BF fryser, sen blir de blackscreen!

Permalänk
Medlem

BF fryser, sen blir de blackscreen!

Tjena BF lirare!

Jag köpte ny spelburk för max 6-7mån sen.. Så min dator är rätt ny o bra.
Mina temps är OK på GPU/CPU.
Har testat nyaste och några äldre drivrutiner till GPU.
Har precis formaterat datorn.

Mitt problem är att jag kan spela i ca 20-45 min så stannar allt!! Folk i teamspeaken hör jag, men spelet är helt still.. Går inte trycka CTRL ALT DEL eller ALT TAB eller nåt, enda jag kan göra är att reboota datorn helt! Efter ca 1 min så hör jag inte folk på TS längre och det blir Blackscreen och då kan ja enbart starta om datorn som sagt.
Har ALDRIG haft problem med BF3 förr sen ja köpte datorn. Innan ja formatera så fick ja random Bluescreen, därav ja formatera.. (SDDn som börjat balla ur?)
Har ej fått Bluescreen sen ja formatera, men BF3 ballar ur som sagt!

Nån som är en jävel på detta?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Ligger BF3 på SSDn? Har du testat något annat spel utöver BF3 som har samma problem?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Ligger BF3 på SSDn? Har du testat något annat spel utöver BF3 som har samma problem?

Alla mina spel (Dota2, HoN, BF3) är installerade efter jag formatera, lirar bara BF3 atm. Så spelen ligger på SSDn svar ja.
Har ej lirat nåt annat, lirade dock EN Dota2 match innan jag formatera och det gick smärtfritt!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Nån som vill hjälpa till ?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem på en av burkarna här hemma, löste sig med en uppdatering av grafikdrivrutinerna. Så har du inte redan testat så gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gecke:

Hade liknande problem på en av burkarna här hemma, löste sig med en uppdatering av grafikdrivrutinerna. Så har du inte redan testat så gör det.

Har testat nyaste och äldre från Maj t o m :S Men de hjälper ej

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |