Permalänk
Medlem
Skrivet av IsakPromKing:

Även om texten känns publicerad direkt från anteckningsblocket så ger helheten ett seriöst intryck! Vid behov skulle jag inte tveka innan jag la en beställning, men det skadar ju inte att låta någon läsa igenom texten.

Fortsätt jobba!

Håller med. Det grafiska är utmärkt. Grammatiken kan bli bättre... Uppdaterar mitt tidigare inlägg lite då och då med saker som är lite fel.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Den lila axon-sleeven är relativt lik den övre sleeven du länkade. Kan publocera bild när jag kommer hem.

Skrivet av foxzox7:

Den buggade och höll på någon dag sen men nu fungerar det som vanligt iaf!:)

Jo dom håller på och mixtrar endel på svenskadomaner.se, får hoppas dom är klara snart!

Skrivet av IsakPromKing:

Även om texten känns publicerad direkt från anteckningsblocket så ger helheten ett seriöst intryck! Vid behov skulle jag inte tveka innan jag la en beställning, men det skadar ju inte att låta någon läsa igenom texten.

Fortsätt jobba!

Tack för ärlig feedback. Texten på hemsidan är ganska högt upp på min todo list !

Permalänk

enligt önskemål har jag nu reglerat priserna på http://mscb.se/ så att det mer passar det sweclockers medlemmar ansåg vara en passande summa.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem ett prov blå sleeve och en banana skid!
Ska provsleeva senare, jag återkommer!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Fick också prov på vit sleeve nu och det är riktigt bra pris för en meter
Ska testa att sleeva ett par fläktkablar och se hur det går
Har själv färdig sleeve på 24 pin och 6 pin till gpu och enda skillnaden
verkar vara att denna är gjord av plast och den färdiga nån sorts paracord.
Men helt klart värt priset !
En nackdel var att ena änden var lite uppfransad men det är bara att skära bort
Dessutom syns det inte så mycket när man sätter på krympslangen

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Skrivet av CRHASH:

Fick också prov på vit sleeve nu och det är riktigt bra pris för en meter
Ska testa att sleeva ett par fläktkablar och se hur det går
Har själv färdig sleeve på 24 pin och 6 pin till gpu och enda skillnaden
verkar vara att denna är gjord av plast och den färdiga nån sorts paracord.
Men helt klart värt priset !
En nackdel var att ena änden var lite uppfransad men det är bara att skära bort
Dessutom syns det inte så mycket när man sätter på krympslangen

Tack för svaret!

Sleeven är gjord av PET ja

Fransiga ändar löser man genom att värma dom.

Permalänk
Medlem

Hej!

Kul som sagt med Axon sleeve i Sverige Hoppas att ert samarbete gynnar både dig, axon och konsumenterna!

Ett litet tips är att ta in så mycket olika produkter som möjligt nu i början! Ett av mina största misstag var att lansera mina shop innan utbudet av produkter var komplett vilket fick många att rynka på näsan och ställa sig frågande till sidans seriositet. Om du skrollar igenom min tråd lite så ser du vad folk gärna vill ha, även en mängd saker som jag inte själv har kunnat ta in ännu.

Det är en svår bransch att ha som "enda" grej och jag ångrar lite att jag började så pass sent med detta under mina studier att jag bara hann hålla på under ett knappt halvår innan studierna var klara och arbetslivet lockade. Nu vet jag inte hur dina framtidsplaner ser ut, men jag hoppas att du har lite mer tid på dig framöver att utveckla ditt koncept

Och ett sista tips är att satsa på svarta tillbehör i första hand. Det är ingen större efterfrågan på transparenta "vita" buntbandsfästen, buntband osv. så försök att få in ett gäng sådana!

Lycka till!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Skrivet av Soulnut:

Hej!

Kul som sagt med Axon sleeve i Sverige Hoppas att ert samarbete gynnar både dig, axon och konsumenterna!

Ett litet tips är att ta in så mycket olika produkter som möjligt nu i början! Ett av mina största misstag var att lansera mina shop innan utbudet av produkter var komplett vilket fick många att rynka på näsan och ställa sig frågande till sidans seriositet. Om du skrollar igenom min tråd lite så ser du vad folk gärna vill ha, även en mängd saker som jag inte själv har kunnat ta in ännu.

Det är en svår bransch att ha som "enda" grej och jag ångrar lite att jag började så pass sent med detta under mina studier att jag bara hann hålla på under ett knappt halvår innan studierna var klara och arbetslivet lockade. Nu vet jag inte hur dina framtidsplaner ser ut, men jag hoppas att du har lite mer tid på dig framöver att utveckla ditt koncept

Och ett sista tips är att satsa på svarta tillbehör i första hand. Det är ingen större efterfrågan på transparenta "vita" buntbandsfästen, buntband osv. så försök att få in ett gäng sådana!

Lycka till!

Tack för tipset! håller på med väldigt många olika importer just nu, allting kommer att komma men att hitta bästa leverantörerna tar ibland lång tid.

mvh Micke, MSCB.

Permalänk
Medlem

Lite petig nu men, byt denna bilden :http://mscb.se/produkter/voltmatare/voltmatare-bla
Lite dåligt ljus och ja, känns "billig".

edit: Och ändra alla "mej" till "mig" på den här sidan: http://mscb.se/sidor/villkor-info

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Lite petig nu men, byt denna bilden :http://mscb.se/produkter/voltmatare/voltmatare-bla
Lite dåligt ljus och ja, känns "billig".

edit: Och ändra alla "mej" till "mig" på den här sidan: http://mscb.se/sidor/villkor-info

Det är bra att du är ärlig. Jag kommer att åtgärda detta och ta en seriösare bild.

Mvh micke

Permalänk

Fick en rekommendation av att ta in svarta stripe-hållare + svarta stripes så detta gjordes!

Kom gärna med fler tankar kring saker jag bör ha i lager!

http://mscb.se/produkter/kabelsortering/20st-sjalvfastande-st...

Permalänk
Medlem

Ett tips, la lite prylar i en varukorg men det finns inga indikationer på lagerstatus vilket ibland kan vara avgörande för en beställning sker eller inte. T.ex. något som behövs till helgen, råkar något sedan vara slut så ordern pausas enl. texten på butiken så kan det kanske ge lite sura miner

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av HCP:

Ett tips, la lite prylar i en varukorg men det finns inga indikationer på lagerstatus vilket ibland kan vara avgörande för en beställning sker eller inte. T.ex. något som behövs till helgen, råkar något sedan vara slut så ordern pausas enl. texten på butiken så kan det kanske ge lite sura miner

Skall ta en titt på detta! Tack för feedback

edit: Funktionen du nämnde är nu tillagd på samtliga varor, tack för den konstruktiva kritiken!

Permalänk

Tänkte tillägga att jag ny även har Izettle som betalningsfunktion för er i dom närmare trakterna som ej vill betala över internet.

Permalänk

Då jag märkte det fanns ett intresse för klassikern Microsoft intellimouse explorer 3.0 bland medlemmarna så har jag nu ordnat dom i webbutiken. http://mscb.se/produkter/microsoft-intellimouse-explorer-30

Nöjda med upplägget på artikeln eller finns det något som kan förbättras?

Permalänk

Trevlig hemsida! Skulle tänka mig att kunna handla av dig när jag jag behöver sleeve nästa gång. Har 200m hemma redan men det är såndär skit tyg sleeve

Kolla igen om all text, väldigt många meningar börjar med liten bokstav och i menyn på höger är hälften med stor bokstav.
Hemsidan är snyggt upplagd och ser tilltalande ut. Loggan skulle du kanske kunna kolla på, ser lite ut som att den är gjord i paint nu.

Lycka till, Victor.

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

fixa SATA sleeve i olika färger så får du en ny kund

Permalänk
Skrivet av sammpa09:

fixa SATA sleeve i olika färger så får du en ny kund

Vad önskas för färg? Jag skall kommer ha ett utökat lager i början av oktober med fler färger för 10mm/sata storleken.

Mvh Mikael Svensson, MSCB

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Trevlig hemsida! Skulle tänka mig att kunna handla av dig när jag jag behöver sleeve nästa gång. Har 200m hemma redan men det är såndär skit tyg sleeve

Kolla igen om all text, väldigt många meningar börjar med liten bokstav och i menyn på höger är hälften med stor bokstav.
Hemsidan är snyggt upplagd och ser tilltalande ut. Loggan skulle du kanske kunna kolla på, ser lite ut som att den är gjord i paint nu.

Lycka till, Victor.

Tack för feedbacken! Logon på startsidan är nu åtgärdad! Katergorierna är också åtgärdade.

Fabric sleeve? Köpte också 200m av den innan jag visste att Axon fanns, den var extremt svårarbetad och gick sönder hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

Vad önskas för färg? Jag skall kommer ha ett utökat lager i början av oktober med fler färger för 10mm/sata storleken.

