Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Får väl ta och posta en till "fastkörning" (var bara att slita ner skidan) från förra veckan.

http://i.imgur.com/xq2Rj.jpg

Äh, inte så farligt ju

Angående min skoter så har jag kollat tändstift och tändhattar, verkar inte vara fel där. Det går bra att köra så länge man fiskör, t.ex i nedförsbacke eller andra tillfällen då man är lätt på gasen. Dock så fort man trycker på rejält med gas så brölar den ner sig. Verkar dock gå bra när den är kall, hann köra nästan en kilometer senast jag körde innan den började. Kan tillägga att precis innan det började så låg jag i 70-80 knyck delvis på rullen i uppförsbacke utan problem. När jag kom upp på krönet så släppte jag på gasen lite och sedan när jag gasade igen så brölade den ner sig och höll på så resten av färden.
Får den för mycket bensin tro?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tjuvluft?
Haha, för övrigt så är inte våren långt borta här nere i Göteborg. 14-15 grader idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Tjuvluft?

Hur vet jag om det är det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Hur vet jag om det är det?

Är det tätt mellan förgasare och insug?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Är det tätt mellan förgasare och insug?

Ingen aning, kan ta en titt på det nästa gång jag är i fjälls.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jaha, idag gick han bara på en cylinder... Hann köra upp på fjället någon kilometer och då gick han endast på en cylinder. Ena tändstiftet var kolsvart och dyngblött så jag provade med ett nytt men samma sak. Fick fisköra hem på en cylinder...

Skulle ta en tur med farsans Switchback istället, men då vägrar variatorn slå till så den planen fick man skrota också... Aja, skotrarna gick bra igår iaf, toppade 145km/h i en dal uppe på fjället

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av nmc:

Är det tätt mellan förgasare och insug?

Skrivet av Kalium:

Jaha, idag gick han bara på en cylinder... Hann köra upp på fjället någon kilometer och då gick han endast på en cylinder. Ena tändstiftet var kolsvart och dyngblött så jag provade med ett nytt men samma sak. Fick fisköra hem på en cylinder...

Skulle ta en tur med farsans Switchback istället, men då vägrar variatorn slå till så den planen fick man skrota också... Aja, skotrarna gick bra igår iaf, toppade 145km/h i en dal uppe på fjället

nån som vet hur jag kan få min Lynx Rave RE 600 E-tec å gå lättare på rullen? får inte upp den klockan 12 på plan mark, men min bror som har en ski-doo MXZ X-RS 600 E-tec går hur lätt som helst upp. kan det vara för att han har mindre drev?
* är det svårt att byta drev?
*hur många kuggar borde jag gå ner?

eller har ni andra tips på hur den ska resa lättare?

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90