Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Ja videon är ju en inspelning av spelet när någon spelar det, så givetvis är det ju så.

Jadu, jag tänkte bara på hur "gamla" spel fungerade... innan de använde sig av "motion blur" och övriga tekniker. Samtidigt som fysik och sådant var bundet till FPS:en. Counter Strike är väl ett bra exempel? Spelet går helt enkelt olika snabbt beroende på FPS:en.

Det är som tur är subjektivt, hur man själv upplever 24fps. Tur för dig, som verkar trivas med det. otur för mig, som tycker det är alldeles för lågt.

Counterstrike är inte bara ett exempel utan även det enda exemplet. Som du kanske märker så går inte GTA5 långsammare när fpsen sjunker, utan bara ryckigare.
Ditt försök att försvara spelet har fått nått nya lågvattenmärken når du försöker leta fram nackdelar med högre fps, nu är du bara löjlig.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jaså inte? Jag skulle vilja påstå att den här videon bevisar något annat: http://youtu.be/_fbYyMq4cGU?t=2m32s

Jaha. Om det där nu är det värsta du kan gräva fram så... Tycker du verkligen att det där ser ospelbart ut?! Om jag inte hade sett fpsen där så hade jag inte kunnat skilja på 20 och 30 fps i de filmerna. Vem bryr sig om de siffrorna? Det har inte någon gång varit ens på gränsen till laggfest eller spelbart för mig. jag har inte stört mig på det en enda gång.

Men låt du bli att spela det. Det är bara din förlust. Jag fortsätter spela här på 100"-projektorduken och fortsätter att ha roligare än jag haft i ett spel på år. För jag tycker det här spelet är skitkul och har inte haft några prestandaproblem alls.

TL;DR; Låt bli att spela då. För mig är detta årets spel. Utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Har en fråga om PS3 versionen. Jag undrar om man kan ha 2 olika slots för olika spelare, dvs att jag har en profil och grabben sin egen. Går detta?

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nasso:

Jaha. Om det där nu är det värsta du kan gräva fram så... Tycker du verkligen att det där ser ospelbart ut?! Om jag inte hade sett fpsen där så hade jag inte kunnat skilja på 20 och 30 fps i de filmerna. Vem bryr sig om de siffrorna? Det har inte någon gång varit ens på gränsen till laggfest eller spelbart för mig. jag har inte stört mig på det en enda gång.

Men låt du bli att spela det. Det är bara din förlust. Jag fortsätter spela här på 100"-projektorduken och fortsätter att ha roligare än jag haft i ett spel på år. För jag tycker det här spelet är skitkul och har inte haft några prestandaproblem alls.

TL;DR; Låt bli att spela då. För mig är detta årets spel. Utan tvekan.

Inte ospelbart, men riktigt dåligt.

Sen så är ju gameplay på Youtube cappat till 30FPS eftersom man i filmindustrin inte ens gör riktiga filmer i över 24FPS ändå då man hävdar att det "räcker" som en standard.
Det är faktiskt också falskt då jag såg The Hobbit: An Unexpected Journey i 48FPS och det var den bästa filmupplevelsen jag haft.

Hur som helst så är det när man väl sitter med en datormus/handkontroll och rör sig om som man känner den låga frameraten och inte när man tittar på videos. Men jag har som sagt inte spelat spelet än personligen så jag vet inte hur det är men teoretiskt sett så är det åt fanders och det är det jag diskuterar.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Nasso:

Jaha. Om det där nu är det värsta du kan gräva fram så... Tycker du verkligen att det där ser ospelbart ut?! Om jag inte hade sett fpsen där så hade jag inte kunnat skilja på 20 och 30 fps i de filmerna. Vem bryr sig om de siffrorna? Det har inte någon gång varit ens på gränsen till laggfest eller spelbart för mig. jag har inte stört mig på det en enda gång.

Men låt du bli att spela det. Det är bara din förlust. Jag fortsätter spela här på 100"-projektorduken och fortsätter att ha roligare än jag haft i ett spel på år. För jag tycker det här spelet är skitkul och har inte haft några prestandaproblem alls.

TL;DR; Låt bli att spela då. För mig är detta årets spel. Utan tvekan.

Siffrorna är jättebra, för dom förmedlar det som inte går att visa via Youtube, eftersom alla uppladdade videos ändå behandlas med motion blur.
Inga av dom videoklipp jag sett i förhand förberedde mig på den extrema laggfest som väntade.

Ospelbart är det inte, men det är definitivt ett element som stör helhetsupplevelsen. Lite som att se på en bra film när man är jävligt pissnödig.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det är dåligt att man blir betygsatt efter varje uppdrag? Det är GTA! Vill jag spränga allt och alla så gör jag det, jag vill inte känna mig värdelös när jag får en bronsmedalj bara för att jag inte gjorde 20 headshots under uppdraget.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GaMeR2K5:

Finns det någon bra sida som förklarar det här med FPS? För just nu blir man bara extremt förvirrad.

Och varför är det enbart vissa personer som upplever sådana skillnader medans vissa inte gör det?

Det är väl ganska avancerat att förklara exakt varför men det finns det säkert info om.

Jag har spelat konsol-spel dag ut och dag in i nästan hela mitt liv men det var först ungefär 2010 och framåt som jag ens vetat vad FPS är och "känt" att spel inte flyter. Det är då jag köpte min första speldator.

FPS=Frames Per Second=Bildrutor per sekund.

I spel precis som i filmer så är det vi ser egentligen ett väldigt snabbt bildspel som får det att se ut som en att allting rör sig.
Beroende på hur snabbt bilderna fladdrar förbi så kan man finna det "hackigt" eller "ryckigt" när man rör sig i spel eller när det rör sig i en film.
I filmer tolererar jag dock 24FPS ganska bra men jag gillar definitivt 48FPS och i spel så är min "gräns" alltså där jag slutar se skillnaden ungefär vid 100FPS.

Här är i alla fall Wikipedia-sidan om FPS: http://en.wikipedia.org/wiki/Frames_per_second

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Bara jag som tycker att det är dåligt att man blir betygsatt efter varje uppdrag? Det är GTA! Vill jag spränga allt och alla så gör jag det, jag vill inte känna mig värdelös när jag får en bronsmedalj bara för att jag inte gjorde 20 headshots under uppdraget.

Sånna fanns i The ballad of gay tony också. Det går att spela om ett uppdrag direkt från menyn, vilket uppdrag som helst som man har spelat tidigare. Så de där grejerna är till för att ge lite mer tjusning till att spela om uppdragen. Försöka klara det så snabbt som möjligt osv.

Första gången jag spela igenom ett uppdrag ignorerar jag det bara... Det e ju bara å trycka bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Finns det någon bra sida som förklarar det här med FPS? För just nu blir man bara extremt förvirrad.

Och varför är det enbart vissa personer som upplever sådana skillnader medans vissa inte gör det?

Vissa här upplever inget alls. De bara gissar. Andra här är superkräsna när det gäller fps. Jag själv har spelat flera timmar ikväll och har inte upplevt något alls som jag skulle beskriva som lagg, eller prestandaproblem. Inget alls.... Men jag kan bara tala för mig själv.

Permalänk
Medlem

Går det på något vis att justera grafiken i 360'n? Tycker uppriktigt sagt att de ser ut som skit. Avsaknaden av AA/FXAA är ju total... :/

Btw är det någon som har testat en XIM3? http://xim3.com/

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Vissa här upplever inget alls. De bara gissar. Andra här är superkräsna när det gäller fps. Jag själv har spelat flera timmar ikväll och har inte upplevt något alls som jag skulle beskriva som lagg, eller prestandaproblem. Inget alls.... Men jag kan bara tala för mig själv.

Precis så tycker jag också. Har inte tyckt det är dålig fps en enda sekund under de drygt 30 timmarna jag spelat hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Går det på något vis att justera grafiken i 360'n? Tycker uppriktigt sagt att de ser ut som skit. Avsaknaden av AA/FXAA är ju total... :/

Btw är det någon som har testat en XIM3? http://xim3.com/

Nej det finns inget att ställa in. Det finns ingen AA i det här spelet. Antagligen för att det tar för mycket kraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Går det på något vis att justera grafiken i 360'n? Tycker uppriktigt sagt att de ser ut som skit. Avsaknaden av AA/FXAA är ju total... :/

Btw är det någon som har testat en XIM3? http://xim3.com/

Men allvarligt med tanke på hårdvaran och den stora öppna världen hur kunde du förvänta dig ett "snyggt" spel. Jag antar GTA IV med alla moddar som finns är vad du vill ha. Det funkar inte på denna hårdvara. Personligen tycker jag det ser riktigt bra ut. Jag tycker det är snyggt å det flyter på riktigt bra, spela inte om det inte duger.

Ett gäng screens från kvällens free roam, har inte börjat köra missions än tycker det är kul bara å försöka låsa upp hela kartan samt inspektera allt jag bara hittar.......kommer ta en himla många timmar men oj så kul det är.

Screens enbart från free roam inga missions.

"Like a glove".......synd bara att man inte fick ut den sen

Hittade även The Lost MC's tillhåll

Tyckte det var lika bra å knycka en bil av dom då jag liks var där.

Råkade komma in bakvägen till detta "läger" kan säga man var inte direkt välkommen här dog direkt alla verkade vara beväpnade, minimapen "fylldes" med röda prickar.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelat 17% som de står när man spelar. Sjukt nöjd so far. Kört en hel del free roam innan jag började köra missions också, gillar spelet rejält. Visst, grafiken är inte någon "WOW" men jag köper inte detta spelet för grafiken utan spelupplevelsen och friheten.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem

Två videos från dagens free roam.

Hittade en liten fisk å simma med

Hittade två nya fordon å leka med

Visa signatur
Permalänk

Kommer det inte till PS 4 / Xbox One?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Kommer det inte till PS 4 / Xbox One?

Det vet bara Rockstar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Men allvarligt med tanke på hårdvaran och den stora öppna världen hur kunde du förvänta dig ett "snyggt" spel. Jag antar GTA IV med alla moddar som finns är vad du vill ha. Det funkar inte på denna hårdvara. Personligen tycker jag det ser riktigt bra ut. Jag tycker det är snyggt å det flyter på riktigt bra, spela inte om det inte duger.

Ett gäng screens från kvällens free roam, har inte börjat köra missions än tycker det är kul bara å försöka låsa upp hela kartan samt inspektera allt jag bara hittar.......kommer ta en himla många timmar men oj så kul det är.

Screens enbart från free roam inga missions.

Ja alltså jag förstår de, gammal konsol osv, men jag är 100% ny på konsol samt att jag tycker min bild är sämre än videor jag sett.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Någon som har kört helikopter ännu, någon annan än jag som tycker att det är sjukt svårt att flyga rakt, vet inte om de försöker efterapa verkligheten med att det svänger och har sig men jag kan fasiken inte flyga rakt, tyckte det var mycket enklare i 4:an än i detta. Flygplanen inga problem, där gillar jag att det är lite "luftgropar"/kastvindar men med helikoptern blir det lite för mycket för mig

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Tips till de som tycker det är grynigt.
Se till att du har rätt upplösning inställd i konsolen (Xbox i detta fall) körde med 1080p när jag har 720p skärm och bilden blev grynig.
Ändrade nu till 720p och allt såg genast bättre ut.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad bra det verkar vara.
Men jag tänker inte ens provspela detta förrän PC versionen kommer. Man får väl vänta tills våren 2014 eller något, men den som väntar på nåt gott...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Sånna fanns i The ballad of gay tony också. Det går att spela om ett uppdrag direkt från menyn, vilket uppdrag som helst som man har spelat tidigare. Så de där grejerna är till för att ge lite mer tjusning till att spela om uppdragen. Försöka klara det så snabbt som möjligt osv.

Första gången jag spela igenom ett uppdrag ignorerar jag det bara... Det e ju bara å trycka bort.

Jo, jag vet, jag störde mig på det i TBOGT också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Jo, jag vet, jag störde mig på det i TBOGT också.

Ok. Jag tycker att det är en kul grej. Lite likt achievements. Det är ju bara att fullständigt ignorera. Jag tänker inte alls på det när jag spelar. Det är ju bara att trycka bort utan att läsa? Jag kommer säkert att spela om vissa uppdrag efter att jag spelat igenom spelet.

Permalänk
Medlem

Vet någon om man kan spela om heists för att tjäna pengar? Hade varit bra för att ha råd med fastigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Vet någon om man kan spela om heists för att tjäna pengar? Hade varit bra för att ha råd med fastigheter.

Det hoppas jag för annars är det omöjligt att kunna köpa allt.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av teXmeX:

Har en fråga om PS3 versionen. Jag undrar om man kan ha 2 olika slots för olika spelare, dvs att jag har en profil och grabben sin egen. Går detta?

På både 360 och PS3 styrs det vad jag vet av profilerna du loggar in på i själva konsollen, varje konsollprofil har helt egna sparningar till varje spel och kommer inte åt de andras.

Visst kan ni spela på samma profil och försöka hålla koll på två separata sparningar (man har flera slots per profil) men det tycker jag verkar som att be om problem med översparningar, nån kommer råka spara på slot 1 istället för 2 exempelvis.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

Egen erfarenhet från ps3an, köpt för mindre än 6mån sedan. 500gb slim edition. Sedan vat det en kollega som klagade på xbox versionen att han tyckte fpsen va låg. Sökte runt lite då och hittade.
https://www.youtube.com/watch?v=_fbYyMq4cGU&feature=youtube_gdata_player

Men kan säga att den videon känns ändå som den flyter bättre än mitt spel. Så antingen har jag ett måndags ex. Eller så är jag bara van med pc där jag kan kräva minst 60fps och kan själv justera grafikinställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en vanesak.
Var inne och härjade i free-roam på IV timmarna innan release och tyckte det flöt på relativt bra men när jag hade IV på datorn via HDMI för nåt halvår sedan så var det det fullkomligt ospelbart på konsol, både grafikmässigt och fps.

EDIT: Eller nja, ospelbart i njutningssyfte men överlägset ur slo-mo synpunkt ^^

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Avstängd

Sitter på PS3 och 360, har inte köpt spelet än, till vilken konsol får jag bäst upplevelse ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Sitter på PS3 och 360, har inte köpt spelet än, till vilken konsol får jag bäst upplevelse ?

De är stort sett identiska så det är kvittar.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Sitter på PS3 och 360, har inte köpt spelet än, till vilken konsol får jag bäst upplevelse ?

Det mest avgörande är nog vilken gamepad du tycker är bekvämast.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*