Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Tjena, Då förstår jag

Jag Vågar visst skära i chassit, Vi har bara inte kommit dit ännu

Tänkte graveringen också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Widholm:

Tänkte graveringen också

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, Det var så du tänkte

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Varför kör du ett matx moderkort i ett chassi som stöd för ett XL-atx moderkort?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Skrivet av AltUnderCtrl:

Varför kör du ett matx moderkort i ett chassi som stöd för ett XL-atx moderkort?

Körde Matx, just för att det finns större val att välja till näste projekt Visst låter dumt, men är värt den skillnaden

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Äntligen är jag tillbaka och denna gång med min nya sponsor Sleeva.se

Sleeva.se går in och sponsrar detta projekt med

25 meter Grön Sleeve
25 meter Svart Sleeve
2 meter Grön SATA Sleeve
100 Svarta Heat shrinks
samt lite kablar för att göra det snygg och ordentligt.
Och Lamptron Modding kit.

Jag får tyvärr säga att det blev en liten uppdatering ikväll, men nästa blir större, kände mig sjuk och jag fick verkligen inte ut Pinsen på 24 pinnarna etx, om någon kunde hjälpa mig genom en liten guide så skulle det vara sjukt snäll, Tack!

Innan vi börjar skulle jag vilja be er om en tjänst, allt är skrivet i engelska,tyvärr:/

Join this brand new Facebook group that helps people all around with computer related things.

The function about the page is that i think that the whole PC community would be better if we all worked together, like a family

I wrote this on Facebook "Hi, First i wanted to say i don't want to make people split from each other, So i wanted to ask you guys what you think?

Here's the idea, As i can see many modders or PC builder are in different types of groups and it's looks like it's addressed to the end of the PC modders/Builders, So if we somehow could make each other to one big "family" instead of "small" families?

I can't see anything negative, this is a great idea?

We make for an example a Facebook group, there every people can join, and post their questions,Mods, and other Computer related things? One of the best things is that we could help each other and learn each other special things, And also the more famous modders could help the smaller ones, with tips and tricks and so on, So please tell me what you think?

And if you have any questions, just ask

Comment below if you are in!

WE STAND UNITED TOGETHER"

Dold text

så nu tycker jag att vi börjar med lite bilder!

Ett paket till mig?, Det var ju det bästa

Let the rest of the pics talk about them self don't we?

Det är allt för denna gång och vi ses snart igen, med nya utmaningar och nya hopp men ni får inte glömma att gilla denna Facebook sida och glöm inte bort att joina denna grupp!

tack för stödet!

Mvh,
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Äcklig men snygg färg på sleeven. Blev lite sugen på att testa.

Permalänk
Skrivet av Widholm:

Äcklig men snygg färg på sleeven. Blev lite sugen på att testa.

Äcklig är den inte, men skitsnygg, var ganska svårt att få den exakta färgen på bild, men lyckades med det ändå

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Trevligt! Riktigt bra med sleeven.

Känns lite oklart med en Facebook sida dock, vad är fel med Overclockers.net och deras FB sida om man nu vill hålla sig till FB? Vad jag vet så hittar du de flesta moddare där.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Skrivet av Willekillen:

Trevligt! Riktigt bra med sleeven.

Känns lite oklart med en Facebook sida dock, vad är fel med Overclockers.net och deras FB sida om man nu vill hålla sig till FB? Vad jag vet så hittar du de flesta moddare där.

Tack!

Angående Facebooksidan så är det ju bättre för alla om alla moddare finns där? Blir jag bara enklare att hitta folket? Och om intresset finns så kommer vi göra en hemsida

Så joina du också

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Äcklig är den inte, men skitsnygg, var ganska svårt att få den exakta färgen på bild, men lyckades med det ändå

Håller med, aldrig sett sleeve i den färgen tidigare, men satan vad snyggt det var! Detta bygge följs, det ska bli roligt att se resultatet!

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Skrivet av KentaSås:

Håller med, aldrig sett sleeve i den färgen tidigare, men satan vad snyggt det var! Detta bygge följs, det ska bli roligt att se resultatet!

Tackar, Roligt att du visar intresse

Uppskattas till tusen!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Tack!

Angående Facebooksidan så är det ju bättre för alla om alla moddare finns där? Blir jag bara enklare att hitta folket? Och om intresset finns så kommer vi göra en hemsida

Så joina du också

Alla moddare finns ju redan samlade på Overclockers? En till facebooksida skulle ju bara dela upp dem ytterligare.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Skrivet av Willekillen:

Alla moddare finns ju redan samlade på Overclockers? En till facebooksida skulle ju bara dela upp dem ytterligare.

Nejdå? Finns ju moddare överhela världen?

Blir ju bättre om de "nya" får prata med de rutinerade

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Nejdå? Finns ju moddare överhela världen?

Blir ju bättre om de "nya" får prata med de rutinerade

Syftar på att i stortsett alla moddare redan är samlade på overclockers.net, så onödigt att splittra upp dem mer

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Skrivet av Willekillen:

Syftar på att i stortsett alla moddare redan är samlade på overclockers.net, så onödigt att splittra upp dem mer

Förstår hur du tänker:)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Snyggt jobbat! Men varför är Facebookgruppen en sluten grupp och inte öppen?

Permalänk
Medlem

Kollade på din inköpslista, varför köpte du vattenkylningen hos Inet? Det blir billigare om du köper från Coolerkit.se! Du får massvis med andra grejor som fläkt, 24pin ATX Bridge Tool och kylpasta osv för samma pris typ!
Ex, http://www.coolerkit.se/shop/xspc-raystorm-750-1815p.html . Samt så får du behållaren och pumpen i samma så det blir lite smidigare ^.^

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Skrivet av asdfghjklöä:

Snyggt jobbat! Men varför är Facebookgruppen en sluten grupp och inte öppen?

Jo vi som har gjort den tycker att den är bättre på många sätt:)
Blir enklare om vi bara är EN stor grup istället för FLERA små grupper

Skrivet av wipen96:

Kollade på din inköpslista, varför köpte du vattenkylningen hos Inet? Det blir billigare om du köper från Coolerkit.se! Du får massvis med andra grejor som fläkt, 24pin ATX Bridge Tool och kylpasta osv för samma pris typ!
Ex, http://www.coolerkit.se/shop/xspc-raystorm-750-1815p.html . Samt så får du behållaren och pumpen i samma så det blir lite smidigare ^.^

Blev ingen riktig vattenkylning, vilket var dumt gjort, då jag kom på nu att jag har råd med det

Och till alla som undrar vad som har hänt med bygget, så har jag bara varit borta i en vecka i Turkiet

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Hej igen, nu är jag tillbaka från Turkiet, och jag börjar bli klar med sleevingen, några enstaka kablar som är kvar,Så det finns inte så mycket om att skriva egentligen, visar er några bilder, snart börjar projektet gå mot sitt slut, cirka 25% kvar, med det är nog dessa som gör det mesta

Medans jag satt och sleeva så tänkte jag efter om det inte vore bättre om jag skriver korta meningar, fast med fler och och bättre kvalité på bilderna...

så jag tänkte pröva på det en gång, och sedan får ni säga vad ni tycker

Skulle vilja tacka Sleeva.se eller SoulNut som han heter här
Tack för den grymt bra sleevingen du har sponsrat mig med!

*applåd*

https://www.facebook.com/NJBMods

https://www.facebook.com/groups/131572223716146/

Med vänlig hälsning,
NJB Mods aka Nils Julius Byrkjeland

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Bra färgval
Här kommer lite konstruktiv kritik.
Använd inte blixt när du tar dina bilder
Till nästa gång borde du dock tänka på att stretcha sleeven mer, som du ser så ser man i genom sleeven och den blir tjockare i slutet, du sparar också massor sleeve av att göra så

Ang. FB sidan så har vi redan tillräckligt imo
E22, west coast modding, swemods, swerigs, east coast modding, monster modZ bara för att nämna några
Overclock.net samlar många och bit-tech lika så

sen får alla självklart ha egna mål o.s.v så tror du det funkar så kör på, citerar dig snabbt

"Blir ju bättre om de "nya" får prata med de rutinerade"

Detta stämmer, men det borde isåfall vara de rutinerade som skapar grupperna, de med kött på benen
Inget illa menat men än så länge hör du nog inte till de rutinerade, knappt jag heller

Fortsätt så ska du se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Bra jobbat! Bra färgval
Här kommer lite konstruktiv kritik.
Använd inte blixt när du tar dina bilder
Till nästa gång borde du dock tänka på att stretcha sleeven mer, som du ser så ser man i genom sleeven och den blir tjockare i slutet, du sparar också massor sleeve av att göra så

Ang. FB sidan så har vi redan tillräckligt imo
E22, west coast modding, swemods, swerigs, east coast modding, monster modZ bara för att nämna några
Overclock.net samlar många och bit-tech lika så

sen får alla självklart ha egna mål o.s.v så tror du det funkar så kör på, citerar dig snabbt

"Blir ju bättre om de "nya" får prata med de rutinerade"

Detta stämmer, men det borde isåfall vara de rutinerade som skapar grupperna, de med kött på benen
Inget illa menat men än så länge hör du nog inte till de rutinerade, knappt jag heller

Fortsätt så ska du se

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, och återigen tack

Angående blixten så vet jag inte riktigt hur jag ska göra, Finns ju massa olika knappar man kan välja mellan, men får ta reda det på något sätt

stretcha sleeven, ska jag försöka bli bättre på tills nästa projekt

FB sidan är bara en början:) Men det skulle hjälpa om de rutinerade också ville vara med

Tack för kritiken, Uppskattas till tusen

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Vilken kamera använder du? En systemkamera?
Ska göra en guide här snart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Vilken kamera använder du? En systemkamera?
Ska göra en guide här snart

Skickades från m.sweclockers.com

Harn en Canon E0S eller EO5 1000D

Grymt

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Häftigt! Det är det första bygget med "min" gröna sleeve som jag sett här på sweclockers

Om du fotar utan en direkt ljuskälla så slipper du det där blänket och får ett lite mer matt resultat som iSw3de nämnde. Dock kan du behöva ett stativ för att låta kameran släppa in mer ljus på egen hand. En bra metod kan vara att låta själva området runt chassit vara relativt ljus utan att rikta något ljus mot just sleeven.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Skrivet av Soulnut:

Häftigt! Det är det första bygget med "min" gröna sleeve som jag sett här på sweclockers

Om du fotar utan en direkt ljuskälla så slipper du det där blänket och får ett lite mer matt resultat som iSw3de nämnde. Dock kan du behöva ett stativ för att låta kameran släppa in mer ljus på egen hand. En bra metod kan vara att låta själva området runt chassit vara relativt ljus utan att rikta något ljus mot just sleeven.

Hej, Jo det kan jag faktisikt pröva,ska se om jag har något stativ, bättre bilder till nästa uppdatering ska fixas

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Ny sponsor

Hej igen,Hoppas ni har det bra, äntligen så är jag tillbaka men nu med sjukt bra nyheter!

Jag behöver inte säga så mycket men IceModz sponsrar mig med saker som jag inte vilj nämna det får ni se med era egna ögon senare
här har ni hans webbsida!

http://www.icemodz.com/

Det var om det, det jag väntar på nu är en PSU cover,och IceModz grejer, sedan blir det att montera dem sedan blir det klart

Här har ni även en liten idé om hur allt ska göra

http://www.youtube.com/watch?v=pEmMcRPxn8Y
Tack för eran väntan

Nu kör vi hårt igen och jag hoppas på att projektet kan bli klart innan skolan börjar den 21

Hare gött!

Mvh,
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Har du struntat i att "spänna" sleeven eller ser jag dåligt?

Permalänk
Skrivet av Callema:

Har du struntat i att "spänna" sleeven eller ser jag dåligt?

Nope, bara inte den bästa sleevingen som jag har gjort :/

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Hej!

Nu är det dags igen, det var längesedan vi senast hördes av. Men nu är jag på fötter igen, efter en lång tid väntan så är projektet äntligen klart!

Vill göra allt till en större uppdatering, dock så hade jag alla bilder på min hårddisk som kraschade, Dock så har jag några bilder på bland annat resultatet samt några sponsrings produkter!

Så nu kör vi!

Bilderna är inte av den bästa kvalitén även bakgrunden är inte heller så fin, (Shame on me!)

Riktiga bilder ska vara här i slutet av veckan!

Det sista som jag vill säga till er är tack för eran hjälp!

Tack så hemskt mycket för eran kritik!

Dock så finns det något som jag vill fråga er om.
Gillar inte att fråga, men om ni har orken/motivering till att gilla min facebook sida så uppskattas det till tusen! Dela den gärna med om du vill:)
https://www.facebook.com/NJBMods

Dold text

Nog från mig!

Vi höres snart!

Med vänlig hälsning,
Nils Julius Byrkjeland
aka
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Tyvärr är jag inte ett allt förstort fan av neon grönt, annars tjusigt byggt, dock ingen fan av olikfärgade dekaler tycker själv alla borde vara i samma färgtema. xD Angående bilderna tycker jag dom är lite ljusa och visa är lite oskarpa ibland.
Annars väldigt kul att titta igenom build logen.