Microsoft ändrar sina DRM regler

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Till er som faktiskt tror på att era klagomål var anledningen till att Microsoft ändrade sig... Tänk igen!
Visst hördes ni men det som faktiskt fick Microsoft att meddela ändringar var att Sony helt enkelt hade hela marknaden i sin hand genom att utnyttja det faktum att Microsoft ställde krav som Sony inte ansedde sig behöva ställa.

Pengar är det enda som faktiskt påverkar, ni kunde lugnt säga till Microsoft att ni helt enkelt inte ville köpa XBone då PS4 var billigare och ställde färre krav på konsumenten. Att skapa femhundraelva trådar om det där ni står och stampar i golvet har NOLL effekt och hade både XBone och PS4 gått på samma linje med samma krav hade det inte funnits mycket att tala om alls.
Då hade båda haft samma problem och valet hade stått mellan "the lesser of two evils".

Med detta sagt betyder inte det att Microsoft är tvugna att uppfylla denna linjen. Dom kan ändra sig i sista stund och dom kan också ändra kraven efter att alla köpt sina XBones. Precis som Sony kan ändra sig lite hur dom vill också.
Med andra ord, läs avtalsvillkoren. Står det att Ms/Sony har rätten att lägga till, ta bort och/eller ändra sitt avtal så kan dom göra det utan att ni kan säga ett jota om det. (Mer än att klaga och stampa på diverse forum då)

nej
nej
nej

allt du skrivit är rent jävla skitsnack

MS har påverkats av alla som klagar för att alla som klagar inte kommer köpa xboned och har påverkat andra att inte köpa xboned

avtalsvillkor är inte starkare än konsumentlag och lag trumfar avtalsvillkor

gör om gör rätt!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

nej
nej
nej

allt du skrivit är rent jävla skitsnack

MS har påverkats av alla som klagar för att alla som klagar inte kommer köpa xboned och har påverkat andra att inte köpa xboned

avtalsvillkor är inte starkare än konsumentlag och lag trumfar avtalsvillkor

gör om gör rätt!!!!

Om alla som klagar inte skulle köpt XBone så undrar jag varför dom klagade till att börja med då dom redan bestämt sig i så fall. Eller var det så att dom faktiskt ville köpa XBone och trodde att klaga var det enda sättet för dom att påverka?
Eller var det helt enkelt så att väldigt få vågade sig på att förhandsboka XBone under rådande omständigheter, vilket ledde till att Microsoft såg ett problem med sin marknadsföring och kände sig tvingade att göra något?
Inte för att den vokala minoriteten gapade utan för att majoriteten inte röstade med det som faktiskt räknas för M$... Pengar!

Och lokala lagar ändrar inte något alls, om Microsoft eller Sony säger "Nu gör vi såhär istället" så kan inte slutkonsumenten göra ett jota.

Om du nyttjar nudeln lite, så kommer du nog också fram till rätt svar. Eller så fortsätter du på samma linje och... aa... jag vet inte vad faktiskt.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130620/efter-tvarvandning...
Efter tvärvändningen – Xbone går om PS4 i förhandsbokningar

För er som fortfarande tror att folk inte varit rejält arga på DRM valen så borde nog försäljnings siffrorna visa detta lite mer nu.

Det bevisar det som många hävdat otaliga gånger. Konsumenten har makten. Finner konsumenten produkten inte värd en investering, inte till belåtenhet eller undermålig i förhållande till pris så kommer dem klaga eller inte köpa. Då är det upp till producenten att fixa problemet och göra produkten attraktiv.

Det här förblir en sanning för alla marknader och har det senaste året för Microsofts del besannats om och om igen på gott och ont. Vart detta slutar långsiktigt återstår att se. Jag är i alla fall glad att man kommer få fortsätta med HALO-serien nu. Kraven som XBOX ONE hade från början gjorde en riktigt omotiverad på att köpa konsollen och sen får dem som vill gråta alla tårar de kan, de förändrar inte läget.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Family sharing verkar inte ha varit mer än ett tidsbegränsat demo.
1 person köper spelet, 9st får testa det i en timme innan det låses och de måste betala för att få fortsätta.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=598291

Permalänk
Medlem

Hahaha blir bara bättre och bättre, Family Plan my ASS. Aja trevligt att de har ändrat på sig dock, hoppas bara de som försöker få tillbaka sitt galna DRM skydd igen tar sig i kragen och tänker efter. Tänka sig, gick inte ens låna spel till familjen. Vist spela på samma konsol men det vart ju typ allt.

De som inte känner till "crazy buttocks on a train" eller så kallat CBOT så är han en person som har läkt det mesta på neograf och har så got som aldrig fel. På grund av sin krypterande text är till stor del på att han inte vill avslöja vem han är. Han skrev även innan EU att DRM skyddet är värre en de hade annonserat. Vilket nu värkar dyka upp mer info på.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Hahaha blir bara bättre och bättre, Family Plan my ASS. Aja trevligt att de har ändrat på sig dock, hoppas bara de som försöker få tillbaka sitt galna DRM skydd igen tar sig i kragen och tänker efter. Tänka sig, gick inte ens låna spel till familjen. Vist spela på samma konsol men det vart ju typ allt.

De som inte känner till "crazy buttocks on a train" eller så kallat CBOT så är han en person som har läkt det mesta på neograf och har så got som aldrig fel. På grund av sin krypterande text är till stor del på att han inte vill avslöja vem han är. Han skrev även innan EU att DRM skyddet är värre en de hade annonserat. Vilket nu värkar dyka upp mer info på.

Jo han har haft fel . Men haft rätt eller varit tillräckligt nära så många gånger att han inte blivit bannad på typ 10 år och det är lätt att blibannad på NeoGaf.

Han kan få fel pga att han får fel information eller att saker och beslut ändras efter han fått informationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag är inte så intresserad av vad andra har för uppkoppling eller inte. Jag har alltid uppkoppling, överallt. Som jag sa tidigare, om andra inte klarar av att hämta några bytes var 24:e timme från internet så kunde de klara sig med en annan konsol tycker jag. PS4 exempelvis. Inget illa menat men för mig var den förra policyn mycket trevligare.

På min PS3 idag måste jag springa fram och tillbaks för att byta skiva vid spelbyte, inte för att jag är lat men det känns precis som när man bytte NES-kasetter när man var 7-8 år gammal på 80-talet.

"Xbox One team to users: We wanted to make it awesome, but apparently you wanted a PS4 with an Xbox logo on it. Enjoy."

Du kan ju välja att köpa spelen i deras butik Då slipper du skivan. Det jag tyckte var bra att dom släppte det där tramset med 24 timmars kollen. Bara titta på vilken katastrof simcity blev.

Dom kunde ha behållit om dom velat, att man kan dela spelet med 10 andra. Men dom orkade väll inte att fixa kod för det och tiden är väll för kort till släpp datum. Kommer säkert en patch som fixar det (du verkar i alla fall lita på ms gör rätt), så kommer säkert tillbaks.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Håller med! Familjedelningen och att slippa skivorna vägde ju lätt upp 24h kollen. Både alla jag spelare med och min konsoll är ju ändå alltid uppkopplad så familjedelningen lät som en grymmt bra funktion. För att inte tala om att alltid ha skivan i boxen och alltid behöva att byta skiva när man ska spela ett annat spel. Det hade vart väldigt skönt att slippa skivorna efter att man har installerat spelet, speciellt då dvdläsaren låter som ett reaplan

Såg denna bilden på FZ, och det verkar ju stämma ganska bra haha!
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/p480x4...

Jag var väldigt kritisk mot deras gamla system, men nu vill jag ha det gamla med DRM och Family Sharing.

Men det är inte bara för att jag vill klaga. Jag, liksom väldigt många, kände inte till Family Sharings funktioner. Inte heller förstod vi att man kunde logga in på sitt konto hos någon annan och spela vilket av sina spel man vill.

Ärligt talat går min kritik nu återigen till Microsoft. Men det är för att dem har varit skitkassa på att förklara funktionerna man får med deras gamla policy. Jag trodde DRM var till för att hindra piratkopierare genom att "straffa" alla. Det var det som irriterade mig rejält.
Jag, som jag sa innan, är prenumererad på både IGN och Machinima på Youtube. Jag såg Microsofts pre-E3 och E3. De bara nämnde kort om dessa funktioner. De gick aldrig in på det. Just det får mig att tro att det hela var riggat.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Jag var väldigt kritisk mot deras gamla system, men nu vill jag ha det gamla med DRM och Family Sharing.

Men det är inte bara för att jag vill klaga. Jag, liksom väldigt många, kände inte till Family Sharings funktioner. Inte heller förstod vi att man kunde logga in på sitt konto hos någon annan och spela vilket av sina spel man vill.

Ärligt talat går min kritik nu återigen till Microsoft. Men det är för att dem har varit skitkassa på att förklara funktionerna man får med deras gamla policy. Jag trodde DRM var till för att hindra piratkopierare genom att "straffa" alla. Det var det som irriterade mig rejält.
Jag, som jag sa innan, är prenumererad på både IGN och Machinima på Youtube. Jag såg Microsofts pre-E3 och E3. De bara nämnde kort om dessa funktioner. De gick aldrig in på det. Just det får mig att tro att det hela var riggat.

Som det ryktats nu så har de överdrivit sharing rejält och det verkar bara ha varit en begränsad version av Sonys trial av spel där man kan spela hela spelet i en timme men sen måste köpa spelet om man vill fortsätta det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

WOT!?

Den kompakta skivan-skivan kom väl ändå under senare delen av 80-talet?

Jag köpte min första CD 1982, möjligen tidigt 1983, och givetvis tog tekniken rätt många år att ta fram, en riktigt stor bedrift om man ser till när det gjordes. Första artiklarna i specialpressen tror jag kom 1977-78, kanske redan 1976.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Som det ryktats nu så har de överdrivit sharing rejält och det verkar bara ha varit en begränsad version av Sonys trial av spel där man kan spela hela spelet i en timme men sen måste köpa spelet om man vill fortsätta det.

Har du länk?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Har du länk?

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=598291

Permalänk

Är intressant att se klagomålen från andra sidan nu när microsoft ändrat alla sina drm krav.
Men känns som många är naiva till hur eventuellt family sharing skulle fungera. Anledningen till att folk blev besvikna på xb-one var ju för att dom fyllde konsolen till bredden med meningslösa drm krav och dom tog bort alla materiella rättigheter vi konsumenter hade till spelen vi köpte.

En av orsakerna var enligt microsoft att speltillverkarna ville minska försäljningen av begagnade spel som dom inte får någon ersättning ifrån, och stimulera intresset att köpa nya spel, fysiska och digitala.
Men med så många regler och rättigheter dom ändrade bara för att kunna kontrollera spelen vi köper och hur vi spelar dom till den graden att vi inte kan låna ut eller sälja vidare fysiska spel som du köpt, hur kan man ens tro att man skulle få låna ut spelet man köper till 10 kompisar i hela världen via internet utan restriktioner? Det är ju raka motsatsen till vad dom ville uppnå med dessa förändringar.
Den senaste nyheten om att man bara fick spela fulla spelet 1 timme innan man fick betala för spelet låter mycket mer sannorlikt och mer i linje av resten av vad microsoft presenterade med xb-one.

Så vad säger man till att dom gått tillbaka till samma drm regler man hade till xbox360. Bra för konsumenterna, och lyckat för alla dom som klagade, som visade att konsumenter kan rösta med sin plånbok. Det var troligtvis dåliga preorder siffror som gjorde att microsoft till slut ändrade detta.

Men i min åsikt ska microsoft inte ha något beröm för att dom gjorde detta. Dom har redan visat vad deras syfte med nästa generation var, och det var att ta bort alla konsumenträttigheter vi hade tidigare och vad vi skulle få i utbyte för att dom tog dessa rättigheter ifrån oss var feta lögner. Obegränsad kraft från molnet, visar sig vara saker sin dedikerade servrar och "drivatars". Möjligheten att dela ditt spelbibliotek visar sig vara tidsbegränsade demos precis som redan finns på ps3 med ps+, förutsatt att det senaste nyheterna stämmer.
Microsoft PR svar till dom som ville ha möjligheten att spela singleplayer spel offline var att löpa en xbox 360, ett stort fuck you till alla som bor i länder med dåligt internet. Och fokus på tv, tv, tv, tv och fantasy footballl.

Microsoft visar gång på gång med xb-one att dom inte har någon som helst ide av en majoritet av konsumenterna vill ha och enda anledningen till att dom ändrar sig nu är för att dom såg att dom skulle förlora pengar på att fortsätta med budskapet dom hade. Men vad säger att dom inte ändrar sig igen när folk väl köpt konsolen? Som sagt, dom har redan visat att dom inte har någon koll på vad konsumenterna vill ha och kör mer än gärna över folks konsumenträttigheter för att tjäna mer pengar.

I en värld där ps4 kommer finnas som både är billigare och på pappret starkare och erbjuder likvärdiga tjänster och mer, så måste man vara sjukt intresserade av dom få exklusiva titlar microsoft har (halo och forza) för att ens överväga något dom har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Har du länk?

Ryktet var antagligen inte sant. https://twitter.com/notwen/status/348092374842474497

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Som det ryktats nu så har de överdrivit sharing rejält och det verkar bara ha varit en begränsad version av Sonys trial av spel där man kan spela hela spelet i en timme men sen måste köpa spelet om man vill fortsätta det.

Du har delvis rätt. Om man går hem till en kompis, loggar in på sitt Xbox Live konto och tankar hem ett spel till hans konsoll så att ni kan spela tillsammans i hans soffa. Sedan när du loggar ut och går hem kan han fortfarande spela detta spel i ca 1timme innan spelet blir låst och han måste köpa spelet för att fortsätta.

Detta exempel gäller för folk som INTE är med i familjesharing

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/aarongreenberg/statuses/34791120205737984... Förhoppningsvis så kommer Family Share och liknande funktioner tillbaka i framtiden.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av MrGangBanger:

https://twitter.com/aarongreenberg/statuses/34791120205737984... Förhoppningsvis så kommer Family Share och liknande funktioner tillbaka i framtiden.

Jag skulle inte tro på ett ord microsoft säger ärligt talat. Dom höll på i 1 vecka efter e3 och försvarade allt som pressen kritiserade och sa att dom inte skulle ändra något med xb-one för dom var nöjda med vad dom gjort. Sa även att dom inte kunde ta bort drm funktionerna i konsolen för att hela systemet är byggt runt detta och att det inte skulle gå. Och veckan efter så ändrar dom allt, vilket ska tydligen lösas med en mjukvaru patch dag 1.

http://gimmegimmegames.com/2013/06/microsoft-ps4-wont-make-us...

Samma sak med cloud funktionerna som ska göra xb-one 4 gånger starkare än vad den är utan "the cloud" vilket också är en massa skitsnack. För det utvecklare säger dom kan göra med det dom fått av microsoft är saker som tex dedikerade servrar och liknande.

Microsoft verkar tro kunderna är okunniga och behandlar dom som idioter genom att säga en massa buzzwords som "infinite power of the cloud" och prata om hur många miljoner transistors det är i konsolen istället för att säga vad som faktiskt är sanning. Detta gäller givetvis inte bara dom, men detta var en tråd om microsoft och dess regler så.

Permalänk
Medlem

Vad Microsoft borde göra, är att introducera två separata licensmodeller. Download som fungerar precis som den första modellen, det känns helt okej att man behöver göra en och annan check-in i ett sådant system, speciellt om de kommer att behålla family share och liknande.

Sedan så är det ju bara att behålla disc based games till de som tycker om det. Fast då kommer man få kravet på sig att ha skivan i trayen, man kan inte låna ut det elektroniskt etc.

Jag tror att Microsoft har sneglat en del på Steam och trott att de kunnat göra sitt egna likadana ekosystem. De glömde dock att det är omöjligt med ett hypokritiskt community som förlåter allt i Steam för att Valve är snälla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag tror att Microsoft har sneglat en del på Steam och trott att de kunnat göra sitt egna likadana ekosystem. De glömde dock att det är omöjligt med ett hypokritiskt community som förlåter allt i Steam för att Valve är snälla.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du nu med ett "hypokritist" community? (Du menar för övrigt skenheligt va)
Visst har Steam vissa problem och visst kanske vissa förbiser dessa problemen då dom uppstår men jag har inte sett något som liknar vad du beskriver. Dom som klagar är dom som inte kan vänta 5 minuter när Steam krånglar men den stora massan väntar bara och efter att problemen är lösta brukar dom inte återuppstå.
Sedan att vissa spel har problem med Steam för att dom inte vet vad dom sysslar med är en annan femma och kan inte åläggas Steam. Tjänsten som sig fungerar i snitt lika bra som vilken privat internetuppkoppling som helst. Dvs, minst 99.9% av tiden.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Vad Microsoft borde göra, är att introducera två separata licensmodeller. Download som fungerar precis som den första modellen, det känns helt okej att man behöver göra en och annan check-in i ett sådant system, speciellt om de kommer att behålla family share och liknande.

Sedan så är det ju bara att behålla disc based games till de som tycker om det. Fast då kommer man få kravet på sig att ha skivan i trayen, man kan inte låna ut det elektroniskt etc.

