Tips för Mint personlighetstest

Permalänk
Medlem

Tips för Mint personlighetstest

Hej.

Ska göra Mint personlighetstest för en jobbansökan. Har någon gjort ett sånt test tidigare?
Testet är tidsbegränsat på 30 minuter och jag vet inte hur många frågor man ska svara eller vilka frågor som kommer. Vad skulle hända om jag inte hinner med alla frågor på 30 minuter?

Permalänk
Medlem

Jag har gjort något liknande under en jobbintervju (inte specifikt Mint). 30min borde vara väl tilltaget.
Observera att det *inte* handlar om uppgifter att lösa, och att det inte finns några felaktiga svar.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde något liknande för ett par veckor sedan. Inte Mint men däremot MPA (Master Person Analysis). Som ovan säger finns inga rätt eller fel svar. Det handlar snarare om att arbetsgivaren vill få en bild ut av dig som person. Dessutom kan de titta på att du inte motsäger dig själv för att försöka vara "alla" till lags. Om du redan varit på en arbetsintervju innan testet kommer de med stor sannolikhet också titta på om du har samma bild av dig själv som de fått av dig. Mitt test följdes upp av en telefonintervju där jag fick förklara mig på varje punkt.

Så.. var ärlig mot dig själv så kommer det gå toppen!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »