Vilka Golv högtalare + förstärkare?

Permalänk

JA!

Du får kolla vilka kablar du ska ha, du ser på baksidan vad som går in var.

Sen rekommenderar jag M-audio pro-kortet, många har det och det fungerar bra när det fungerar och då slipper du obehagliga övveraskningar.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk

Röra till det lite... Du behöver bara en kabel till sub

Om du kopplar med 2 kablar till sub och sedan monitorerna i sub så använder du filtret i subben. Detta är ett bra alternativ men om du inte vill använda delningen i sub eller om set inte finns delning i subben så är det intressant att göra det i ljudkortet. (förutsatt att ljudkortet har sub ut som 400 kortet)
Då kopplar du både monitorer och sub direkt i kortet och om man vill kan man köra sub med endast en kabel och mono.

Vilket som blir bäst får du testa dig fram till men jag vet inte hur subben delar monitorerna neråt. Det är inte alltid så variabelt som subbens delning uppåt. Men det finns väl i någon manual.

Permalänk
Medlem

ok. tackar för tipset Annorssan

läst runt lite nu på nätet och hittat att man kan lura subben med en y-kabel. Kan du förklara mera hur det går till?

Och sen så är jag inte säker på vilken output på C400 som är sub ut. kan du förklara det också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

ok. tackar för tipset Annorssan

läst runt lite nu på nätet och hittat att man kan lura subben med en y-kabel. Kan du förklara mera hur det går till?

Och sen så är jag inte säker på vilken output på C400 som är sub ut. kan du förklara det också?

Räcker att du kör med vanlig mono-sladd,y -kabel kan du ha om du har två subbar.
Vilken som är subout får du väl ställa in i mjukvaran som följer med,du ser ju när du få hem grejerna.

Permalänk

Där är fyra balanserade line out 1 och 2 är de som normalt används som vänster höger. 3 och 4 kan antingen spegla de 2 första eller så kan man sätta dem att ha konstant utnivå medan 1 o 2 är volymreglerade. Konfar man dem som sub ut så blir det antingen en monokanal eller vänster plus höger. Y kabel används om man vill skicka samma signal till sub som toppar. Det är helt onödigt här då du har dubbla utgångar och vill ha delning. 2 subbar konfar du med en kopplad till utgång 3 och en till 4.
Exakt hur det ser ut inne i drivern vet jag inte då jag bara har använt andra M-audio kort utan sub feature.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

typ spela högt o så=)

Permalänk
Medlem

Har köpt in ett par Dali 104 och sitter nu med problemet att få detta att samverka med min nya Panasonic Plasma som jag kopplat till laptop via HDMI. Är det någon AV Reciever jag behöver för att enklast lösa detta, har hört det ska vara det? Och vilka kablar?

Tittade efter tutorial i första inlägget men hittade ingenting och känner mig clueless kring var jag ska börja leta.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av LotiX:

Har köpt in ett par Dali 104 och sitter nu med problemet att få detta att samverka med min nya Panasonic Plasma som jag kopplat till laptop via HDMI. Är det någon AV Reciever jag behöver för att enklast lösa detta, har hört det ska vara det? Och vilka kablar?

Tittade efter tutorial i första inlägget men hittade ingenting och känner mig clueless kring var jag ska börja leta.

Man brukar koppla via hembioförstärkaren och inte direkt om man vill köra ljudet via hdmi, annars måste du ha delar som stödjer arc och köra ljudet via tvn.
Laptop > receiver >tv är normalkopplingen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man brukar koppla via hembioförstärkaren och inte direkt om man vill köra ljudet via hdmi, annars måste du ha delar som stödjer arc och köra ljudet via tvn.
Laptop > receiver >tv är normalkopplingen.

Vill inget specifikt men har en HDMI-kabel så jag tänkte att jag jobbar med vad jag har.

Vill helt enkelt få mina högtalare, TV och laptop att samverka på ett enkelt vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LotiX:

Vill inget specifikt men har en HDMI-kabel så jag tänkte att jag jobbar med vad jag har.

Vill helt enkelt få mina högtalare, TV och laptop att samverka på ett enkelt vis.

Yamaha rx-v671 verkar vara prisvärt och lämpligt men de verkar svåra att hitta i Sverige, någon som vet hur man skulle kunna gå tillväga?