Jag tror att Microsoft har sneglat en del på Steam och trott att de kunnat göra sitt egna likadana ekosystem. De glömde dock att det är omöjligt med ett hypokritiskt community som förlåter allt i Steam för att Valve är snälla.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte när i processen dom kovände. Men antagligen var det omöjligt att fixa koden i tid för lanch. Så den kanske kommer tillbaks i en framtida patch. Men vad jag hörde så var den inte så lyckad häller. Max en timmes spelande tydligen (om rycket stämmer).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Jag hittade det här på Twitter:

"En högljudd minoritet av idioter (och journalister) har förstört innovationer med Xbox One":

http://microsoft-news.com/a-vocal-minority-of-idiots-journali...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Konfirmerat av Microsoft

http://news.xbox.com/2013/06/update

No more always online requirement
The console no longer has to check in every 24 hours
All game discs will work on Xbox One as they do on Xbox 360
Authentication is no longer necessary
An Internet connection is only required when initially setting up the console
All downloaded games will function the same when online or offline
No additional restrictions on trading games or loaning discs
Region locks have been dropped

Allt det här låter ju jättebra, kan man tycka. MEN:
"Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray."

Slut på delning av spel digitalt med 10 familjemedlemmar med verkar det som.

CD-skivan uppfanns på 1970-talet, så jävla bra det känns att behöva använda optiskt media ÅR 2013

Microsoft satsade på den digitala framtiden, alla jävla bakåtsträvare gjorde att man gick tillbaks till 70 och 80-talet när vi inte hade något utbrett internet. TRAGISKT ATT NI GAV MED ER MICROSOFT

Vänta här nu... Skyller du på konsumenterna att Microsoft tvingar en att ha skivan i konsolen?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet inte när i processen dom kovände. Men antagligen var det omöjligt att fixa koden i tid för lanch. Så den kanske kommer tillbaks i en framtida patch. Men vad jag hörde så var den inte så lyckad häller. Max en timmes spelande tydligen (om rycket stämmer).

1 timme stämmer enbart för folk som INTE är med i familjeplanen, dvs folk som du gått hem till och tankat hem dina spel till deras konsoll för att lira med dom och sedan loggat ut och gått hem. Din kompis kan spela dom spelen i 1 timme efter att du loggat ut på din profil och sedan måste han köpa spelen för att spela vidare

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

"There was no time limit, it was as we described."

-Aaron Greenberg

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag kan i alla fall nu ta med mig skivan med Forza5 till polarn och spela hemma hos honom. Det och i mina ögon roligare exklusiva spel får mig att köpa Xbox i år.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Jag kan i alla fall nu ta med mig skivan med Forza5 till polarn och spela hemma hos honom. Det och i mina ögon roligare exklusiva spel får mig att köpa Xbox i år.

Innan slapp du ta med dig skivan och helt enkelt spela spelet medans det tankas hem

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Innan slapp du ta med dig skivan och helt enkelt spela spelet medans det tankas hem

har de sagt att man kan spela spel innan de tankats klart?

iaf så går det ändå fortare att köra från skiva, och man kan spela om nätet ligger nere

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

har de sagt att man kan spela spel innan de tankats klart?

iaf så går det ändå fortare att köra från skiva, och man kan spela om nätet ligger nere

Ja man kan spela medans spelet laddas hem. Detta har varit känt sedan maj

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Så underbart. Här kan man skriva på för att få Microsoft att ändra sig och ta tillbaks deras DRM-policy. Eftersom att den var bättre.

http://news.cnet.com/8301-10797_3-57593192-235/petition-seeks...

http://www.change.org/petitions/microsoft-give-us-back-the-xb...

"This was to be the future of entertainment. A new wave of gaming where you could buy games digitally, then trade, share or sell those digital licenses. Essentially, it was Steam for Xbox. But consumers were uninformed, and railed against it, and it was taken away because Sony took advantage of consumers' uncertainty."

11824 supporters, 3176 till behövs.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så underbart. Här kan man skriva på för att få Microsoft att ändra sig och ta tillbaks deras DRM-policy. Eftersom att den var bättre.

http://news.cnet.com/8301-10797_3-57593192-235/petition-seeks...

"This was to be the future of entertainment. A new wave of gaming where you could buy games digitally, then trade, share or sell those digital licenses. Essentially, it was Steam for Xbox. But consumers were uninformed, and railed against it, and it was taken away because Sony took advantage of consumers' uncertainty."

Felet är MS. dom kunde fixa det dom tog bort, utan DRM ska komma tillbaks i nuvarande form i alla fall. Vore rent ut sagt pinsamt om den kom tillbaks, ingen tjänar på det.

Det är helt enkelt så att dom blir tvungna att skriva om kod och det hinner dom väll inte med till släpp (om ens dom fixar det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar