Vad kallas det jag behöver göra? junction point eller symbolic links, länka ihop 2 mappar till 1

Permalänk
Medlem

Vad kallas det jag behöver göra? junction point eller symbolic links, länka ihop 2 mappar till 1

Hej!
Viste inte hur jag skulle formulera titlen så det fick duga.
Jag är på jakt efter programtipps som kan hjälpa mig göra det jag velat göra länge.
Jag har flera diskar i mitt system och jag filmar mycket med min hd-kamera så jag har semesterfilmer på flera olika diskar, problemet är att jag har gjort backupper av flera filmer så nu har jag dubletter här och där på olika diskar så jag undrar om man kan "länka" ihop 2 eller fler mappar till en och samma mapp?
Tex.
D:\Video <-- där är själva första disken som vi kan kalla den
E:\Video <-- där har vi mer videoklipp, jag vill då att allt som finns i mappen "Video" på E:\ ska synas i D:\Video så att alla filmer hamnar i en och samma mapp, då kan jag äntligen radera dubletterna.
Sedan har vi F:\Video där jag har fler video's, kan man bygga på med flera mappar? Så E och F:\Video, då räcker det att gå in på D:\Video så är alla filer från dom 2 mapparna där också.

Ursäkta rörigt inlägg men någon kunnig vet jag att det finns här på forumet.

MVH

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Vet inte vilket operativ du kör, men om det är Win7 kan du använda libraries.