Mvh Mikael Svensson, MSCB

blå,grön eller röd

Permalänk
Skrivet av sammpa09:

blå,grön eller röd

Då löser jag alla dessa färger!

Permalänk
Medlem

Hallå!
Kanske dum fråga, men är Axon Orange Sleeve möjlig att sleeva med utan Heatshrink?
Är helt ny i denna värld med sleeving så bäst jag frågar!

Permalänk
Skrivet av Ch1p:

Hallå!
Kanske dum fråga, men är Axon Orange Sleeve möjlig att sleeva med utan Heatshrink?
Är helt ny i denna värld med sleeving så bäst jag frågar!

Hej ch1p!

Det är ingen dum fråga

Alla 3mm sleeves passar i 6/8/24 pin kontakter (heatshrinkless sleeving som det kallas) Det krävs lite teknik men när du väl fått till tekniken så bör det ej vara några problem. Lutro0 har en jättebra guide på youtube som visar hur man gör. Om du kollar i mina gallerier bör du hitta några bilder där du ser hur det ser ut.

Mvh Mikael Svensson, MSCB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

Hej ch1p!

Det är ingen dum fråga

Alla 3mm sleeves passar i 6/8/24 pin kontakter (heatshrinkless sleeving som det kallas) Det krävs lite teknik men när du väl fått till tekniken så bör det ej vara några problem. Lutro0 har en jättebra guide på youtube som visar hur man gör. Om du kollar i mina gallerier bör du hitta några bilder där du ser hur det ser ut.

Mvh Mikael Svensson, MSCB.

Tackar så mycket Mikael!
Kommer att beställa en meter av orange och svart imorgon antagligen
Måste öva på lite liggandes kablar innan jag sleevar på "riktigt"

Permalänk
Skrivet av Ch1p:

Tackar så mycket Mikael!
Kommer att beställa en meter av orange och svart imorgon antagligen
Måste öva på lite liggandes kablar innan jag sleevar på "riktigt"

Det låter bra! Sleeving är svårt I början men så fort man fått fart på det så är det otroligt roligt och ger härliga resultat. Ifall du har fler frågor så får du gärna ställa dom här, jag hjälper gärna till!

Mvh Mikael Svensson, MSCB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

Det låter bra! Sleeving är svårt I början men så fort man fått fart på det så är det otroligt roligt och ger härliga resultat. Ifall du har fler frågor så får du gärna ställa dom här, jag hjälper gärna till!

Mvh Mikael Svensson, MSCB.

Var första gången för mig med när jag fick en liten test bit av dig och ärligt talat är det svåraste att få ut kablarna ur kontakten. Att trä på sleeven, inga problem, att fästa den med krympslang, inga problem. Inte ens svårt att ta ut kablarna, bara pilligt.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Var första gången för mig med när jag fick en liten test bit av dig och ärligt talat är det svåraste att få ut kablarna ur kontakten. Att trä på sleeven, inga problem, att fästa den med krympslang, inga problem. Inte ens svårt att ta ut kablarna, bara pilligt.

Förstår precis! Jag hade också riktiga problem med att få ut pins i början, det är en teknik som tar lång tid att bemästra. Men tillslut så lär man sej kontakternas "fysik". När jag tar isär kontakterna så kan jag identifiera precis vart i "borttagningsprocessen" jag är genom att känna efter "knäppningar" när jag försöker få ut kabeln ur kontakten, att kunna identifiera när det är bra/dåliga knäppningar hjälper massvis, då vet man när man skall dra eller när man skall fortsätta arbeta med verktyget.

Permalänk

Intellimössen är nu i lager för er som var intresserade av dom!

Någon som har tankar kring någon annat som fattas på sidan? (10mm sata i flera färger kommer snart beställas.)

MVH Mikael svensson, MSCB.

Permalänk

Stora nyheter!

Marcus Lissner har hjälpt till mej att få ut mina idéer kring vattenblock i form av 3D objekt i solidworks.

Vatteblocken kommer passa både Gpu/Cpu (intel/amd) Det enda som kommer behöva bytas är själva "ramen" som man drar fast i backplaten.

Hela idéen är under utveckling/diskussion, men just nu så ser det ljust ut!

Permalänk

Vi på MSCB kommer snart att börja ta in "Axon 120mm" fläktar i lager. Jag kommer även att göra en 'review' och uppdatera med info samt speccs kring fläkten.