Missnöjd med tidsåtgången vid utbyte av Windowsskiva hos CDON
Ärenden - nr XX###X#X##
Fråga 2013-02-02 16:51
Hej, jag fick hem Microsoft Windows 8 Swe (64-bit OEM) - ord.nr: ######## - igår och öppnade skivan för första gången ur sin obrutna förpackning idag.
Till mitt stora förtret upptäcker jag då att det dels är ett fingeravtryck på skivan och dels en repa! Detta är alltså en helt ny skiva och den var plomberad ordentligt.
Vad gör vi åt detta? Att ha betalat 800.00 Kr för en skiva som är repig och uppenbart fingrad på känns inte så roligt... Återkom snarast!
Svar 2013-02-06 20:39
Hej,
Vi frågade vår produktansvarige och han behöver veta om koden du blev given fungerade?
Fråga 2013-02-07 10:10
Ja, det visade sig att koden fungerade men jag tycker ändå att skivan skall levereras i nyskick.
Jag vill få varan utbytt mot en som inte är repig från fabrik och som inte heller innehar fingeravtryck på läsytan.
Alternativt kan jag tänka mig att behålla den jag fått mot att halva köpesumman återförs till mitt konto.
Fråga 2013-02-13 14:30
Nå...?
Svar 2013-02-14 13:13
Hej,
Vi beklagar att ditt ärende tagit tid att behandla.
Så länge produktnyckeln fungerar så kan vi inte hjälpa dig med detta då kostnaden avser licensen för denna. Om du önskar få skivan utbytt ber vi dig kontakta Microsofts support så de kan hjälpa dig med detta, vi har dessvärre inga lösa skivor att ersätta dig med.
Fråga 2013-02-14 16:28
Koden fungerade inte tillsammans med den repiga skivan utan med en annan skiva vilken jag tidigare handlat av er. Jag föreslår att ni löser detta omgående.
Svar 2013-02-15 10:50
Hej,
Vi kan kontakta Microsoft för att åtgärda detta åt dig men det kommer att ta tid, vi kan istället kompensera dig med en rabattkod på 100kr då du har en tidigare skiva som fungerar. Är detta önskvärt?
Fråga 2013-02-15 11:51
Var just i kontakt med Microsoft och de säger att skivan skall returneras till er för att få den utbytt, oavsett om produktnyckeln fungerar eller ej. Det är ni som har sålt en trasig skiva och det är ni som skall returnera den till Microsoft.
Alltså, jag vidhåller att antingen vill jag ha tillbaka halva köpekostnaden på mitt konto eller få skivan utbytt enligt de instruktioner Microsofts tekniska support anger.
Fråga 2013-02-15 12:38
Talade med er via chat och fick då i uppgift att få något slags ärendenummer utav Microsoft vilket de inte gav mig. Däremot fick jag ett interaktionsnummer: ######-######-##
Jag ser fram emot att få detta ärende avklarat omgående genom att erhålla en ny skiva. Jag kan fortfarande tänka mig halva köpesumman istället för en ny produkt, men det är upp till er.
Svar 2013-02-15 17:12
Hej,
Vi kommer att kontakta Microsoft snarast för att ordna detta åt dig. Vi återkommer så fort vi får svar.
Svar 2013-02-19 12:51
Hej,
Vänligen återkom med följande information:
Your Certificate of Authenticity (COA) label should either be located on your PC, or on the CD media. Your COA number will be validated to ensure your originally purchased software is genuine software. The COA number can be located on the COA label, below the product key and under a bar code. Example of format is: 11111-111-111-111
Microsoft kräver detta innan de kan skicka ut en ny skiva.
Fråga 2013-02-19 14:31
#####-###-###-###
Svar 2013-02-20 07:52
Hej,
Tack för att du återkom med denna information.
Vi är nu i slutskedet för en beställnings av en ersättningsskiva. Microsoft har dock bett oss att meddela dig att det kan ta tid att få fram samt skicka ersättningsmedia för Windows 8 då det fortfarande är så pass nytt och vi vill bekräfta att du är medveten om att det kan dröja några veckor.
Om denna väntan är för lång kan vi istället kompensera dig med en rabattkod på 100kr för ditt nästa köp. Återkom med ditt beslut så genomför vi detta snarast.
Fråga 2013-02-20 09:29
Det duger inte med 100 kronor i ersättning för en produkt för 800 kr...
Svar 2013-02-20 10:09
Hej,
Vi kan dessvärre inte erbjuda dig bättre kompensation då kostnaden avser licensen och inte skivan, vi föreslår detta då du redan har en annan skiva som fyller denna funktion och det är då den snabbaste lösningen. Om detta inte är acceptabelt kommer vi gå vidare med beställningen men noterar då att detta kan dröja som Microsoft har meddelat oss.
Återkom med ditt beslut så genomför vi detta snarast.
Fråga 2013-02-20 10:18
Men fixa den där jävla skivan nu istället...
Svar 2013-03-14 10:50
Hej,
Vi beklagar att ditt ärende har tagit tid att behandla, då Windows 8 är så pass nytt har det tagit längre tid än vanligt för Microsoft att ta emot vår beställning av ersättningsskiva. De har nu bekräftat att den kommer att skickas snarast och vi återkommer med mer information när detta är på väg till dig.
Fråga 2013-03-27 22:46
1,5 månader senare har det fortfarande inte hänt ett dugg... Bra service mina vänner, verkligen...
Svar 2013-04-02 08:00
Hej,
Vi beklagar att behöva meddela att trots det vi tidigare angav så har Microsoft inte möjlighet att skicka en ersättningsskiva till oss för detta, vi beklagar det och föreslår som tidigare att du laddar ner en digital version från Microsofts sida istället och bränner det på en skiva.
Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 100 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Koden gäller ej för digitala produkter eller produkter som levereras av vår samarbetspartner Tretti.se
Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB