Permalänk
Medlem

Data virus

Vilken skydd är den bästa för virus i daton?

Permalänk
Medlem

Endast ett antivirus ska användas på datorn. Sedan vilket spelar mindre roll. Frågar du en person får du ett svar och frågar du en annan ett annat. Gjorde en sökning åt dig, så har du flera trådar där folk skriver vad de de tycker.
http://www.sweclockers.com/forum/search.php?searchid=3323786

Permalänk
Medlem

Kör du Windows så har Techradar sammanställt en lista efter diverse tester. Alla program är gratis eller bantade gratis-versioner. Avast är i topp och är också vad jag skulle rekommendera. Lätt att installera, ligger i bakrunden och äter inte upp alla resurser.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på Kaspersky eller NOD32

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Kaspersky Internet Security.
Eller valfritt gratis antivirus + Comodo Internet Secirty (gratisversionen)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av csholmq:

Kör du Windows så har Techradar sammanställt en lista efter diverse tester. Alla program är gratis eller bantade gratis-versioner. Avast är i topp och är också vad jag skulle rekommendera. Lätt att installera, ligger i bakrunden och äter inte upp alla resurser.

Det tråkiga med avast är dock alla popups om erbjudanden, att den har uppdaterat sig osv. Flyter det på tycker jag antiviruset ska vara tyst.

edit: Såklart kan man inaktivera det, men man måste leta upp vad man ska inaktivera och det vet jag av erfarenhet att folk inte orkar eller har kunskap till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det tråkiga med avast är dock alla popups om erbjudanden, att den har uppdaterat sig osv. Flyter det på tycker jag antiviruset ska vara tyst.

Så är det om man ska ha gratis saker

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RAJ:

Vilken skydd är den bästa för virus i daton?

Om du har windows 8 så kör med det inbyggda annars rekommenderar jag avast

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Du råkar inte mena datorvirus?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Du råkar inte mena datorvirus?

Han kan också ha menat ett virus som består av data, alltså ettor och nollar, dvs alla virus som finns på datorer, men det är väll kanske inte det han menade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Du råkar inte mena datorvirus?

Jag tror att han menar datavirus. Ett virus består av data, och angriper, samlar och korrumperar i största allmänhet data. Kan du berätta varför det är fel att kalla det datavirus, när det egentligen är betydligt mer rätt och logiskt än datorvirus?

(Och med detta ville jag säga: Förstår man vad som menas är det inte OK att agera stavnings/grammatikpolis. Det är meningslöst, just don't.)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.