Telia e-faktura, hur går det till?

Permalänk

Telia e-faktura, hur går det till?

Hejsan!

Jag har precis "anmält" mig för Telia e-faktura, då jag är trött på att behöva betala extra mycket pengar varje månad bara för att få en faktura hemskickad. Hur som helst, hur lång tid tar det innan det blir någonting av e-fakturan? Jag har anmält mig två gången om men ingen sorts bekräftelse har dykt upp – så det verkar inte vara något automatiserat system.

Dessutom, kommer man att få någon sorts notifiering när en ny e-faktura inkommer? Att få ett mail varje gång vore perfekt, men jag har inte läst någonting om att det ska vara på det viset. Enligt vad jag har läst får man själv logga in på sin internetbank lite då och då för att kolla ifall man har fått någon ny e-faktura...

Tack på förhand!

Permalänk
Vive la liberté!

Fakturan kommer automatiskt i Internetbanken när det är dags att betala, vanligtvis varje kvartal

Permalänk
Medlem

Jag har swedbank, där kan man i inställningarna välja att få notifikation via epost eller sms när man får in nya fakturor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Hejsan!

Jag har precis "anmält" mig för Telia e-faktura, då jag är trött på att behöva betala extra mycket pengar varje månad bara för att få en faktura hemskickad. Hur som helst, hur lång tid tar det innan det blir någonting av e-fakturan? Jag har anmält mig två gången om men ingen sorts bekräftelse har dykt upp – så det verkar inte vara något automatiserat system.

Dessutom, kommer man att få någon sorts notifiering när en ny e-faktura inkommer? Att få ett mail varje gång vore perfekt, men jag har inte läst någonting om att det ska vara på det viset. Enligt vad jag har läst får man själv logga in på sin internetbank lite då och då för att kolla ifall man har fått någon ny e-faktura...

Tack på förhand!

Jag brukar få ett sms från telia om att jag har fått en e-faktura. Tror det går att ställa in på "mina sidor" på telia.se.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Enligt vad jag har läst får man själv logga in på sin internetbank lite då och då för att kolla ifall man har fått någon ny e-faktura...

Du loggar ju (troligtvis) in varje månad och betalar räkningar. Då ser du ju om du har några fakturor.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm