Siberia v2 med dålig mick

Permalänk

Siberia v2 med dålig mick

Hej!

Köpte ett Steelseries Siberia v2 i onsdags och upptäckte den följande dagen att micken brusade och mickvolymen ökade och sjönk utan att jag gjorde något. Jag köpte headsetet med analoga kontakter och har hört att många tycker usb-headset fungerar bättre.

Har ni några tips på hur jag kan lösa mitt problem?

Permalänk
Medlem

Reklamation

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk

Så du tror att det är problem med just mitt exemplar?

Permalänk
Medlem

Jag skulle reklamera.
På mitt egna Siberia V2 pajade micen efter ca 4 månader. Enda anledningen till att jag köpte det headsetet va att jag älskade mitt V1 som hade pajat efter 5 års trogen tjänst.

Permalänk

Att micken brusar eller höjs kan ju bero på olika saker. Micken brusar kan ju t.ex. vara mikrofonboost AGC som är inställt
Att volymen höjs låter som du har ställt in att "sykpe justerar automatiskt inställningar " vilket inte rekommenderas.

Det du bör testa är att kolla om micken höjs i andra program eller windows t.ex. och inte bara i sykpe.

Reklamation är ju självklart om det är så att själva hårdvaran inte fungerar

Visa signatur

[Case: Fractal Designe R5] [CPU: Intel Core i7 6700k 4.7ghz] [MB: Asus Z170 Deluxe] [RAM: 16GB DDR4 Corsair Dominator Pro][PSU: Fractal Design 1000W Newton] [GPU: ASUS ROG GeForce GTX 1080 OC] [SSD: Samsung 850 500GB][Monitor: Samsung32D850T, Asus MG279Q] [Keyboard:Logitech G19][Mouse: Xtrfy M3][Headpohnes: Sennheiser HD650]

Permalänk

Micken på siberia är rätt kass orginal, så inte säkert att det går på garantin.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Skrivet av LeoCarlsson:

Micken på siberia är rätt kass orginal, så inte säkert att det går på garantin.

Kom igen nu...lägg ner elitist attityden. Mikrofonen ska fungera väl och har fungerat väl sedan jag började använda siberia headsets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Kom igen nu...lägg ner elitist attityden. Mikrofonen ska fungera väl och har fungerat väl sedan jag började använda siberia headsets.

Fast nu är det så också att jag också har samma headset där micken gick sönder ganska snabbt, ca 2 månader vid vanlig användning och att micken under den tiden gav dåligt ljud in. Men själva lurarna är det inget fel på och den sitter bra.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Fast nu är det så också att jag också har samma headset där micken gick sönder ganska snabbt, ca 2 månader vid vanlig användning och att micken under den tiden gav dåligt ljud in. Men själva lurarna är det inget fel på och den sitter bra.

Jag håller med, lurarna är rätt bra för priset, men även för mig började micen ganska tidigt att spöka.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Jag har en zalman-mygga för 60 spänn istället för inbyggd mic.

Nu har ett par beyerdynamics-lurar, så det är ett måste, men hann använda myggan ett par månader till mina Siberia. Tycker generellt att inbyggda mikrofoner inte verkar hålla måttet, så fick tipset om att skaffa en extern som man man fäster i hörlurssladden med ett clips.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.