Permalänk

Nån som har Nokia 620?

Köpte en Nokia Lumia 620 till flickvännen, men tycker att ljudet är uselt. Riktigt otrevligt att snacka med folk, och ett bakgrundsbrus uppstår alltid när högtalarna är på och spelar upp nåt ljud.

Upplever du samma sak?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Jag och min flickvän har varsin 620 men vi upplever ljudet som bra i dessa. Är väldigt nöjda med våra exemplar.

/Andreas

Permalänk
Skrivet av woofes:

Jag och min flickvän har varsin 620 men vi upplever ljudet som bra i dessa. Är väldigt nöjda med våra exemplar.

/Andreas

Tack för svaret. Skulle jag kunna besvära dig med att testa en specifik sms-signal som finns inbyggt för att se om det brusar en stund efter ljudet klingat av?

Inställningar > Ringsignaler+ljud > Nytt sms eller snabbmeddelande > Nokia calendar

Volym runt 20.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Du har helt rätt, brusandet finns hos mig också en stund efter att signalen har slutat. Verkar brusa på fler av de olika signalerna..

Permalänk
Skrivet av woofes:

Du har helt rätt, brusandet finns hos mig också en stund efter att signalen har slutat. Verkar brusa på fler av de olika signalerna..

Ok, då kanske det är själva inspelningarna som är dåliga.

Men du tycker ändå det låter bra och behagligt när du pratar med någon i telefon?

Det uppstod ett annat litet problem i ett par dagar. Kameran slutade fungera. Tryckte man på knappen så bläddrade den som om den skulle öppna kamera-appen, men sedan återgick den direkt till hemmenyn igen. Problemet kvarstod till och med efter en fabriksåterställning, men gick över efter ett par dagar - varför vet jag ej. Inget du råkat ut för?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Tycker allt att den fungerar helt ok att prata i och ingen jag pratat med har klagat på att jag hörts konstigt heller, tycker man hör bra vad den andra säger osv osv. Men jag kanske inte är så kräsen av mig

Har inte upplevt något problem med kameran ännu, en helt annan sak är att mitt alarm slutade fungera vilket resulterade att jag vaknade lite senare en morgon. Det löstes genom en omstart av mobilen.

Permalänk
Medlem

Ang bakgrundsbruset så lider de flesta smartphones av detta då de spelar upp ljud. Det är inte inspelningen som innehåller brus, utan bruset uppstår då telefonen har igång högtalarförstärkaren.

Gäller det som du kallar urusla ljudet högtalarna eller hörluren som man lägger mot örat då man pratar i telefon?