläktar är väldigt tysta enligt mig

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampee:

ser väldigt snyggt/stilrent ut, gillar att det är rött och svart Om du behöver tips på fläktar så finns det AF120/SP120 Corsair fläktar är väldigt tysta enligt mig

Tackar, funderar på Cougar vortex 120mm till H100i samt 140mm till chassit

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk

5/5 för den extremt snygga sista bilden!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Avstängd

Bra komponenter, kul med lite mer vita chassin. Vit är hett, vita brudar också (blonda).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Bra komponenter, kul med lite mer vita chassin. Vit är hett, vita brudar också (blonda).

Ha, kan inte mer än instämma, såg att tanten hamnade i bakgrunden på en av bildera, ska kirra nya bättre bilder när systemkameran är i min ägo igen (utlånad)

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Avstängd

Lulz, jag såg inte det från början, men nu när du nämner det så haha.

Permalänk
Medlem

grymt fint!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5 3,4ghz Ivy Bridge Unlocked
MB: Asus P8Z77 - M - Ivy Bridge GPU: GeForce GTX 670 2GB DirectCUI
RAM: Corsair Vengeance 4x4GB RAM LP SSD: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm PSU: Corsair TX 650W Modulärt

Permalänk
Medlem

under 5,25' platserna finns det en platta till hårddiskburarna, den går att skruva bort så du vet!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5 3,4ghz Ivy Bridge Unlocked
MB: Asus P8Z77 - M - Ivy Bridge GPU: GeForce GTX 670 2GB DirectCUI
RAM: Corsair Vengeance 4x4GB RAM LP SSD: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm PSU: Corsair TX 650W Modulärt

Permalänk
Medlem
Skrivet av clicc:

grymt fint!

Tackar

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av clicc:

under 5,25' platserna finns det en platta till hårddiskburarna, den går att skruva bort så du vet!

Svårt att komma åt. Men om du har tips på hur jag enkelt kan få bort den får du gärna berätta

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelroom:

Svårt att komma åt. Men om du har tips på hur jag enkelt kan få bort den får du gärna berätta

jag stoppade bara in en skruvmejsel och tog bort den

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5 3,4ghz Ivy Bridge Unlocked
MB: Asus P8Z77 - M - Ivy Bridge GPU: GeForce GTX 670 2GB DirectCUI
RAM: Corsair Vengeance 4x4GB RAM LP SSD: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm PSU: Corsair TX 650W Modulärt

Permalänk
Medlem

Du fick till fläktarna riktigt bra! Tumme upp!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Du fick till fläktarna riktigt bra! Tumme upp!

Tackar, härligt att höra då det e din sleeve.

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Blir nog till att dra om 24-pinnen då jag inte är helt säker på färgschemat längre. Dessutom funderar jag starkt på en custom vatten loop så e någon intresserad av en H100i så hojta till

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)