Permalänk
Medlem

Röd för köp av ny spelrigg!

Hej!

Jag skulle behöva lite råd för ett kommande bygge av en ny spelrigg. Budgeten är ca 10 000 kr och det är prestanda per krona som räknas. Har vid valet av nätaggregat tagit höjd för möjlig kommande uppgradering genom köp av ytterligare ett kort. Kan även nämna att skärm, tangentbord, mus, högtalare och hörlurar finns sedan tidigare.

Finns det några förslDet jag söker nu är råd avseende förbättringar på inköpslistan nedan? Något som saknas eller något som bör bytas ut? Riggen ska ej klockas som det ser ut nu, men om så ska göras i framtiden så kommer såklart en annan kylare köpas in!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3365703/prestanda-per-krona-...

Är mycket tacksam för svar!

Permalänk

Allt ser bra ut men du behöver inte Windows då? Brukar hända att man glömmer och så spricker budgeten helt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av vitamin:

Hej!

Jag skulle behöva lite råd för ett kommande bygge av en ny spelrigg. Budgeten är ca 10 000 kr och det är prestanda per krona som räknas. Har vid valet av nätaggregat tagit höjd för möjlig kommande uppgradering genom köp av ytterligare ett kort. Kan även nämna att skärm, tangentbord, mus, högtalare och hörlurar finns sedan tidigare.

Finns det några förslDet jag söker nu är råd avseende förbättringar på inköpslistan nedan? Något som saknas eller något som bör bytas ut? Riggen ska ej klockas som det ser ut nu, men om så ska göras i framtiden så kommer såklart en annan kylare köpas in!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3365703/prestanda-per-krona-...

Är mycket tacksam för svar!

Prestanda per krona:
ska du inte överklocka så välj 3450 eller en AMD 8320.
AMD 7950 har bra mycket högre prestanda per krona än det 670 du har valt.
Finns på Komplett för 2300kr.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin